بعضی مشخصات کلیدی گلکسی زد فولد 5 و زد فلیپ 5 سامسونگ فاش شد

به گزارش صبح مهریز، کمتر از یک ماه تا زمان رونمایی از سری تازه گوشی های تاشوی سامسونگ فاصله داریم، اما گاهی اوقات شاهد انتشار شایعات و حدس های متعددی در خصوص سری گوشی های تاشوی سال 2023 این شرکت هستیم که بعضی اطلاعات در خصوص گوشی های این سری را در اختیار ما قرار می دهند. به همین دلیل، یک نشریه کره ای گزارشی را در خصوص بعضی مشخصات فاش شده گلکسی زد فولد 5 و زد فلیپ 5 منتشر نموده که در سال 2023 معرفی خواهند شد. به لطف این گزارش می توانیم به اطلاعاتی در خصوص دوربین، تراشه و انتظارات فروش این گوشی های هوشمند تاشو دسترسی پیدا کنیم.

بعضی مشخصات کلیدی گلکسی زد فولد 5 و زد فلیپ 5 سامسونگ فاش شد

طرفداران و علاقمندان به گوشی های هوشمند تاشو همگی منتظر معرفی نسل تازه گوشی های تاشوی سامسونگ یعنی گلکسی زد فولد 4 و زد فلیپ 4 هستند. این شرکت سال گذشته از گوشی های تاشوی زد فلیپ 3 و زد فولد 3 رونمایی کرد که این گوشی ها توانستند موفقیت های زیادی را برای غول فناوری کره ای بدست آورند. به همین علت سامسونگ علاقمند است تا نسل تازه این گوشی ها، فرایند خوب آن ها را ادامه دهد. در حالی که کمتر از یک ماه تا رونمایی از گلکسی زد فولد 4 و زد فلیپ 4 زمان به جای مانده، شایعات تازهی در خصوص نسل بعدی این گوشی های تاشوی سامسونگ یعنی گلکسی زد فولد 5 و زد فلیپ 5 به گوش می رسد.

طبق اطلاعات منتشر شده از این منبع کره ای، ظاهراً سامسونگ قرار است از پردازنده معرفی نشده اسنپدراگون 8 نسل 2 به عنوان قلب تپنده گلکسی زد فولد 5 و زد فلیپ 5 بهره ببرد. گزارش های قبلی بعلاوه نشان داده اند که تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 ممکن است در اوایل نوامبر امسال عرضه گردد. پیش تر نیز بعضی مشخصات این تراشه تازه فاش شده که بر اساس آن تراشه مذکور از فناوری ساخت 4 نانومتری TSMC و پردازنده گرافیکی Adreno 740 بهره می برد. از آن جا که شرکت TSMC در زمینه ساخت تراشه ها عملکرد بهتری نسبت به سامسونگ دارد، این یک خبر خوب برای کاربران محسوب می گردد.

ظاهراً پردازنده این تراشه از طراحی بسیار متفاوتی نسبت به نسل های قبلی بهره می برد و به نظر می رسد که این پردازنده از 4 بخش تشکیل شده است. در این پردازنده قرار است یک هسته Cortex-X3، دو هسته Cortex-A720، دو هسته Cortex-A710 و 3 هسته Cortex-A510 انجام وظیفه نمایند. به بیانی دیگر قرار است با پردازنده مبتنی بر طراحی 1+2+2+3 روبرو شویم. علاوه بر این، گلکسی زد فولد 5 احتمالاً مجهز به سیستم دوربین سه گانه با دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی ISOCELL GN3 و یک دوربین 12 مگاپیکسلی سلفی خواهد بود. باید خاطر نشان کنیم که هنوز جزئیاتی در خصوص سیستم دوربین گلکسی زد فلیپ 5 در رسانه های خبری منتشر نشده است.

این گزارش بعلاوه نشان می دهد که سامسونگ میخواهد بیش از 10 میلیون دستگاه از گلکسی زد فولد 5 و زد فلیپ 5 را در نیمه دوم سال 2023 بفروشد. علاوه بر این، پیش بینی می گردد که 8 میلیون دستگاه زد فلیپ 5 و 2 میلیون واحد زد فولد 5 روانه بازار گوشی های هوشمند تاشو خواهد شد. غول فناوری کره ای بعلاوه میخواهد به هدف فروش 15 میلیون دستگاه گلکسی زد فولد 4 و زد فلیپ 4 دست یابد.

شایعه شده که سامسونگ در تاریخ 10 آگوست (19 مرداد ماه) با برگزاری رویداد گلکسی آنپکد از نسل تازه گوشی های تاشو گلکسی زد فولد 4 و زد فلیپ 4 رونمایی می نماید. طرفداران و علاقمندان به گوشی های هوشمند تاشو همگی منتظر معرفی برگزاری این مراسم هستند. طبق آخرین اطلاعات منتشر شده از منابع موثق، غول کره ای فناوری فراوری انبوه قطعات دو گوشی هوشمند تاشوی تازه خود را به زودی شروع می نماید تا بتواند آن ها را طبق برنامه ریزی خود در تابستان به کاربران معرفی کند. انتظار می رود این شرکت فراوری انبوه این محصولات را از ماه آینده یا اوایل ژوئیه شروع کند.

گزارش های تازه حاکی از آن است که سامسونگ میخواهد بیش از 10 میلیون واحد گوشی هوشمند تاشوی را روانه بازار کند. گفته می گردد که بخش عمده این تعداد از گوشی های هوشمند تاشو به گلکسی زد فلیپ که محبوبیت بیشتری دارد، تعلق پیدا می نماید. باید اشاره کنیم که نسخه 512 گیگابایتی گلکسی زد فولد 3 با قیمت 1899 دلار در حال حاضر گران ترین نسخه این گوشی هوشمند تاشو است. اگر سامسونگ قصد کاهش قیمت ها را نداشته باشد، احتمالاً نسخه با 1 ترابایت حافظه داخلی گلکسی زد فولد 4 در حدود 1999 دلار قیمت خواهد داشت.

منبع: Gizmochina

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 5 مرداد 1401 بروزرسانی: 5 مرداد 1401 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 2118

به "بعضی مشخصات کلیدی گلکسی زد فولد 5 و زد فلیپ 5 سامسونگ فاش شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بعضی مشخصات کلیدی گلکسی زد فولد 5 و زد فلیپ 5 سامسونگ فاش شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید