عراق، ائتلاف فتح: اخراج آمریکایی ها یک تصمیم ملی است که زودتر باید اجرا شود

به گزارش صبح مهریز، نمایندگان ائتلاف فتح در مجلس عراق با اشاره به تجاوزات مستمر آمریکا به حاکمیت این کشور تأکید کردند، اخراج آمریکایی ها یک تصمیم ملی است که زودتر باید اجرا شود.

عراق، ائتلاف فتح: اخراج آمریکایی ها یک تصمیم ملی است که زودتر باید اجرا شود

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران محمد کریم نماینده ائتلاف فتح در مجلس عراق در مصاحبه با وب سایت المعلومه خاطرنشان کرد که تصمیم مجلس برای اخراج نیروهای آمریکایی و سایر نیروهای خارجی از عراق تنها مربوط به تصمیم یک گروه و طائفه خاص نیست.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

محمد کریم خاطرنشان کرد که این تصمیم مجلس بازتاب دیدگاه و رویکرد ملت عراق با همه مؤلفه ها و گروه هاست و تنها منحصر به یک طایفه خاص نمی شود.

وی شرح داد که مجلس با تصمیم اخراج نیروهای بیگانه در واقع مصوبه محافظت از حاکمیت و امنیت کشور را تصویب کرد.

نماینده ائتلاف فتح افزود که دولت موظف است فوراً و به سرعت تصمیم مجلس را برای خاتمه دادن به فرایند نقض حاکمیت عراق توسط آمریکا و سایر کشورها اجرا کند.

محمد کریم گفت که آمریکا به راحتی از آسمان و زمین عراق استفاده می کند و هیچ پاسخ قاطع و شجاعانه از جانب دولت در این زمینه مشاهده نمی شود که این امر بسیار جای تأسف دارد.

مختار الموسوی دیگر نماینده ائتلاف فتح گفت که فؤاد حسین وزیر امور خارجه عراق از دو هفته قبل تا کنون به سؤالات نمایندگان مجلس در خصوص اخراج نیروهای آمریکایی از کشور پاسخ نداده است.

وی از دولت مصطفی الکاظمی خواست که موضع سریع و فوری برای خاتمه دادن به اقدامات نقض کننده حاکمیت عراق از سوی آمریکا از طریق خاتمه دادن به حضور نظامیان آمریکایی به عمل آورد.

پیش از این محمد البلداوی نماینده فراکسیون صادقون در مجلس عراق هم اعلام کرده بود که نقض حاکمیت عراق از سوی آمریکا و ترکیه به سبب ضعف دولت عراق ادامه دارد.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 29 آذر 1399 بروزرسانی: 29 آذر 1399 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 1344

به "عراق، ائتلاف فتح: اخراج آمریکایی ها یک تصمیم ملی است که زودتر باید اجرا شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عراق، ائتلاف فتح: اخراج آمریکایی ها یک تصمیم ملی است که زودتر باید اجرا شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید