حریری همچنان مصر بر اجرای طرح فرانسه برای تشکیل کابینه

به گزارش صبح مهریز، یک روزنامه لبنانی با انتشار مطلبی بیان کرد که سعد الحریری نخست وزیر مکلف لبنان همچنان بر اجرای طرح فرانسه در زمینه تشکیل دولت جدید تأکید دارد.

حریری همچنان مصر بر اجرای طرح فرانسه برای تشکیل کابینه

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، روزنامه لبنانی الجمهوریه مطلبی را در مورد آخرین تحولات مربوط به تشکیل کابینه جدید لبنان منتشر کرد. این روزنامه در مطلب خود آورده است: سعد الحریری همچنان بر لزوم اجرای طرح پاریس در زمینه تشکیل دولت جدید تأکید دارد.

بر اساس این گزارش، در مطلب روزنامه لبنانی آمده است: منابع نزدیک به جریان المستقبل نیز تأیید می نمایند که سعد الحریری هنوز حاضر به عقب نشینی از طرح پاریس نشده است. ازهمین روی، او همچنان به موفقیت طرح فرانسه امیدوار است.

الجمهوریه در ادامه نیز تصریح نموده است: الحریری اعلام نموده است که حاضر است هر پیشنهادی از سوی میشل عون رئیس جمهور لبنان در مورد تشکیل کابینه را بپذیرد؛ مشروط به اینکه این پیشنهاد با طرح ارائه شده از سوی فرانسوی ها مطابقت داشته باشد.

در ادامه مطلب روزنامه مذکور آمده است: در این میان، میشل عون معتقد است که رویکرد الحریری موجب عدم تشکیل کابینه لبنان طی چند ماه گذشته شده است. رئیس جمهور لبنان در قبال کارشکنی های نخست وزیر مکلف دست بسته نخواهد نشست.

الجمهوریه همچنین عنوان نموده است: میشل عون میخواهد در برابر کارشکنی های الحریری در قبال تشکیل کابینه اقدام قانونی انجام دهد. در واقع، او میخواهد از اختیارات خود در قانون اساسی استفاده کند. به نظر می رسد که او در گام اول، به مجلس رجوع می نماید.

پیشتر میشل عون در مورد تشکیل کابینه جدید لبنان نامه ای را برای نمایندگان مجلس این کشور ارسال نموده بود. عون در این نامه اعلام نمود: عدم تشکیل دولت جدید طی چند ماه گذشته ثابت کرد که سعد الحریری از تحقق این مهم عاجز است.

میشل عون در این نامه همچنین عنوان نمود: عدم تشکیل دولت موجب ظهور و بروز مسائل سیاسی، مالی و اجتماعی در لبنان شده است. ناتوانی نخست وزیر مکلف به تشکیل کابینه عملاً دستیابی به راه چاره های حل و فصل معضلات کنونی را غیرممکن ساخته است.

چندی پیش نیز، جریان آزاد ملی لبنان به ریاست جبران باسیل بیانیه ای را در مورد آخرین تحولات این کشور منتشر نموده بود. این جریان در بیانیه خود از اقدامات سعد الحریری نخست وزیر مکلف به شدت انتقاد کرد.

در بیانیه جریان آزاد ملی لبنان آمده است: آنچه که کاملاً واضح به نظر می رسد و جای هیچ شکی در آن وجود ندارد، این است که سعد الحریری عامل تأخیر در تشکیل دولت جدید لبنان است.

جریان آزاد ملی لبنان در ادامه بیانیه خود آورده است: آنچه که حسن نیت الحریری در زمینه تشکیل کابینه را نشان می دهد این است که هرچه سریع تر فهرستی از اعضای کابینه جدید را به رئیس جمهور میشل عون ارائه دهد.

این جریان همچنین عنوان نموده است: بدون شک تداوم راستا کنونی و عدم تشکیل دولت لبنان تبعات و پیامد هایی را به دنبال دارد. بنابراین، درحال حاضر لزوم تشکیل هرچه سریع تر دولت جدید بیش از هر زمان دیگری احساس می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 تیر 1400 بروزرسانی: 9 تیر 1400 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 1695

به "حریری همچنان مصر بر اجرای طرح فرانسه برای تشکیل کابینه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حریری همچنان مصر بر اجرای طرح فرانسه برای تشکیل کابینه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید