مراسم یادبود عبدالله امیدوار در کاخ سعدآباد برگزار گردید

به گزارش صبح مهریز، خبرگزاری مهر/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده و گزارشات منتشر شده، مراسم یادبود عبدالله امیدوار در کاخ سعدآباد برگزار گردید.

مراسم یادبود عبدالله امیدوار در کاخ سعدآباد برگزار گردید

مراسم یادبود عبدالله امیدوار یکی از برادران امیدوار که روز 24 تیر در کشور شیلی دار فانی را وداع گفت، با حضور سفر دوستان و مسئولان حوزه میراث فرهنگی در کاخ سعدآباد برگزار گردید. آرش نورآقایی، راهنمای توریستی در این مراسم گفت: در حال حاضر ما دیگر با توریست در جهان روبرو نیستیم بلکه با توریست روبرو هستیم. ما دیگر مسافر نداریم بلکه توریست داریم. الان توریستی با توریستی فرق دارد. برادران امیدوار در سفر، حکمت کسب می کردند اما توریستان امروز از این حکمت کمتر بهره می برند.

بعلاوه عبارت بسیار سفر باید تا پخته گردد خامی دیگر به توریستی امروز تعلق نمیگیرد، چون در حال حاضر توریستان می خواهند که تعداد بیشتری از کشورها را ببینند بجای اینکه درست درستی از یک سفر طولانی به کشوری داشته باشند. الان اگر به توریست بگویی یک هفته میخواهی در کشوری بمانی یا در آن هفته به سه کشور بروی دومی را انتخاب می نماید. به همین علت باید گفت برادران امیدوار آخرین نسل توریستان هستند.

وی در ادامه بیان نمود: در حال حاضر محتواهای زیادی درباره سفر فراوری می گردد اما برادران امیدوار سفرشان را مکتوب کردند و فیلم و عکس های زیادی داشتند که سفرشان را مستند نموده است و ما حالا می توانیم بعد از سالها از آنها استفاده کنیم. مستند کردن سفر درحالی صورت گرفته بود که شاید خیلی ها این کار را نمیکردند.

نورآقایی بیان نمود: ما به لطف آنها در ایران موزه سفر داریم. من جستجو کردم و ندیدم در کشوری چنین موزه ای باشد. ایران باید هم موزه سفر میداشت، چون در حوزه باستان شناسی، اشیای از کشورهای هند و مصر هم در تپه های تاریخی ما پیدا شده که از یک مراوداتی در سفر بدست آمده است. اگر روزی تاریخچه سفر در ایران مورد آنالیز قرار گیرد ما مستندات زیادی در این باره داریم.

عیسی امیدوار: جامعه ورزشی خیلی ما را به انجام سفر تشویق می کردند

عیسی امیدوار نیز در این مراسم گفت: کتابمان را بسیاری از شما مطالعه نموده اید در سالی که قصد سفر کردیم من کوهنورد و مؤسس باشگاه کوهنوردی بودم. بیشتر قله های ایران را صعود کردم. در سفرها به جاهای دورافتاده سفر کردیم و از نقاط کور می رفتیم. علاقه داشتم با مردم ساده قصبات خودمان صحبت کنم ما هیچ برنامه ای برای آن نداشتیم. قبل از سفرمان من و عبدالله به هم نزدیک شده بودیم. من قبل از سفر دو نفریمان سفر زیاد می رفتم. با هم کنار آمدیم و برنامه سفر خود را آغاز کردیم. یک روزه برای سفرمان برنامه ریزی نکردیم. از قبل مطالعه های زیادی داشتیم و با مؤسسه های زیادی ارتباط گرفتیم. از کسی هم توقع نداشتیم که به ما یاری اقتصادی کند اما یاری فکری زیادی گرفتیم. من به جامعه ورزشی بدهکار هستم. این افراد من را به انجام سفر تشویق می کردند.

وی اضافه نمود: ما می خواستیم ایران را به جهانی خارج بشناسانیم. به همین علت نمایشگاه هایی را درباره ایران برپا می کردیم که از آن استقبال زیادی میشد. بعلاوه هدف دیگر سفر ما تحقیق بود. ما با این اهداف سفرمان را از آسیای شرقی آغاز کردیم این درحالی بود که خیلی ها اگر سفر می رفتند از پاریس و اروپا آغاز می کردند.

در ادامه این برنامه مرتضی ادیب زاده، مدیرکل موزه های ایران نیز گفت: شما توریستان حامل پیغام صلح بودید که تمام جوامع ایرانی قرنها خواستار آن بود اگرچه بارها جنگ به آن تحمیل شد. شما بخشی از خاطره جمعی کشور ایران هستید.

منبع: همگردی
انتشار: 9 مرداد 1401 بروزرسانی: 9 مرداد 1401 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 2122

به "مراسم یادبود عبدالله امیدوار در کاخ سعدآباد برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراسم یادبود عبدالله امیدوار در کاخ سعدآباد برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید