پرهام مقصودلو در مسابقات گرند سوئیس سی و هشتم شد

به گزارش صبح مهریز، به گزارش خبرنگاران، مسابقات شطرنج گرند سوئیس پس از 11 دور رقابت میان شرکت کنندگان با تعیین نفرات برتر به پایان رسید.

پرهام مقصودلو در مسابقات گرند سوئیس سی و هشتم شد

در بخش مردان این مسابقات که با حضور 107 شطرنجباز برگزار شد، پرهام مقصودلو با 6 امتیاز پیروز به کسب جایگاه 38 شد. مقصودلو که به عنوان نفر اول شطرنج ایران و با ریتینگ 2701 در این رقابت ها شرکت کرده بود، با سه برد، 6 تساوی و 2 شکست به کار خود خاتمه داد.

محمد امین طباطبایی دیگر نماینده ایران در مسابقات گرند سوئیس بود. وی با سه پیروزی، 5 تساوی و سه شکست در مجموع صاحب 505 امتیاز شد و در رده 51 قرار گرفت.

مسابقات شطرنج گرند سوئیس رقابت هایی معتبر ویژه 100 شطرنجباز برتر جهان در هر دو بخش مردان و بانوان بود. مقصودلو به واسطه جایگاهی که در رنکینگ جهانی دارد صاحب سهمیه در این رقابت ها شد. محمد امین طباطبایی هم جزو بازیکنان رزرو برای مسابقات گرند سوئیس بود که در پی انصراف برخی شطرنجبازان و همچنین با توجه به عملکردی که در مسابقات جام جهانی روسیه داشت وارد فهرست اصلی رقابت ها شد. طباطبایی در جام جهانی روسیه تا مرحله یک چهارم نهایی پیش رفت و در جمع هشت نفر برتر مسابقات قرار گرفت.

سارا خادم الشریعه تنها شطرنجباز ایرانی بود که سهمیه حضور در مسابقات گرند سوئیس را در بخش بانوان به دست آورد اما وی به دلیل مسائل شخصی از حضور در این رقابت ها انصراف داد.

دو نفر برتر مسابقات شطرنج گرندسوئیس سهمیه رقابت های کاندیداهای جهان در سال آینده را به دست آوردند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 آذر 1400 بروزرسانی: 12 آذر 1400 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 1896

به "پرهام مقصودلو در مسابقات گرند سوئیس سی و هشتم شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرهام مقصودلو در مسابقات گرند سوئیس سی و هشتم شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید