تور ارزان یونان: چطور از فرودگاه هراکلیون یونان به مرکز شهر برویم؟

به گزارش صبح مهریز، حمل و نقل فرودگاه هراکلیون | Heraklion Airport Transportation

فرودگاه بین المللی هراکلیون دومین فرودگاه پررفت و آمد در کشور یونان است. این فرودگاه شاهراه اصلی ورود گردشگران به جزیره زیبا و توریستی کِرت محسوب می گردد. فرودگاه هراکلیون تنها 5 کیلومتر با مرکز شهر هراکلیون فاصله دارد و دسترسی بسیار آسانی به مرکز شهر فراهم می نماید. در این مطلب قصد داریم گزینه های حمل و نقل فرودگاه هراکلیون و راه های دسترسی به مرکز شهر را به شما معرفی کنیم. با استفاده از این اطلاعات به راحتی می توانید خود را به هتل و مرکز شهر برسانید. با خبرنگاران همراه باشید.

تور ارزان یونان: چطور از فرودگاه هراکلیون یونان به مرکز شهر برویم؟

سفر با تور ارزان یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

دسترسی از فرودگاه هراکلیون به مرکز شهر

فرودگاه هراکلیون که به افتخار نویسنده مشهور یونانی، فرودگاه نیکوس کازانتزاکیس هم نامیده می گردد پس از فرودگاه آتن، پرتردد ترین فرودگاه یونان است. در سال 2017 بیش از 7 میلیون مسافر برای جابجایی از این فرودگاه استفاده نموده اند. فرودگاه هراکلیون دارای یک ترمینال مسافربری برای پروازهای داخلی و خارجی است و مسافرانی که قصد سفر به جزیره مشهور کرت را دارند بلیط خود را به مقصد فرودگاه هراکلیون رزرو می نمایند. ایرلاین های مشهوری مثل ائروفلوت، آلیتالیا، بریتیش ایرویز، لوفت هانزا، ایزی جت و سوئیس ایرلاینز پروازهایی را به این فرودگاه انجام می دهند که بیشتر به صورت فصلی و در تابستان انجام می گردد.

بسیاری از هتل های منطقه خدمات ترانسفر فرودگاهی را هم (با دریافت هزینه یا رایگان) در اختیار مسافران قرار می دهند. بنابراین اگر در سفر به کرت در هتل اقامت خواهید داشت می توانید از پذیرش هتل در خصوص این سرویس پرس و جو کنید. در غیر این صورت شما با استفاده از تاکسی، اتوبوس و کرایه اتومبیل می توانید خود را به هتل و مرکز شهر برسانید. تاکسی سریع ترین گزینه حمل و نقل فرودگاه هراکلیون است و اتوبوس از سایر گزینه ها مقرون به صرفه تر. در ادامه هریک از این موارد را جداگانه شرح می دهیم تا با توجه به بودجه و زمانی که در اختیار دارید مناسب ترین گزینه را انتخاب کنید.

تاکسی

تاکسی سریع ترین و راحت ترین گزینه حمل و نقل فرودگاه هراکلیون است. البته کرایه تاکسی در مقایسه با اتوبوس بسیار گران تر است، اما به علت رفاه و راحتی که دارد بسیاری از مسافران آن را ترجیح می دهند. فاصله فرودگاه از شهر زیاد نیست و با استفاده از تاکسی در مدت زمان 10 دقیقه می توانید خود را به هتل و مرکز شهر برسانید. یکی از مزایای تاکسی فرودگاه این است که نرخ ثابتی برای کرایه معین نموده اند (20 یورو به تاریخ خرداد 97) و به این ترتیب هرجای شهر که بخواهید بروید همین کرایه را پرداخت می کنید. البته اگر قصد سفر به مناطقی خارج از شهر هراکلیون داشته باشید مطمئنا کرایه متفاوت خواهد بود. اگر برای اولین بار به جزیره کرت و فرودگاه هراکلیون سفر می کنید و با شهر آشنایی چندانی ندارید؛ اگر چمدان های زیادی همراهتان دارید و اگر با بچه ها خردسال سفر می کنید پیشنهاد می کنیم حتما از تاکسی بهره ببرید. تاکسی ها به صورت 24 ساعته و 7 روز هفته در فرودگاه حضور دارند و به جابجایی مسافران می پردازند. ایستگاه تاکسی دقیقا بیرون ساختمان ترمینال واقع شده است و به محض خارج شدن از فرودگاه آن ها را خواهید دید.

اتوبوس

اگر در پی مقرون به صرفه ترین گزینه حمل و نقل فرودگاه هراکلیون می گشت از اتوبوس بهره ببرید. اتوبوس در مقایسه با تاکسی هزینه ای به مراتب مقرون به صرفه تر دارد اما کندتر از تاکسی حرکت می نماید. شرکت اتوبوسرانی KTEL مسئولیت جابجایی مسافران را در فرودگاه هراکلیون برعهده دارد. در طول تابستان که مسافران بیشتری برای سپری کردن تعطیلات به این منطقه سفر می نمایند سرویس های بسیار منظمی وجود دارد. اتوبوس های مختلفی در فرودگاه حضور دارند و به مقاصد مختلف هراکلیون مسافران را جابجا می نمایند. در فصل تابستان اتوبوس ها هر 5 الی 10 دقیقه یکبار حرکت می نمایند و مسافران را در مدت زمان 20 دقیقه به مرکز شهر هراکلیون می رسانند. اتوبوس های آبی اتوبوس های شهری هستند و اتوبوس هایی که رنگ سبز دارند سرویس اتوبوسرانی منطقه ای هستند. برای اینکه به مرکز شهر هراکلیون بروید باید سوار اتوبوس های آبی رنگ بشوید. اما اگر مقصدتان جایی خارج از شهر و نواحی اطراف است ممکن است اتوبوس های سبز هم به دردتان بخورند.

تنها با کمی پیاده روی می توانید از ترمینال فرودگاه به ایستگاه اتوبوس برسید. اتوبوس های شهری از 6 صبح تا اواخر بعدازظهر فعالیت دارند و مسافران را به مرکز شهر جابجا می نمایند. اتوبوس شماره 78 مسافران را از فرودگاه به ایستگاه اتوبوس هراکلیون منتقل می نماید. بلیط اتوبوس را می توانید از شخص راننده بخرید. توجه داشته باشید که هراکلیون دو ایستگاه اتوبوس دارد که در غرب شهر قدیم (ایستگاه اتوبوس A) و شرق شهر قدیم (ایستگاه اتوبوس B) قرار دارند.

کرایه اتومبیل

اگر دوست دارید در سفر به هراکلیون و جزیره کرت از آزادی عمل و استقلال بیشتری برخوردار باشید می توایند اتومبیل کرایه کنید. در فرودگاه هراکلیون شرکت های مختلفی حضور دارند و انواع خدمات کرایه اتومبیل را به مسافران عرضه می نمایند. شرکت های بین المللی و مشهوری مثل اویس، باجت، یوروپکار، هرتز و سیکست از جمله شرکت های موجود هستند. با مقایسه قیمت ها و خدمات می توانید برترین و مناسب ترین گزینه را انتخاب کنید. البته به یاد داشته باشید که برای رانندگی در هراکلیون ضروری است گواهینامه بین المللی معتبر داشته باشید و با رانندگی در این منطقه نسبتا آشنا باشید.

جزیره کرت | Crete Island

جزیره کرت بزرگ ترین و مشهورترین جزیره یونان و پنجمین جزیره بزرگ در مدیترانه محسوب می گردد. هراکلیون بزرگ ترین شهر و مرکز این جزیره محسوب می گردد و تقریبا تمام توریستان به وسیله فرودگاه هراکلیون به این جزیره سفر می نمایند. جزیره کرت به علت موقعیتش تاریخ پرفراز و نشیبی را پشت سر گذاشته است و بارها به وسیله رومی ها، عثمانی و … تصرف شده است. علاوه بر این، سواحل زیبا و بی نظیر کرت سالانه میلیون ها توریست را به سمت خود جذب می نماید. سواحل کرت به ویژه در فصل تابستان بسیار شلوغ می گردد و تفریحات آبی مختلفی در اختیار مسافران واقع شده است.

منبع: airmundo.com

منبع: الی گشت
انتشار: 16 بهمن 1400 بروزرسانی: 16 بهمن 1400 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 1963

به "تور ارزان یونان: چطور از فرودگاه هراکلیون یونان به مرکز شهر برویم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان یونان: چطور از فرودگاه هراکلیون یونان به مرکز شهر برویم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید