طرز تهیه بستنی لیمویی با کفیر

به گزارش صبح مهریز، شاید با خود فکر کنید که وقتی می توانید بستنی را به راحتی از سوپرمارکت تهیه کنید چرا باید وقت بگذارید و خودتان در خانه آن را تهیه کنید؟ پاسخ به این سوال بسیار ساده است؛ بستنی هایی که در منزل تهیه می شوند به دلیل حجم کم و مواد تازه ای که در ساخت آن مورد استفاده قرار می گیرند به مواد نگه دارنده یا تثبیت کننده در ساختار خود نیازی ندارند، این یعنی بستنی های خانگی بسیار سالم تر هستند. بستنی لیمویی به خاطر طعم ترش و شیرین لیمو جزو بستنی های میوه ای پرطرفدار است. برای همین در این مقاله می خواهیم طرز تهیه بستنی لیمویی با نوشیدنی کفیر را به شما آموزش دهیم که تجربه فوق العاده استثنایی برایتان خواهد بود.

طرز تهیه بستنی لیمویی با کفیر
  • مواد لازم برای تهیه بستنی لیمویی با کفیر

نوشیدنی کفیر کاله یک و دوسوم پیمانه

آبلیمو یک چهارم پیمانه

شربت عسل یک سوم پیمانه به همراه دو قاشق غذاخوری

پوست لیمو (خرد شده) به مقدار لازم

  • مراحل تهیه بستنی لیمویی با کفیر

مرحله اول

برای تهیه این بستنی با کفیر کافی است تمام مواد اولیه از جمله کفیر، آب لیمو، شربت عسل و پوست لیمو که خیلی ریز خرد شده در یک کاسه بریزید و هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند.

مرحله دوم

روی ظرف را خوب بپوشانید و به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید تا کاملا سرد گردد.

مرحله سوم

حالا مخلوط را در بستنی ساز ریخته و طبق دستورالعمل مندرج در راهنمای استفاده از دستگاه آن را سرد کنید.

مرحله چهارم

بستنی شما آماده است، کافی است آن را در ظرف مورد نظر خود ریخته و با انواع کوکی های کره ای یا توت های خوش مزه مختلف سرو کنید.

نکات طرز تهیه

  • در صورتی که دستگاه بستنی ساز ندارید نگران نباشید. می توانید این بستنی را بدون این دستگاه هم درست کنید، فقط باید مدت زمان زیادی در خانه باشید تا به آن رسیدگی کنید. مخلوط بستنی لیمویی را صبح آماده کنید و در یک ظرف فریزری در بسته بریزید، ظرف را در فریزر قرار دهید.

یک ساعت بعد ظرف را از فریزر خارج نموده، مخلوط بستنی را که به حالت نیمه منجمد رسیده هم بزنید تا دانه های یخ با مواد مخلوط شوند و دوباره آن را در فریزر قرار دهید. این کار را ساعتی یک بار تکرار کنید تا بستنی لیمویی خود را بگیرد. بستنی لیمویی با کفیر شب آماده سرو خواهد بود.

منبع: کتاب کاله
انتشار: 16 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 537

به "طرز تهیه بستنی لیمویی با کفیر" امتیاز دهید

1 کاربر به "طرز تهیه بستنی لیمویی با کفیر" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه بستنی لیمویی با کفیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید