حذف زودهنگام آلمان غیرمنتظره ترین اتفاق یورو 2020 بود

به گزارش صبح مهریز، در استودیوی پخش یورو 2020 فقط آقا مجید بود که تمام بازی ایتالیا و اسپانیا را به دقت دید و حتی نگذاشت یک ثانیه اش از دست برود.

حذف زودهنگام آلمان غیرمنتظره ترین اتفاق یورو 2020 بود

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روزنامه خبرنگاران ، احتمالا در شب های دیگر هم که مجید جلالی به اسم کارشناس دعوت شده، قاعده همین بوده است. در حالی که فوتبال با کیفیت HD روی وال عظیم استودیو در حال پخش است، همه در حال رفت و آمد و حرف زدن هستند. بعضی هم که حرف نمی زنند سرشان در گوشی موبایل است. اما آقا مجید خیره به تصویر با دقت بازی را بررسی می نماید و نت برمی دارد. انگار خودش روی نیمکت نشسته یا لب خط ایستاده. از او می پرسم شما دقیقا چه در این قاب تلویزیونی می بینید که طرفدار عادی نمی بیند. می گوید بنشین کنارم تا متوجه شوی. بعد درحالی که چشم از بازی برنمی دارد نکات فنی مسابقه را یک به یک برمی شمارد. او می گوید و چند ثانیه بعد دقیقا همان نکات در داخل زمین اتفاق می افتد. وقتی از بازی متراکم ایتالیایی ها حرف می زند، چند ثانیه بعد مثالش در نمای بسته تصویر معین است. لب خط 6 بازیکن ایتالیا دارند توپ را بین خود رد و بدل می نمایند یا وقتی از بازی باز اسپانیایی ها حرف می زند با انگشت به تصویر اشاره می نماید و می گوید آن سمتی که الان در کادر نیست قطعا یک نفر لب خط منتظر توپ است. همین هم می گردد. توپ بلند ارسال می گردد برای بازیکنی که خارج از کادر تصویر ایستاده بود. تماشای فوتبال کنار یکی مثل مجید جلالی واقعا لذت دارد.

یورو 2020 را چطور دیدید؟

به نظر من با وجود این که موضوع کرونا خیلی چیزها را با وقفه و عدم پیشرفت روبرو کرد اما خوشبختانه می بینیم فوتبال همچنان به پیشرفت خودش ادامه می دهد.

به نظر شما افزایش تعداد تیم های یورو از 16 به 24 تیم در سطح کیفی مسابقات تاثیر منفی نگذاشته است؟

شاید از نظر کیفیت تا حدودی تاثیرگذار باشد اما یک اصل مهم را نباید فراموش کرد. وقتی تعداد تیم های بیشتری در یورو شرکت می نمایند این یعنی توسعه فوتبال و توسعه است که پیشرفت ایجاد می نماید. من معتقدم حتی اگر افزایش تعداد تیم ها در ابتدا در کیفیت رقابت ها تاثیر منفی بگذارد باز هم اشکالی ندارد چون می تواند در آینده کشورهای بیشتری را درگیر پیشرفت فوتبال کند.

از نگاه مجید جلالی عظیمترین درس فنی یورو 2020 برای فوتبال وطرفداران چه بود؟

رقابت های سال جاری یورو به ما نشان داد ملاک کیفیت صرفا روی بازی مالکانه نیست و پارامترهای دیگری هم هست که می گردد با آنها کیفیت را ارزش گذاری کرد.

یعنی معتقدید دوره امثال تیکی تاکا تمام شده است؟

نه! الان می بینیم ایتالیا هم رو به بازی مالکانه آورده و پاس های زیادی بین بازیکنان این تیم ردوبدل می گردد اما بازی مالکانه ایتالیا عملگراست و خیلی تفاوت دارد با آن تیکی تاکایی که اسپانیا مثلا در سال های 2008 تا 2012 اجرا می کرد.

غیرمنتظره ترین اتفاق این دوره برای شما کدام بود؟

وقتی بازی آلمان و پرتغال را دیدم برایم مسجل شد که آلمان با این کیفیت فوتبال می تواند یکی از دو تیم فینالیست باشد، اما در ادامه خیلی تعجب کردم که آنها نتوانستند آن کیفیت خوب خود را ادامه بدهند. حذف زودهنگام آلمان برای من عجیب ترین اتفاق یورو 2020 بود.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 1 مرداد 1400 بروزرسانی: 1 مرداد 1400 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 1738

به "حذف زودهنگام آلمان غیرمنتظره ترین اتفاق یورو 2020 بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حذف زودهنگام آلمان غیرمنتظره ترین اتفاق یورو 2020 بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید