بهانه عجیب کمانداران پس از ناکامی در بنگلادش، آلودگی مانع موفقیت شد!

به گزارش صبح مهریز، بیستمین دوره رقابت های تیروکمان قهرمانی آسیا در رشته های ریکرو و کامپوند زنان و مردان در حالی در بنگلادش به خاتمه رسید که تیم ایران ضعیف ترین نتیجه قهرمانی آسیا را در پرونده خود ثبت کرد.

بهانه عجیب کمانداران پس از ناکامی در بنگلادش، آلودگی مانع موفقیت شد!

به گزارش خبرنگاران، بیستمین دوره رقابتهای تیروکمان قهرمانی آسیا در بنگلادش در حالی نتایج ضعیفی برای کمانداران ریکرو و کامپوند ایران به دنبال داشت که اکثر کمانداران معتقد بودند به دلیل آلودگی بیش از حد هوا در بنگلادش، قادر نبودند سیبل ها را به راحتی ببینند و شرایط مناسبی برای تیر زدن نداشتند! این در حالی است که در چنین شرایطی سوگند رحمانی کماندار نوجوان کشورمان که به همراه فاطمه بهرامن و نازنین زهرا جمالزاده برای کسب سهمیه المپیک آرژانتین در رده سنی نوجوانان در این رقابتها شرکت کرده بودند که سوگند رحمانی ضمن کسب سهمیه المپیک نوجوانان پیروز شد به مدال نقره ریکرو انفرادی رقابت های انتخابی کسب سهمیه المپیک دست پیدا کند. بنابراین اگر هوای بنگلادش به حدی آلوده بوده که حتی امکان دیدن سیبل ها به راحتی برای کمانداران امکانپذیر نبوده است، پس چطور کماندار نوجوان کشورمان در چنین شرایط بحرانی پیروز به کسب مدال نقره ریکرو انفرادی و سهمیه المپیک آرژانتین شده است. این سوال هم مطرح است که کمانداران کره ای چگونه در این شرایط سیبلها را دیده اند و آلودگی در کارشان تاثیری نداشته است. شاید هم آلودگی تنها در لاین کمانداران ایران تجمع کرده و در لاین کمانداران مدال آور هوا پاک بوده است!

ضمن این که تیم کامپوند مردان و زنان در حالی راهی بیستمین دوره رقابت های تیروکمان قهرمانی آسیا در بنگلادش شد که مربی این تیم از آمادگی بالا و انسجام و همبستگی کمانداران برای کسب مدال انفرادی و تیمی خبر داده بود و معتقد بر این بود که در این دوره به بهترین نتایج ممکن دست پیدا خواهیم کرد. کمانداران نیز پیش از حضور در این بازیها اعلام کرده بودند که تنها برای کسب مدال طلای انفرادی و تیمی در بنگلادش حاضر خواهیم شد.

واقعا تیمی که از چنین آمادگی بالایی برخوردارست، حال چرا یکی از دلایل ناکامی خود در رقابتهای تیروکمان قهرمانی آسیا را آلودگی بیش از حد شهر داکای بنگلادش عنوان می کند. در واقع این مساله نمی تواند دلیل قانع کننده ای برای ناکامی آنها در این دوره از بازیها باشد.

در این دوره از بازیها نه تنها تیم کامپوند بلکه تیم ریکرو نیز نتایج قابل توجهی نداشت و کمانداران در مرحله یک شانزدهم از دور رقابتهای قهرمانی آسیا کنار رفتند و تنها تیم کامپوند بانوان بود که با کسب مدال برنز تا حدودی توانست ناکامی تیم کامپوند مردان را کمرنگ کند.

با بررسی نتایج کمانداران در رقابت های قهرمانی آسیا 2013 چین تایپه و 2015 تایلند می بینیم بهترین نتایج بدست آمده توسط کمانداران طی این سالها مربوط به 2015 تایلند است که اسماعیل عبادی در کامپوند انفرادی پیروز به کسب مدال برنز شد، افسانه شفیعی در کامپوند انفرادی زنان به مدال نقره دست یافت و میکس تیم کامپوند به مدال نقره رسید. همچنین در ریکرو انفرادی زنان نیز زهرا نعمتی ضمن کسب سهمیه المپیک 2016 ریو، به مدال نقره دست یافت.

در مسابقات 2013 چین تایپه نیز کمانداران ایران پیروز به کسب مدال برنز کامپوند تیمی، طلای انفرادی توسط حمزه نکویی و مدال نقره میکس تیم ریکرو شدند.

آلودگی هوا و نامناسب بودن شرایط جوی در بنگلادش بهانه خوبی برای نتایج ضعیف مسابقات آسیایی بنگلادش نمی تواند باشد. سال آینده بازیهای آسیایی در پیش است و کمانداران ریکرو ایران باید در این مسابقات به میدان بروند. باید دید برآیند عملکرد مربی کره ای که ماهی حدودا 5 هزار دلار حقوق دریافت می کند، چگونه است و آیا فدراسیون تیروکمان سیاست های درستی را برای تیم ملی در پیش گرفته است یا خیر.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 639

به "بهانه عجیب کمانداران پس از ناکامی در بنگلادش، آلودگی مانع موفقیت شد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهانه عجیب کمانداران پس از ناکامی در بنگلادش، آلودگی مانع موفقیت شد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید