دروغ پراکنی علیه ایران و سایر کشورهای در حال توسعه را محکوم می کنیم

به گزارش صبح مهریز، سخنگوی وزارت امور خارجه سوءاستفاده بعضی کشورها از فناوری های نوین ارتباطی در جهت گسترش اطلاعات غلط و دروغ پراکنی علیه ایران و سایر کشورهای در حال توسعه را محکوم کرد.

دروغ پراکنی علیه ایران و سایر کشورهای در حال توسعه را محکوم می کنیم

به گزارش خبرنگاران، سعید خطیب زاده، سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه طی سخنانی در کمیته اطلاعات مجمع عمومی سازمان ملل از اقدام بعضی کشورهای پیشرفته در فناوری های نوین ارتباطی در تحریف، جعل وقایع و واقعیت های سایر کشورها، به ویژه در کشورهای در حال توسعه ابراز تاسف کرد.

خطیب زاده که به صورت مجازی در چهل و سومین نشست کمیته اطلاعات مجمع عمومی سازمان ملل متحد سخن می گفت، تاکید نمود: بعضی کشورهای صنعتی به وسیله فناوری های ارتباطی، چهره سایر کشورها را لکه دار می نمایند و به منافع آن ها آسیب می رسانند. بر این اساس ضرورت دارد جامعه بین المللی به چنین شرایط مضر و نامطلوبی توجه فوری کند.

سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه همچنین سوءاستفاده بعضی کشورها از چنین فناوری هایی ارتباطی نوین در جهت گسترش اطلاعات غلط و دروغ پراکنی علیه جمهوری اسلامی ایران و سایر کشورهای در حال توسعه را محکوم کرد و آن را بدترین نوع استفاده از فناوری های اطلاعات خواند.

سعید خطیب زاده با اشاره به شرایط اضطراری موجود ناشی از همه گیری کرونا تاکید نمود: در چنین شرایطی، متاسفانه اقدامات یکجانبه قهری، از جمله تحریم های غیرقانونی، فشارهای اقتصادی، تجاری و اقتصادی به تعدادی از کشورها تحمیل شده و این کشورها به دلیل تحریم های مختلف از جمله اقتصادی نمی توانند به طور موثر از جان شهروندان خود در مقابله با ویروس کرونا محافظت نمایند.

سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی ایران خواهان وحدت دنیای، همبستگی و همکاری بین المللی برای از بین بردن اقدامات یکجانبه قهری از جمله تحریم های غیر قانونی شد و از کمیته اطلاعات سازمان ملل خواست تا به کوشش های خود در جهت افزایش آگاهی بخشی در خصوص تأثیر منفی اقدامات یک جانبه قهری و تحریم ها بر ظرفیت کشورهای آسیب دیده برای مقابله با همه گیری کووید 19 ادامه دهد.

سعید خطیب زاده از جو فعلی عدم تحمل و نفرت نسبت به اسلام و مسلمانان در بعضی مناطق دنیا که توسط رسانه های ضد مسلمان تحریک می گردد و سخنان متعصبانه بعضی از شخصیت های سیاسی در غرب ابراز نگرانی کرد و از این کمیته سازمان ملل خواست تا کوشش های خود را در جهت احترام به همه فرهنگ ها، ادیان و تمدن ها ادامه دهد و توجهات را به پیامدهای جدی رشد اسلام هراسی جلب کند.

سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه در انتها از دبیرخانه سازمان ملل متحد در خواست کرد محصولات مختلف رسانه ای به تمام زبان های رسمی و زبان های غیر رسمی از جمله زبان فارسی که به عنوان ریشه اصلی فرهنگ و تمدن عظیم و منبع تفاهم و همبستگی بین چندین ملت شناخته می گردد، منتشر گردد.

منبع: فارس

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 4 خرداد 1400 بروزرسانی: 4 خرداد 1400 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 1643

به "دروغ پراکنی علیه ایران و سایر کشورهای در حال توسعه را محکوم می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دروغ پراکنی علیه ایران و سایر کشورهای در حال توسعه را محکوم می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید