داغ شدن آیفون راهکار ندارد، چند پیشنهاد به کسانی که این مشکل را دارند

به گزارش صبح مهریز، ایسنا نوشت: با وجود انتشار به روزرسانی iOS 17.0.3 از سوی اپل، برخی از کاربران همچنان مشکل داغی بیش از حد گوشی آیفون 15 پرو را گزارش نموده اند.

داغ شدن آیفون راهکار ندارد، چند پیشنهاد به کسانی که این مشکل را دارند

مسئله داغی در آیفون 15 پرو، فقط مشکل سخت افزاری نیست و شامل یک باگ نرم افزار iOS 17 هم می گردد. اپل مشکل داغی بیش از حد این گوشی را تائید نموده و به روزرسانی iOS 17.0.3 را برای حل آن، منتشر نموده است اما گزارش های مربوط به داغی این گوشی، همچنان از سوی دارندگان آیفون 15 پرو، ادامه دارد.

  • جنگنده ای که بن سلمان در پی آن است/ عکس

  • کشف گنجی بزرگ و بی مانند در چین/ ثروت بادآورده ای که در دنیا نظیر ندارد / عکس

یک کاربر پس از انتشار به روزرسانی اپل، گزارش نموده است که آیفون 15 پرو مکس در لبه های گوشی نزدیک دکمه های جانبی و اطراف لنز، دچار داغی می گردد، به خصوص هنگامی که مکالمات طولانی انجام می گردد یا عکس های متعددی گرفته می گردد. یک کاربر دیگر آیفون 15 پرو مکس هم اظهار کرد: گوش کردن به موزیک با ایرپاد، باعث می گردد گوشی او به شدت داغ گردد.

پایگاه خبری شبکه فاکس با توجه به تعدد این شکایات، در گزارشی، به آنالیز این موضوع پرداخت.

چگونه گوشی های iOS به طور معمول از خود در برابر گرم شدن بیش از حد محافظت می نمایند؟

طبق اعلام واحد پشتیبانی اپل، گوشی های iOS دارای محافظ های داخلی هستند تا از داغ شدن بیش از حد آن ها جلوگیری کند. محافظ های مذکور می توانند زمانی که دمای داخل گوشی از محدوده فعالیت معمولی فراتر برود، احساس نمایند. سپس، با کاهش یا توقف بعضی از ویژگی ها یا فعالیت ها مانند شارژ، روشنایی صفحه نمایش، رادیوهای سلولاری، فلاش دوربین و عملکرد، سعی می نماید دمای گوشی را تنظیم کند. بعلاوه هشدار دما، روی صفحه نمایش داده می گردد و اگر از ویژگی های ناوبری استفاده می کنید، صفحه نمایش را خاموش می نماید. هنگامی که دما در محدوده ایمن کاهش پیدا کند، عملکرد عادی خود را از سر می گیرد.

بعضی از بهبود پس از به روزرسانی iOS گزارش می دهند

بعضی از دارندگان تایید نموده اند که گوشی های آیفون 15 پرو آنها، پس از به روزرسانی خنک تر کار می نمایند. بعضی دیگر هنوز داغ شدن بیش از حد را هنگام استفاده از دوربین، بازی کردن، نگه داشتن گوشی در جیب یا برقراری تماس تلفنی گزارش می دهند. بعید نیست به زودی شاهد به روزرسانی دیگری از سوی اپل باشیم.

چگونه از داغ شدن بیش از حد گوشی خود جلوگیری کنیم؟

در حالی که اپل در کوشش است تا به سهم خود برای حل مشکل گرمای بیش از حد آیفون 15 پرو انجام دهد، کارهایی وجود دارد که می توانید برای جلوگیری از داغ شدن بیش از حد آیفون خود انجام دهید.

اپلیکیشن های خود را ببندید: اگر تعداد زیادی اپلیکیشن باز دارید، با کشیدن انگشت از پایین صفحه به سمت بالا و مکث در وسط صفحه، آنها را به طور کامل ببندید. برای یافتن اپلیکیشنی که می خواهید ببندید، انگشت خود را به راست یا چپ بکشید. سپس روی پیش نمایش اپلیکیشن انگشت را به سمت بالا بکشید تا اپلیکیشن بسته گردد. این کار به کاهش حجم فعالیت روی گوشی شما یاری می نماید.

خاموش کردن ویژگی های غیرضروری: ویژگی هایی مانند رفرش شدن اپلیکیشن در پس زمینه و سرویس های مکان را در صورت عدم استفاده، غیرفعال کنید.

اتصال خود را آنالیز کنید: اگر از اینترنت گوشی استفاده می کنید، سعی کنید به شبکه وای فای قوی تری متصل شوید. اگر فکر می کنید در خانه اتصال ضعیفی دارید، می توانید مودم یا روتر خود را آنالیز کنید یا با شرکت خدمات اینترنتی خود تماس بگیرید.

گوشی خود را شارژ کنید: قبل از استفاده از یک اپلیکیشن سنگین، گوشی خود را به شارژ بزنید و تا زمانی که به طور کامل شارژ نشده است از آن استفاده نکنید. بعلاوه از شارژ گوشی در زیر نور مستقیم خورشید خودداری کنید و آیفون خود را بیش از حد شارژ نکنید. برای جلوگیری از گرمای بیش از حد، زمان شارژ را محدود کنید.

نرم افزار گوشی خود را به روز کنید: برای اطمینان از عملکرد بهینه، آیفون خود را به جدیدترین نسخه iOS ارتقا دهید.

مدل های آیفون 15 پرو در میان پیشرفته ترین گوشی های موجود در بازار قرار دارند که دارای ویژگی هایی مانند صفحه نمایش 120 هرتزی پرو موشن، سیستم دوربین سه گانه با زوم اپتیکال سه برابری و درگاه شارژ مگاسیف هستند. بعلاوه طراحی براق با بدنه تیتانیومی دارند که در مقایسه با آلومینیوم یا فولاد ضد زنگ، دوام و مقاومت بیشتری در برابر خراش دارد. با این حال، هیچ دستگاهی بی عیب و نقص نیست.

مسئله داغی بیش از حد، یکی از این موارد است اما احتمالا اپل روی راه کاری برای این مسئله کار می نماید و به زودی، به روزرسانی نرم افزاری برای دارندگان آیفون 15 پرو منتشر خواهد نمود.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 24 مهر 1402 بروزرسانی: 24 مهر 1402 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 2311

به "داغ شدن آیفون راهکار ندارد، چند پیشنهاد به کسانی که این مشکل را دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داغ شدن آیفون راهکار ندارد، چند پیشنهاد به کسانی که این مشکل را دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید