خبرنگاران مسؤول یمنی: ائتلاف سعودی 3179 بمب خوشه ای علیه یمن استفاده نموده است

به گزارش صبح مهریز، تهران- خبرنگاران- یک مقام یمنی خاطرنشان کرد، ائتلاف سعودی از شروع تجاوز به یمن تا کنون سه هزار و 179 بمب خوشه ای بر سر مردم بی دفاع این کشور ریخته است.

خبرنگاران مسؤول یمنی: ائتلاف سعودی 3179 بمب خوشه ای علیه یمن استفاده نموده است

به گزارش خبرنگاران به نقل از المسیره یمن، علی صفره مسؤول مرکز مین روبی یمن یکشنبه شب گفت: بر اساس آمارهای دقیق به دست آمده هشت نوع بمب خوشه ای که ساخت آمریکا، انگلیس و برزیل بوده علیه یمن استفاده شده است.

وی اضافه نمود: شمار قربانیان بمب های خوشه ای در یمن بیش از یک هزار نفر است که بیشتر آنها زنان و بچه هایی هستند که در مناطق زراعی و مراتع کشته شدند.

صفره اضافه نمود، بمب های خوشه ای در استان های صعده، حجه، صنعاء، الحدیده، الجوف، عمران، محویت، ذمار و تعز استفاده شده است.

این مسؤول یمنی گفت: مشکل اصلی، بمب های خوشه ای عمل نکرده هستند و سازمان ملل متحد نیز مواد و ابزار لازم برای پاکسازی این بمب ها را در اختیار ما نمی گذارد و ائتلاف سعودی نیز اجازه ورود این مواد را نمی دهد.

عربستان سعودی از ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با یاری و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی شروع کرد تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند. براثر این تجاوز تا به امروز هزاران یمنی کشته شدند.

منبع: ایرنا
انتشار: 9 اسفند 1399 بروزرسانی: 9 اسفند 1399 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 1477

به "خبرنگاران مسؤول یمنی: ائتلاف سعودی 3179 بمب خوشه ای علیه یمن استفاده نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مسؤول یمنی: ائتلاف سعودی 3179 بمب خوشه ای علیه یمن استفاده نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید