پخش زنده دعای عرفه از اولویت های شبکه های استانی

به گزارش صبح مهریز، پخش زنده قرائت دعای عرفه از 33 شبکه استانی در دستور کار قرار گرفت. با توجه به شرایط حال حاضر و شیوع بیماری کرونا، عمدتا برگزاری این مراسم بدون حضور جمعیت خواهد بود، به همین دلیل پخش زنده مراسم مذکور، به عنوان یکی از مهمترین بخش های سیمای مراکز در نظر گرفته شده است.

پخش زنده دعای عرفه از اولویت های شبکه های استانی

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی معاونت امور استان های سازمان صدا و سیما، به مناسبت فرا رسیدن عید قربان و روز عرفه، بیش از 200 ساعت ویژه برنامه در 33 شبکه رادیویی استانی تولید شده و همچنین برنامه های زنده ای هم در این روز روی آنتن مراکز خواهد رفت که سهم هر شبکه حدود دو تا سه ساعت است.

از جمله این برنامه ها می توان به چون نجوای بیداری، قرار بندگی، چراغ های دل ها، بر آستان جانان، تا ملاقات خدا، راه روشن، آوای دز، صدای پای کاروان و لحظه های اجابت اشاره کرد که از رادیوهای استانی شنیده می شوند.

این ویژه برنامه ها در ساختارهای مختلف ترکیبی، مجله ایی، مسابقه، نمایش و میزگرد برای مخاطبان استانی تولید و پخش می شوند.

فضیلت و آداب عید سعید قربان و روز عرفه، معرفی مراسم و آیین های گرامیداشت عید سعید قربان و روز عرفه در میان اقوام و مذاهب مختلف کشور، نیایش و تاثیر آن در زندگی و تحلیل موضوع قربانی در ادیان از جمله اسلام و همچنین رعایت نکات بهداشتی به ویژه در دوران شیوع بیماری کرونا، محور اصلی این برنامه ها خواهد بود.

پخش زنده دعای عرفه، بررسی اهمیت دعای روز عرفه در اسلام، فضایل و برکات روز عرفه را در کلام رهبر معظم انقلاب، خاطرات شیرین در عید قربان از دیگر محورهای این برنامه ها به شمار می رود.

همچنین پخش زنده دعای پر فیض عرفه، اولویت کاری سیمای مراکز عنوان شده است.

سرفصل های محتوایی برنامه های سیمای مراکز به مناسبت عید قربان و روز عرفه شامل تاکید بر کمک مومنانه و به روزرسانی سنت پسندیده قربانی، تبیین دینداری و تاکید بر دوری از امیال نفسانی، تاکید بر نقش محوری مساجد و حضور فرهنگ مساجد در فضای مجازی، تبیین فرهنگ ایثار با توجه به شرایط شیوع ویروس منحوس کرونا در کشور خواهد بود.

بر این اساس ویژه برنامه های این روز در مراکز مختلف با در نظر دریافت مواردی همچون استفاده از فراز ابتدایی دعای شریف جامعه کبیره در برنامه ها توسط مجریان، تقدیر از زحمت کشان و ایثارگران جامعه پزشکی کشور با حضور در برنامه یا ارتباط تصویری با کادر درمان در بیمارستان ها، انعکاس کمک های مومنانه در برنامه و تقدیر از ایثارگران اقتصادی، تاکید بر خاطرات حجاج به خصوص فاجعه منا، دعوت از کارآفرینان بومی به صورت حضوری یا اینترنتی، شعرخوانی آیینی، مسابقه پیامکی و انعکاس فعالیت هایی که در فضای مجازی با رویکرد کمک مومنانه انجام می شوند، روی آنتن می فرایند.

علاوه بر این تولید بسته های معارفی با تاکید بر نقش ولایت مداری و مسائل اخلاقی، تولید ویژه برنامه هایی با موضوع سینما و معنویت و تولید برنامه های شاد و مفرح در دستور کار قرار دارند.

با توجه به اهمیت شهرهای مذهبی کشور یعنی قم، مشهد و شیراز، مقرر شده است صدا و سیمای این مراکز لوکیشن هایی با قابلیت های بصری بالا در مکان های مختلف حرم های مطهر جهت اجرای ویژه برنامه های زنده اختصاص دهند و آمادگی ارتباط با سایر مراکز و یا با چند مرکز در آن واحد را داشته باشند.

همچنین مقرر شده است برنامه های عید قربان تا شامگاه روز عید غدیر تداوم داشته باشند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 1157

به "پخش زنده دعای عرفه از اولویت های شبکه های استانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پخش زنده دعای عرفه از اولویت های شبکه های استانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید