بلینکن: رفتارهای چین خصمانه است!

به گزارش صبح مهریز، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با سی بی اس اتهاماتی را علیه پکن عنوان کرد و مدعی شد که چین در سال های اخیر رفتار برون مرزی تهاجمی تری را به خود گرفته و خصمانه رفتار می نماید.

بلینکن: رفتارهای چین خصمانه است!

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

وی در ادامه این ادعا اضافه کرد: آنچه در سال های اخیر دیده ایم این است که چین در خانه سرکوب گرتر و در خارج تهاجمی تر شده است.

بلینکن در پاسخ به سوالی درباره اتهام سرقت معنوی که علیه چین مطرح است نیز مدعی شد که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا از این بابت بسیار نگران است.

وی با متهم کردن چین به رقابت ناعادلانه، مدعی شد که آمریکا از توانایی ائتلاف علیه این کشور برخوردار است.

این اتهامات در حالی مطرح می گردد که بایدن از زمان ورود به کاخ سفید، سیاست چرخش به ایندوپاسیفیک را که بر مبنای مهار چین است، با شدت بیشتری پیگیری می نماید.

طبق این سیاست، واشنگتن و متحدانش علاوه بر دامن زدن به مناقشات دریای چین جنوبی و دریای چین شرقی، جریان های جدایی طلب مناطق تابع چین نظیر هنگ کنگ، تایوان و تبت را به مقابله با دولت مرکزی پکن ترغیب می نمایند.

این در حالی است که چین بارها درباره خط قرمز خود مبنی بر لزوم رعایت اصل چین واحد، به کشورهای غربی هشدار داده است.

چین می گوید از هیچ اقدامی برای دفاع از تمامیت ارضی خود دریغ نخواهد کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 خرداد 1400 بروزرسانی: 2 خرداد 1400 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 1638

به "بلینکن: رفتارهای چین خصمانه است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلینکن: رفتارهای چین خصمانه است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید