هزینه سفر به دهلی و کشور هندوستان چقدر است؟

به گزارش صبح مهریز، هر سال بیش از 10 میلیون گردشگر خارجی به کشور هندوستان سفر می نمایند. هند به عنوان مقصدی محبوب دارای مزایای بسیاری است، از تاریخ پر فراز و نشیب و شاهکارهای معماری برجسته آن گرفته تا فرهنگ رنگارنگ و غنی و البته غذاهای خوشمزه، تنها بخشی از جاذبه های آن هستند. یکی از مهم ترین ویژگی های سفر به هند آن است که با توجه به جمعیت بالا و سطح درآمدها و سلیقه های متفاوت هم برای سفری ارزان قیمت و کوله گردی مناسب است و هم ثروتمندان می توانند از خدمات لوکس شهر استفاده نمایند. در این مطلب با خبرنگاران همراه شوید تا هزینه سفر به دهلی و در نگاهی کلی تر کشور هندوستان را آنالیز کنیم و بدانید چه مقدار پول باید همراه خودتان داشته باشد.

هزینه سفر به دهلی و کشور هندوستان چقدر است؟

با چه مقدار پول می توانیم به هند سفر کنیم؟

هند به خاطر پایین بودن نرخ هتل ها، حمل و نقل، خدمات، غذا و همچنین ارزش پولی کمش شهرت دارد و مردم دنیا آن را به عنوان سفری ارزان قیمت می شناسند. با این حال اگر تمایلی به اقامت در هاستل ها یا اقامتگاه های ارزان و غذاهای خیابانی نداشته باشید می توانید، پولتان را حسابی برای این خدمات خرج کنید. گزینه های متنوعی برای مسافران با بودجه های مختلف وجود دارد. بطور مثال هتل های 5 ستاره لوکس، هتل ها و ریزورت های با قیمت متوسط، سفر با قطارهای لوکس، کرایه اتومبیل اختصاصی، رستوران های بین المللی با غذاهای لذیذ و … همه و همه در هند یافت می شوند.

هزینه های کلی سفر به دهلی و سایر شهرهای بزرگ هند

در ادامه هزینه های سفر به پایتخت بزرگ هندوستان دهلی نو می پردازیم. هزینه های آنالیز شده شامل اقامت، حمل و نقل، ورودی جاذبه های دیدنی و وعده های غذایی معمولی می گردد و در آن مخارج شخصی (مانند خریدن سوغاتی) در نظر گرفته نشده است.

مخارج سفر مالی به دهلی

در مالی ترین حالت ممکن، برای سفر به دهلی باید حدود 3٬200 تا 3٬800 روپیه در روز هزینه کنیم. این هزینه برای کوله گردان در نظر گرفته شده است. افرادی که هاستل ها یا هتل های بسیار ارزان قیمت اقامت می نمایند، غذاهای خیابانی می خورند و برای حمل و نقل (به جز پرواز تا هند) از اتوبوس های محلی استفاده نموده و البته از جاذبه های مشهور شهر نیز دیدن می نمایند.

سفر به دهلی با بودجه ای متوسط

اگر می خواهید سفری مالی به هند داشته باشید و در عین حال از آرامش و آسایش خودتان دست نکشید، احتمالا در این گروه از مسافران جای می گیرید و باید برای هر نفر در هر روز از سفر بین 6٬000 تا 8٬000 روپیه در روز را کنار بگذارید. در این حالت هتل های مناسب و اقامت گاه های دوست داشتنی جایگزین قیمت های قبلی شده و البته دیگر تغییرات شامل استفاده از تاکسی، جایگزین کردن چند وعده غذایی در رستوران های خوب و اضافه شدن سرگرمی های جزیی تری مثل شرکت در کلاس های آشپزی هندی می گردد.

سفری لوکس به دهلی

برای این سفر بین 10٬500 تا 11٬000 روپیه را در نظر گرفته ایم اما شما می توانید آن را هر چه قدر که می خواهید افزایش دهید. به طور مثال به جز دهلی راهی سایر شهرهای تماشایی هند شوید، برای جابه جایی از پرواز و تاکسی های لوکس بهره ببرید و در بهترین هتل ها اقامت داشته باشید.

هزینه های سفر به هند با خبرنگاران

ضروری است بگوییم که مسافران ایرانی که راه طولانی میان دو کشور را طی می نمایند اغلب به بازدید از دهلی راضی نمی شوند و سفر به شهرهای آگرا و جیپور را نیز در برنامه سفر خود می گنجانند. به همین خاطر خبرنگاران تور سفر به این سه شهر را برگزار می نماید. برای بازدید از این سه شهر، 7 شب در نظر گرفته شده که 2 شب در شهر دهلی، 2 شب در آگرا و 2 شب در جیپور و روز آخر را مجدد در شهر دهلی خواهید بود. ترانسفر بین شهرها نیز با اتوبوس ولوو انجام می گردد.

در این سفر شما هزینه هایی با قیمت متوسط می توانید تجربه های سفری لوکس را داشته باشید، چرا که در بهترین هتل های 4 و 5 ستاره اقامت خواهید داشت و از طرفی گشت های شهری در نظر گرفته شده روی مبلغ تور شما را از بسیاری از جابه جایی های درون شهری بی احتیاج می سازد و از طرفی چند وعده غذایی هم معمولا داخل هر طور سرو می گردد که آن هم هزینه های سفر به دهلی و دیگر شهرهای هند را کاهش می دهد. برای اطلاع از قیمت ها و خرید تور هند به وبسایت خبرنگاران مراجعه کنید.

دریافت ویزای هند

اگر تور هند را از خبرنگاران خریداری کنید، دریافت ویزا احتیاجی به پرداخن مبلغ جداگانه ندارد و روی قیمت تور حساب شده است. در غیر این صورت برای دریافت ویزای توریستی با مدت اقامت حداکثر یک سال در این کشور باید 100 دلار را کنار بگذارید. توضیحات کاملی درباره نحوه اخد ویزای هند در مطلب ویزای هند نوشته شده است.

هزینه اقامت در دهلی

هزینه اقامت در هتل ها و هاستل های دهلی هم مانند سایر شهرهای بزرگ و مملو از گردشگر دنیا تابع وضعیت آب و هوایی و تعداد گردشگر در آن فصل است. در طور فصل زمستان و ماه های دسامبر، ژانویه و فوریه (آذر تا آخر بهمن) معمولا قیمت ها در بهترین حالت خود قرار می گیریند و بین ماه مه تا آگوست (اردیبهشت تا مرداد) که زمان بارش باران های موسمی است به کم ترین میزان خود در سال می رسند.

اقامت در دهلی برای کوله گردان

مسافران مالی دهلی می توانند با مبلغی بین 700 تا 1500 روپیه برای یک شب اتاقی تمیز در هاستل ها یا هتل های خیلی ارزان قیمت شهر کرایه نمایند. که گاهی شامل صبحانه هم می گردد و گاهی هم خیر.

یکی از ویژگی های جدید که برای مسافران ارزان دهلی در نظر گرفته شده افزایش تعداد هاستل های امن، تمیز و خلاقانه است که می توانند در آن دوستان جدیدی هم پیدا نمایند.

امکان اقامت در دهلی با مبلغی حدود 300 تا 500 روپیه برای هر شب هم وجود دارد اما در تمیزی و امنیت آن ها جای سوال وجود دارد و بهتر است همچین ریسکی را نپذیرید.

اقامت با قیمت متوسط در دهلی

اگر در اتاق های خصوصی همراه با سرویس بهداشتی مخصوص خودتان دنبال آسایش و راحتی بیشتری هستید باید برای هر شب اقامت در یک اتاق خوب در هتل های دهلی حدود 2500 روپیه را در نظر داشته باشید. بیشتر این هتل ها شامل سرو صبحانه هم می شوند و گاهی استخر خصوصی و چشم انداز زیبایی هم دارند.

اقامت در هتل های پنج ستاره دهلی

اگر تخت خوابی بسیار راحت، اتاق هایی بسیار زیبا با چشم اندازی تماشایی و استخر تمیز و بزرگ می خواهید باید برای هر اتاق تقریبا 4٬500 روپیه را در نظر بگیرید. که البته همواره صبحانه ای مفصل و خوشمزه نیز به شما داده خواهد شد. برای آشنایی با بهترین هتل های 5 ستاره دهلی در هند نگاهی به این مطلب بیاندازید.

برای حمل و نقل در شهر چقدر پول کنار بگذاریم؟

برای جا به جایی ارزان در شهر باید از وسایل حمل و نقل عمومی، پیاده روی، توک توک یا ریکشاو استقاده کنید که با توجه به میزان گردشگری بالای مسافران در روز حدود 800 روپیه هزینه خواهد داشت. بهای بلیط های تک سفره در هند 30 روپیه است که اگر می خواهید طولانی مدت اقامت کنید می توانید با پرداخت 1000 روپیه بلیط های ماهانه خریداری کنید.

مسافرانی که می خواهند با تاکسی سفر نمایند باید برای هر کیلومتر تاکسی 14 روپیه را در نظر داشته باشند و معمولا تاکسی ها برای هر ساعت توقف 67 روپیه دریافت می نمایند. قبل از دریافت تاکسی، توک توک یا ریکشاو چانه زدن با راننده را نباید فراموش کنید.

هزینه غذا در دهلی

از نظر مواد غذایی قطعا هند یکی از ارزان ترین کشورهای دنیا است، با این حال در شهرهای بزرگ تری مثل دهلی و مکان های توریستی رستوران های لوکس و گران قیمت هم مشغول کار هستند. به طور کلی اگر در رستوران های محلی غذا بخورید، باید برای صبحانه هر نفر همراه با لیوانی نوشیدنی داغ بین 60 تا 80 روپیه پرداخت کنید. نهار و شام نیز به ازای هر وعده غذای گرم برای یک نفر حداقل 80 تا 150 روپیه هزینه دارد.

چالش های رستوران های محلی در هند

پیدا کردن رستوان های محلی در شهرهای بزرگی مثل دهلی، جیپور و بمبئی کار آسانی است اما اگر گذرتان به شهرهای کوچک تر بیفتند برای پیدا کردن رستوران با مسئله ای روبرو می شوید و اغلب می خواهند مبالغ زیادی را از گردشگران دریافت نمایند.

اگر هم انتخاب شما رستوران های متوسط باشند که باید هزینه ها را از 250 تا 400 روپیه (بدون در نظر دریافت نوشیدنی) برای هر فرد افزایش دهید. رستوران های لوکس 5 ستاره دهلی هم 1٬000 تا 2٬500 دلار برای هر کسی دریافت می نمایند.

گردش در پایتخت هند چقدر پول احتیاج دارد؟

در کشور هند مبلغ ورودی به جاذبه های تماشایی برای هندی ها و خارجی ها (مانند کشور خودمان) متفاوت است و این تفاوت حدود 15 برابر بیشتر است. اگر چه کمی ناعادلانه به نظر می رسد اما دولت هند در کوشش است تا مردم خودش را تشویق به گردش در کشور کند.

هزینه بازید از بیشتر دیدنی ها برای افراد زیر 15 سال رایگان است. در شهرهای دهلی و جیپور که دیدنی های زیادی دارند باید حدود 4000 روپیه را در نظر بگیرید (بین 200 تا 1000 روپیه برای هر جاذبه پولی). برای آشنایی با بهترین جاذبه های گردشگری دهلی، پیشینه و آدرس آن ها نگاهی به مطلب مربوط به آن ها در مجله خبرنگاران بیاندازید.

علاوه بر هزینه های گفته شده احتمالا مبلغی را هم صرف خرید و چیزهای متفرقه خواهید کرد.

در نظر داشته باشید که موارد نام برده قیمت های تقریبی هستند و ممکن است با قیمت هایی که خواهید دید کمی تفاوت داشته باشندو بخصوص که ارزش روپیه و قیمت ها در کشور هند با نوسانات زیادی همراه است.

واحد پول هند چیست؟

واحد رسمی پول هند روپیه است که خودش به 100 قسمت تقسیم می گردد و هر یک از واحدهای کوچک تر پیسه نام دارند. از سال 2012 از علامت ₹ برای روپیه استفاده می گردد.

چه ارزی را با خودمان به هند ببریم؟

همان طور که می دانید امکان استفاده از ریال در هند وجود ندارد و در ایران هم نمی تواند به آسانی و با قیمت مناسب روپیه خریداری کرد. مانند بیشتر کشورهای دیگر بهترین و مقرون به صرفه ترین انتخاب آن است که در ایران دلار یا یورو خریداری کنید و در صرافی های هند پولتان را تبدیل به روپیه کنید.

چقدر ارز با خودمان به هند ببریم؟

همه چیز بستگی به این دارید که شما دنبال چه نوع سفری هستید. اگر از خبرنگاران تور خریداری کنید دیگر در سفر خرج زیادی نخواهید داشت. در غیر این صورت هم با توجه به هتل و خدمات مورد نظرتان باید ارز همراهتان داشته باشید. نباید فراموش کنید که همواره پولی که همراه می برید بیشتر از پیش بینی هایتان باشد تا در سفر خارجی دچار دردسر نشوید.

در این مطلب هزینه های کلی اقامت در دهلی و سایر شهرهای بزرگ هندوستان را که شامل اقامت، حمل و نقل، غذا و ورودی جاذبه های دیدنی شهرها می شد را آنالیز کردیم و دیدیم که بسته به بودجه مد نظر گردشگران انتخاب های زیادی در پیش رویشان وجود دارد. اگر شما هم تجربه سفر به دهلی، آگرا، جیپور یا سایر شهرهای هندوستان را دارید تجربیات خود را با ما و سایر خوانندگان مجله در میان بگذارید.

منبع: الی گشت
انتشار: 6 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 336

به "هزینه سفر به دهلی و کشور هندوستان چقدر است؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "هزینه سفر به دهلی و کشور هندوستان چقدر است؟" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه سفر به دهلی و کشور هندوستان چقدر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید