مسکو: هیچ سرباز روسی در درگیری های لیبی حضور ندارد

به گزارش صبح مهریز، وزارت خارجه روسیه امروز (دوشنبه) تاکید نمود، در حال حاضر هیچ سرباز روسی در مناطق درگیری در لیبی حضور ندارد و گزارش های مطبوعاتی در این باره دروغین و جعلی است.

مسکو: هیچ سرباز روسی در درگیری های لیبی حضور ندارد

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش ایسنا، سایت وزارت خارجه روسیه امروز با انتشار بیانیه ای در پاسخ به ادعاهای مطرح شده از سوی بعضی رسانه های عربی درباره مشارکت شهفرایندان روس در درگیری های لیبی اظهار داشت، این وزارتخانه هیچ گونه اطلاعات معتبری درباره حضور و کشته شدن شهفرایندان روس در درگیری های لیبی، دریافت ننموده است.

این بیانیه به گزارش بعضی رسانه های عربی در تاریخ 12 آوریل اشاره دارد که در آن گزارش یک منبع آگاه مدعی شده در تاریخ 10 آوریل تعدادی شهفرایند روس که در کنار نیروهای ارتش ملی لیبی تحت فرماندهی خلیفه حفتر می جنگیدند، در منطقه صلاح الدین در اتاق عملیات وابسته به شرکت خصوصی و نظامی واگنر کشته شدند.

در ادامه بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است، این اولین گزارش از این دست درباره مشارکت شرکت های خصوصی و نظامی روسیه در بحران لیبی نیست و این دروغ ها به منظور ایجاد این باور دروغین که مسکو در درگیری های مسلحانه لیبی دخالت نموده و به صورت آشکاری از یکی از طرف ها حمایت می نماید، ساخته می شوند.

همچنین این وزارتخانه تاکید نمود: در حقیقت روسیه تمام کوشش خود را برای مشارکت در آتش بس و دستیابی به سازشی سیاسی برای بحران لیبی انجام می دهد و هرگز قصدی برای حمایت از هیچ یک از طرف های درگیر ندارد.

پیشتر نیز مسکو ادعاهای آمریکا درباره دخالت نظامی روسیه در لیبی و تاثیر مخرب این کشور بر ثبات لیبی در فرایند سازش را تکذیب نموده و سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه گفت، این ادعاها که نیروهای روس در لیبی حضور دارند، تنها شایعه هایی بی اساس هستند.

منبع: عصر ایران
انتشار: 3 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 983

به "مسکو: هیچ سرباز روسی در درگیری های لیبی حضور ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسکو: هیچ سرباز روسی در درگیری های لیبی حضور ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید