ماجرای سفر 400 دندانپزشکی به تهران برای شرکت در آزمون تخصصی

به گزارش صبح مهریز، دبیر شورای آموزش دندانپزشکی وزارت بهداشت درباره ماجرای سفر 400 دندانپزشک برای شرکت در آزمون بورد تخصصی در تهران با وجود شرایط قرمز کرونایی توضیح داد.

ماجرای سفر 400 دندانپزشکی به تهران برای شرکت در آزمون تخصصی

به گزارش خبرنگار هوشمند دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره اینکه چهارصد دندانپزشک در شرایط کرونایی برای شرکت در آزمون بورد باید پنج روز به تهران بیایند، گفت: واقعیت این است که ما در 17 دانشکده دندانپزشکی دوره های تخصصی داریم و به دلیل پراکندگی افراد و ماهیت آزمون بورد دندانپزشکی که بخش عمده آن به بررسی صلاحیت عملی دندانپزشکان در زمینه بالینی باز می شود، امکان تقسیم داوطلبان در کشور وجود نداشت.

هوشمند ادامه داد: ما آزمون را در چهار روز برگزار می کنیم و یک روز آزمون تئوری است و سه روز آزمون عملی داریم و آزمون در 2 مرکز با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار می شود و داوطلبان 6 رشته در دانشکده دندانپزشکی علوم پزشکی تهران و داطلبان 4 رشته دردانشکده دندانپزشکی شهید بهشتی با هم به رقابت می پردازند.

دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان نمود: اعلام کرده ایم اگر داوطلب امکان حضور در تهران را ندارد می تواند امسال در آزمون شرکت نکند و سال آینده در آزمون شرکت کند و از این افراد به عنوان کادر درمان در محل های خدمتی و بر اساس شاخص های وزارت بهداشت در حوزه دندانپزشکی استفاده می شود و باید توجه داشت که برگزار نشدن آزمون به این معناست که ما امسال متخصصی نخواهیم داشت.

هوشمند درباره تعویق آزمون بورد تخصصی دندنپزشکی گفت: آزمون از 21 تا 24 مهر ماه برگزار می شود و باید توجه داشت که 50 درصد رزیدنت ها در تهران هستند و تعداد سفر ها زیاد نیست و اگر ستاد کرونا تصمیم به تعطیلی یا لغو آزمون بورد تخصصی دندانپزشکی بگیرد، ما تابع تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا خواهیم بود، اما در شرایط کنونی مجوز برگزاری آزمون صادر شده است.

دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان نمود: امکان برگزاری غیرحضوری آزمون میسر نیست چرا که آزمون عملی و مهارتی است و این آزمون بالاترین سطح آموزش کشور در حوزه دندانپزشکی محسوب و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی مانند کنکور سراسری برگزار می شود.

او افزود: ما تمهیدات و تسهیلاتی برای اقامت رزیدنت های دندانپزشکی در هتل های تهران در نظر گرفته ایم و داوطلبان می توانند با دبیرخانه آموزش دندانپزشکی و تخصصی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تماس بگیرند و از تسهیلات استفاده کنند.

دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان نمود: دانشکده های دندانپزشکی در شرایط بحرانی کرونا در حال خدمت رسانی به مردم هستند و اعضای هیات علمی دانشکده های دندانپزشکی به عنوان مدافعان سلامت در خط اول مبارزه با کرونا به مردم خدمت رسانی می کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 19 آبان 1399 بروزرسانی: 19 آبان 1399 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 1259

به "ماجرای سفر 400 دندانپزشکی به تهران برای شرکت در آزمون تخصصی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماجرای سفر 400 دندانپزشکی به تهران برای شرکت در آزمون تخصصی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید