تور اروپا ارزان: مینیاتور اروپا در مینی اروپای بلژیک

به گزارش صبح مهریز، اروپای کوچک | Mini Europe

اگر روزی قصد داشتید به شهر بروکسل سفری داشته باشید، حتما فرصت بازدید از پارک مینیاتوری موسوم به اروپای کوچک این شهراروپایی که درست در اطراف سازه بسیار زیبا و معروف این کشور یعنی اتومیم ساخته شده است به هیچ وجه از دست ندهید. این پارک مینیاتوری که در سال 1989 ساخته شده است شامل ماکت های کوچک شده از بناها و آثار باستانی موجود در سراسر اروپا است که از معروفیت جهانی برخوردار هستند. با ما در خبرنگاران همراه شوید:

تور اروپا ارزان: مینیاتور اروپا در مینی اروپای بلژیک

با ما سفر کنید و با تور اروپا ارزان از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

این مجموعه برخوردار از ماکت کوچک شده 350 بنا و ساختمان های تاریخی و منحصر به فردااکشورهای این قاره است. زمان بسیار زیادی صرف تحقیق وساخت شاهکارهای معماری اروپا در این مکان شده است. مقدار این ماکتها 25 بار از نوع واقعی آنها کوچکتر است و دقیقا برطبق ویژگی های اصلی بناها ساخته شده اند. همچنین، در سرتاسر این پارک میتوان قطارهای کوچکی را دید که در حال حرکت به سمت و سوی مختلفی هستند و یا آسیاب های بادی هایی را دید که تیغه های انها در حال گردش حول محور مرکزی خود می باشند و یا حتی رشته کوههای وسویوس را ملاحظه کرد که مواد مذاب در حال فوران از آن است.

امروزه مساحت این پارک چشم نواز در حدود 24،000 متر مربع است. در فضای این پارک آثار قدیمی و باستانی 27 کشور اروپایی وجود دارند که در معرض دید علاقه مندان قرار گرقته است. طاق پیروزی پاریس، کلیسای ساکره کور (همان قلب مقدس) پاریس، و بنای تاریخی آکروپلیس یونان از جمله بناهایی است که گردشگران در هنگام بازدید از این پارک میتوانند از تماشا همه آنها در یک مکان لذت وافری ببرند. همچنین، چنانچه تمایل داشته باشید تا برای یادگاری عکسی حرفه ایی از خود بگیرید، میتوانید از برج مینیاتوری ایفل و یا میدان گاوبازی ماسترانزا به عنوان پس زمینه عکستان بهره ببرید.

مطلب جالب دیگری که درباره این پارک مینیاتوری میتوان گفت آدمک های کوچک موجود در آن است که بسیار منحصر به فرد می باشند. افراد مهم و معروف تاریخ اروپا را میتوان در جای جای این پارک پیدا کرد که هر یک از آنها در بزنگاه های تاریخی خود حضور پر رنگی دارند. بسیار جالب و هیجان انگیز است که در هنگام رویت چهره ای تاثیرگذار در تاریخ اروپا درداخل این پارک کمی رو به جلو خم شده و نگاه موشکافانه تر نسبت به جزییات دقیق طراحی شده در ماکت های مربوطه داشته باشید!

برای مثال وقتی به صحنه برج خمیده پیزا در مینی پارک اروپا رسیدید، گالیله ریاضیدان و منجم شناس مشهور ایتالیایی را خواهید دید که در حال اجرا آزمایش برای اثبات قانون سقوط آزاد است. شما در مینی اروپا خیلی ساده شاهد چگونگی شکل گیری تاریخ در زمان های دور خواهید بود.

یا در خصوص طاق پیروزی اسامی 750 سربازو نبرد به وقوع پیوسته در تاریخ فرانسه که روی بنای اصلی و شکیل آن در پاریس حک شده است، در مینیاتور آن در این پارک نیز این اسامی دقیقا مثل اصل آن حکاکی شده است. بازدید از مینی اروپا فرصتی فراهم میکند تا پیرامون جزئیات مهم درمورد اروپا اطلاعات کسب کنید.

معروفیت این پارک نه تنها به خاطر تنوع بسیار زیاد مینیاتورهای واقعی آن است بلکه چشم مقدارای تعبیه شده در آن نیز از همین خصوصیت برخوردارند. در ساخت این پارک، از چمنزارهای زیبا، ماکت درختان گوناگون و بوته زار استفاده شده است. تابستان برترین زمان بازدید از این پارک مینیاتوری در اروپا است. برطبق برآوردهای صورت گرفته، این پارک مینیاتوری مینی اروپا در سال حدود 375،000 نفر بازدیدنماینده دارد. عایدی حاصل از بلیط فروشی این مجموعه به طور تقریبی به 3 میلیون یورو در سال بالغ می گردد. گردشگر های مراجعه نماینده به این مکان در حدود حداقل 2 ساعت صرف بازدید از آثار موجود در آن می نمایند. ضمناً زمان بازدید از این پارک از اوایل ماه مارچ میلادی تا اوایل ژانویه است.

ساعات بازدید از مینی اروپا

زمان بازدید در طول ایام سال متغیر است ولی عموما ساعات بازدید از 9:30 صبح تا 6 عصر است و ساعت ورود برای بازدیدنمایندگان نهایتا ساعت 5 عصر می باشد.

در ماههای تابستان یعنی جولای و آگوست زمان بازدید تا ساعت 8 شب افزایش پیدا می نماید و ساعت آخرین ورودی برای گردشگران تا پیش از ساعت 7 عصر است.

همچنین، خبر جالب و مهیج آن است که دراین مکان شبهایی برای آتش بازی در نظر گرفته شده است که به شبهای مینی اروپا مشهور است. در سال 2017، این شبها به ترتیب پنجم،دوازدهم و نوزدهم ماه آگوست بوده است.

قیمت بلیط ورودی به مینی اروپا

شما میتوانید برای بازدید از این محل، از قبل بلیط خود به وسیله اینترنت رزرو نمایید. بهتر است حتما بلیط را از قبل تهیه نمایید، در غیر اینصورت مجبور خواهید شد که در صف های طولانی برای تهیه بلیط معطل بمانید. مبلغ بلیط ها در سال 2017 به توضیح ذیل بوده است:

  • برای افراد بالای 12 سال : 15،30 یورو
  • برای بچه ها بین 11-4 سال: 11،40 یورو

برای بچه ها زیر 4 سال: مجانی

چطور به مینی اروپا برویم؟

ترموا خط 7 و یا آخرین ایستگاه خط 6 مترو که هیسل نامیده می گردد، شما را در مینی اروپا پیاده خواهند نمود. همانطور که پیشتر اشاره شد، این محل چند قدمی بنای بسیار زیبای اتومیم است و چون بسیار بزرگ الجثه است، براحتی آن را پیدا خواهید کرد.

اطلاعات مربوط به مینی پارک و تمام آثار موجود در آن به شش زبان در دسترس گردشگران است که بصورت راهنمای جیبی است. اطلاعات آن هر سال خیلی دقیق به روز می گردد. همراه داشتن این راهنماهای جیبی بسیار مهم است چرا که اطلاعات تاریخی مربوط به سایت را بازگو میکند و اطلاعات بسیار دقیق و متنوعی درمورد سایت مورد نظر به بازدیدنمایندگان ارائه می نماید.

در خاتمه لازم به یادآوری است که بازدید از این سایت گردشگری تجربه ایی خاص و منحصر به فرد به شمار می رود. مینی اروپا از جمله مراکز گردشگری در بروکسل و بلژیک است که توصیه می گردد حتما در فهرست بازدیدهای شما در صورت سفر به این کشور وجود داشته باشد. خوب است بدانید که در سایر مراکز گردشگری در جهان، چنین اطلاعاتی درباره آثار تاریخی اروپا به هیچ وجه یافت نمی گردد. بازدید از این مکان سفر برای بازدید از بناهای اصلی و واقعی را بسیار خاطره انگیزتر خواهد نمود بدلیل اینکه شما با دانش کافی از سایتهای اصلی تماشا خواهید نمود.

منبع : brussels.info

منبع: الی گشت
انتشار: 15 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 15 اردیبهشت 1401 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 2048

به "تور اروپا ارزان: مینیاتور اروپا در مینی اروپای بلژیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور اروپا ارزان: مینیاتور اروپا در مینی اروپای بلژیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید