روسیه در صورت حمله اتمی پاسخ دشمن را خواهد داد

به گزارش صبح مهریز، یک مقام بلندپایه ستاد کل ارتش روسیه گفت که چنانچه کشورش موردحمله موشکی اتمی قرار گیرد، به دشمن پاسخ خواهد داد.

روسیه در صورت حمله اتمی پاسخ دشمن را خواهد داد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری خبرنگاران، رئیس اداره اصلی عملیات ستاد کل ارتش روسیه گفت که کشورش در صورت حمله موشکی از خارج با سلاح اتمی به دشمن پاسخ خواهد داد.

ژنرال آندره استرلین رئیس اداره اصلی عملیات ستاد کل ارتش روسیه و الکساندر خریاپین کارشناس مرکز پژوهش های نظامی راهبردی آموزشگاه نظامی ستاد کل ارتش روسیه در مقاله مشترکی در روزنامه کراسنایا زویوزدا ارگان وزارت دفاع روسیه این مطلب را عنوان کردند.

در ادامه این مقاله آمده است: هرگونه حمله به روسیه به معنای کوشش برای نابودی ما قلمداد می گردد.

به نوشته مؤلفین این مقاله، پیمان ان پی تی و قرارداد منع جامع آزمایشات هسته ای زیر سؤال قرار دارند.

نابودی این دو قرارداد به شروع رقابت تسلیحات هسته ای در سراسر دنیا منجر خواهد شد.ممکن است تعداد کشورهای دارای سلاح اتمی و نیز کشورهایی که در آستانه دستیابی به سلاح اتمی قرار گرفته اند نیز افزایش بیابد.

رئیس جمهوری روسیه روز 14 خردادماه طی دستوری، سیاست روسیه در عرصه بازدارندگی هسته ای را تأیید و برای اجرا ابلاغ کرد.

ارکان سیاست بازدارندگی هسته ای روسیه، سند برنامه ریزی راهبردی در عرصه دفاعی است و دیدگاه رسمی دولت روسیه به بازدارندگی هسته ای را منعکس می نماید.

در این سند آمده است: سیاست دولت روسیه در عرصه بازدارندگی هسته ای ماهیت دفاعی دارد و در جهت حفظ توانمندی نیروهای هسته ای روسیه در سطحی است که بتواند بازدارندگی هسته ای را تأمین و دفاع از حق حاکمیت و تمامیت ارضی کشور و بازداشتن دشمن احتمالی از تجاوز به روسیه و متحدان آن را تضمین کند.

در سند بازدارندگی هسته ای روسیه گفته شده است: فدراسیون روسیه سلاح هسته ای را صرفاً وسیله بازدارندگی می داند که بکارگیری آن تدبیر آخر و اجباری است و کوشش های لازم را برای کاهش تهدید هسته ای و جلوگیری از تیرگی روابط بین دولت ها که امکان مناقشات نظامی ازجمله با سلاح هسته ای را فراهم می نماید، بکار می گیرد.

توانمندی هسته ای روسیه در واقع سه گانه هسته ای است که شامل موشک های زمین پایه قابل حمل کلاهک های هسته ای، ناوهای مجهز به سلاح های هسته ای و هواپیماهای مجهز به موشک های هسته ای می گردد.

4106/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 9 آبان 1399 بروزرسانی: 9 آبان 1399 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 1237

به "روسیه در صورت حمله اتمی پاسخ دشمن را خواهد داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه در صورت حمله اتمی پاسخ دشمن را خواهد داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید