نشست وزیران خارجه کشورهای همسایه لیبی در الجزایر

به گزارش صبح مهریز، نشست وزیران خارجه کشورهای همجوار لیبی به همراه آلمان و مالی امروز در پایتخت الجزایر برگزار می شود.

نشست وزیران خارجه کشورهای همسایه لیبی در الجزایر

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از تارنمای الوسط - لیبیا پنج روز پس از برگزاری نشست برلین، وزیران خارجه آلمان ، مالی، مصر، سودان، چاد، نیجریه، الجزایر و تونس امروز در پایتخت الجزایر نشستی را تشکیل خواهند داد تا طی آن راه های پایان دادن به بحران لیبی، چگونگی اجرای مصوبات نشست برلین، برقراری آتش بس پایدار در لیبی و پایان دادن به دخالت های بیگانگان در بحران این کشور را مورد بحث و بررسی قرار دهند.

الجزایر به طور رسمی از وزیران خارجه دولت وفاق ملی(طرابلس و مورد تایید سازمان ملل) و دولت موقت (طبرق و حامی ژنرال حفتر) دعوت کرد تا در نشست الجزیره شرکت کنند، اما محمد طاهر سیاله وزیر خارجه و همکاری های بین الملل دولت وفاق ملی لیبی این دعوت را نپذیرفت و گفت: فردی به نام وزیر خارجه دولت موقت لیبی به نشست الجزایر دعوت شده که دعوت از او بر خلاف مصوبات و قطعنامه های شورای امنیت است، بنابراین دولت وفاق ملی لیبی در این نشست شرکت نمی کند.

از فروردین ماه گذشته که نیروهای وابسته به ژنرال خلیفه حفتر به طرابلس حمله کرده اند، این اولین نشستی است که وزیران خارجه کشورهای همجوار لیبی تشکیل می دهند تا طی آن راه های پایان دادن به به بحران 8 ساله این کشور را بررسی کنند.

وزارت خارجه الجزایر درباره نشست امروز وزیران خارجه کشورهای همجوار لیبی گفت: این نشست با هدف ایجاد هماهنگی بین کشورهای همسایه لیبی و بازیگران بین المللی در عرصه تحولات داخلی این کشور برگزار می شود تا از طریق آن گفت و گو های لیبی - لیبی انجام شود.

در همین حال، یک دیپلمات الجزایری به روزنامه العربی الجدید گفت: مهم ترین هدف نشست الجزیره برقراری آتش بس پایدار در لیبی و عدم بازگشت جنگ و خون ریزی به این کشور است. هدف دیگر ایجاد الزامات سیاسی بین کشورهای همجوار لیبی است تا از دخالت منفی بیگانگان (ارسال سلاح و مزدور) در بحران لیبی جلوگیری شود. کمک به از سرگیری مذاکرات سیاسی در لیبی تحت نظارت سازمان ملل یکی دیگر از اهداف نشست الجزیره است.

به نوشته این روزنامه قطری ، الجزایر می خواهد با برگزاری نشست وزیران خارجه کشورهای همجوار لیبی حمایت آنها را برای گفت وگوهای لیبی- لیبی در پایتخت خود به دست آورد و طرف های درگیر در جنگ لیبی را متقاعد کند تا در این مذاکرات شرکت کنند.

کارشناسان تحولات لیبی با اشاره به اختلافات شدید دولت وفاق ملی با ژنرال حفتر و حامیانش بسیار بعید می دانند گفت و گوهای لیبی- لیبی طی هفته ها و حتی ماه های آینده برگزار شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 770

به "نشست وزیران خارجه کشورهای همسایه لیبی در الجزایر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست وزیران خارجه کشورهای همسایه لیبی در الجزایر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید