نباید با سخت گیری های بی مورد مانع حضور و جذب سرمایه گذاران در آذربایجان غربی شد

به گزارش صبح مهریز، استاندار آذربایجان غربی گفت: نباید با سخت گیری های بیجا مانع حضور و جذب سرمایه گذاران شد و زمین های موردنیاز آنان در اسرع وقت فراهم گردد.

نباید با سخت گیری های بی مورد مانع حضور و جذب سرمایه گذاران در آذربایجان غربی شد

به گزارش خبرنگاران از ارومیه، محمدصادق معتمدیان پیش از ظهر دیروز 12 دی در برنامه یکشنبه های فراوری، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها در بازدید سه ساعته از مجتمع پژوهشی و فناوری جهاد دانشگاهی استان گفت: نباید با سخت گیری های بیجا مانع حضور و جذب سرمایه گذاران شد و زمین های مورداحتیاج آنان در اسرع وقت فراهم گردد.

استاندار آذربایجان غربی اضافه نمود: آذربایجان غربی مزیت های بسیاری در حوزه های مختلف دارد که یکی از این موارد مزیت آب و زمین مناسب برای کشت گلخانه ای است که نباید از آن غافل بود.

وی با بیان اینکه گلخانه یک مزیت اساسی برای توسعه کشاورزی به ویژه در حوزه دانش بنیان و فناورانه به شمار می رود ادامه داد: این استان، برترین کریدور صادرات محصولات گلخانه ای می تواند باشد که با تحقق این امر صادرات محصولات فراوریی استان و صادرات فراوریات دیگر استان ها می تواند در دستور کار قرار گیرد.

معتمدیان با انتقاد از اینکه هنوز مقدمات راه اندازی 2 هزار هکتار گلخانه در آذربایجان غربی محقق نشده است اضافه نمود: در 2 ماه گذشته، هیچ اتفاقی در این خصوص صورت نگرفته، مرکز سرمایه گذاری استانداری در این باره وارد عمل شده و در کمترین زمان ممکن مقدمات این طرح را فراهم کند.

وی با اشاره به اینکه در بحث کشت گلخانه دولت زمین لازم را در اختیار گذاشته و زیرساخت هایی مثل راستا دسترسی، آب و برق مورد احتیاج را ارائه می دهد، اظهار کرد: افراد دارای اهلیت بویژه فارغ التحصیلان دانشگاهی می توانند از این فرصت استفاده نموده و سرمایه گذاری نمایند.

استاندار آذربایجان غربی با انتقاد از خام فروشی محصولات فراوریی به ویژه در حوزه گیاهان دارویی گفت: در صدد هستیم با همراهی وزارت جهاد کشاورزی و همراهی نهادهایی نظیر ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) چرخه فراوری گیاهان دارویی را در استان ایجاد کنیم تا ارزش اضافه نموده این حوزه افزایش یابد.

وی با تاکید بر اولویت بندی طرح های فناورانه اضافه نمود: در صورت وجود اولویت های معین، می توان از ظرفیت سرمایه گذاران دولتی و نهادهایی نظیر ستاد اجرایی فرمان امام (ره) بهره بیشتری برد.

معتمدیان با ابراز خرسندی از ظرفیت آزمایشگاهی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی اضافه نمود: می توان از این ظرفیت در راستای آزمایش محصولات فراوریی به ویژه در حوزه صادرات استفاده کرد که در این صورت، اقلام صادراتی به استان های مختلف برای آزمایش ارسال نمی گردد و در وقت و هزینه ،صرفه جویی شده و درآمدها افزایش می یابد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 بهمن 1400 بروزرسانی: 20 بهمن 1400 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 1968

به "نباید با سخت گیری های بی مورد مانع حضور و جذب سرمایه گذاران در آذربایجان غربی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نباید با سخت گیری های بی مورد مانع حضور و جذب سرمایه گذاران در آذربایجان غربی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید