نیازها و ذائقه های دانش آموزان تغییر کرده است

به گزارش صبح مهریز، رئیس سازمان دانش آموزی اظهارکرد: رویکرد مدرسه محوری، دانش آموزمحوری، مهارت محوری، نقش پذیری و استفاده از فضای مجازی به عنوان رویکردهای جدید باید در دستور کار قرار گیرد تا نقش تربیتی سازمان دانش آموزی پررنگ شود.

نیازها و ذائقه های دانش آموزان تغییر کرده است

به گزارش صبح مهریز، علیرضا کاظمی در کارگروه دوروزه آسیب شناسی و بازمهندسی برنامه ها و فعالیت های سازمان دانش آموزی گفت: بازنگری در ساختار، مأموریت ها، آیین نامه، نظام نامه ها، محتوای برنامه و آسیب شناسی برنامه ها را مطرح کرده ام زیرا بعد از20سال فعالیت و در چله انقلاب نیاز به بازنگری داریم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: فضای جامعه، نیازها و ذائقه های دانش آموزان تغییر کرده است و باید محتوای برنامه ها به لحاظ شکلی و محتوایی تغییر کند.

رئیس سازمان دانش آموزی گفت: رویکرد مدرسه محوری، دانش آموزمحوری، مهارت محوری، نقش پذیری و استفاده از فضای مجازی به عنوان رویکردهای جدید باید در دستورکار باشد تا سازمان دانش آموزی نقش تربیتی خود را پررنگ کرده و به کف مدرسه برود.

کاظمی گفت: نظام نامه نشان و درجات را بازبینی کنیم تا هویت بخش سازمان و نماد فعالیت سازمان باشد. این سؤال باید اکنون مطرح شود که آیا تبلور محتوای فعالیت های سازمان در نظام نامه نشان و درجات است؟.

به گزارش معاونت روابط عمومی و اطلاع رسانی آموزش و پرورش، وی افزود: هر بخش را آسیب شناسی و تقسیم بندی و سپس محتوا را بازنگری کنیم تا خروجی این جلسه پیشنهادهایی برای شورای برنامه ریزی سازمان باشد.

وی مدیران سازمان دانش آموزی استان ها را مغز متفکر، هیات اندیشه ورز و نخبگان سازمان دانش آموزی دانست و گفت: کارها باید پشتوانه فکری داشته باشد و فرصت استفاده از خرد جمعی را فراهم کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 503

به "نیازها و ذائقه های دانش آموزان تغییر کرده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیازها و ذائقه های دانش آموزان تغییر کرده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید