ماجرای نوجوانی که باید بین ترس و مرگ یکی را انتخاب کند

به گزارش صبح مهریز، رمان بازی گردان نوشته تیم بولر توسط نشر ققنوس منتشر شد.

ماجرای نوجوانی که باید بین ترس و مرگ یکی را انتخاب کند

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، بازی گردان ترجمه ای است از رمان Game Changer نوشته تیم بولر نویسنده انگلیسی. تیم بولر، نویسنده کودک و نوجوان و برنده مدال کارنگی از سوی کتابخانه بریتانیا برای رمان پسر رودخانه است.

  • مدال کارنگی به شاعر مجهول رسید

ساندی تلگراف به بولر لقب استاد داستان های دلهره آور روانشناختی را داده است و ایندیپندنت او را صاحب صدای شخصی در ادبیات نوجوان انگلیسی می داند. بازی گردان، آخرین اثر او تا امروز است که در سال 2015 منتشر شده است. روزنامه گاردین در معرفی این کتاب نوشته است: مایکی، قهرمان نوجوان داستان، ناچار است با ترس های خود رو به رو گردد، از چاردیواری بیرون برود و با جهان روبرو گردد، یا بمیرد.

  • آشنایی با ترس های بیمارگونه

مایکی، دچار ترس از فضای باز است. او نوجوانی درونگرا است که بیشتر وقتش را در جهانی کتاب ها می گذراند. مگی، خواهر مایکی، دختری باهوش و سرزنده است که سعی می نماید به برادرش برای غلبه بر ترس ها یاری کند. اما آنچه برای آن ها رخ می دهد، زندگی هردوشان را به هم می ریزد.

گاردین درباره این رمان می نویسد: تصور کنید درون یک چاردیواری گرفتار شده اید و حتی تصور نور آفتاب و فضای بیرون هم شما را می ترساند. در جهان فقط به یک نفر اعتماد دارید؛ خواهرتان. این زندگی مایکی است. مایکی سعی می نماید به یاری خواهرش با جهان خارج روبرو گردد. او در نخستین کوشش همراه خواهرش، چیزی می بیند که نباید ببیند و حالا یک گروه خلافکار دنبال او هستند و تا چیزی را که می خواهند بهشان ندهد، دست از سرش برنمی دارند. این بار دیگر پنهان شدن در کمد لباس ها با یک کتاب، چیزی را حل نمی نماید. مایکی باید ترس هایش را کنار بگذارد و با جهانی بیرون بجنگد.

  • اسامی نامزده های ایرانی بزرگ ترین جایزه ادبیات کودک و نوجوان جهان
  • هم چنان 12ساله ام!
  • داستان بی خاتمه

رمان بازی گردان، توسط نشر ققنوس با ترجمه معصومه رستم زاد در 229 صفحه منتشر و از امروز در کتابفروشی ها توزیع شده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 10 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 590

به "ماجرای نوجوانی که باید بین ترس و مرگ یکی را انتخاب کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماجرای نوجوانی که باید بین ترس و مرگ یکی را انتخاب کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید