با 10 عجایب طبیعی زیبای دنیا از نزدیک آشنا شوید (قسمت دوم)

به گزارش صبح مهریز، بعضی از عجایب طبیعی زیبای دنیا ما برای بسیاری از افراد ناشناخته هستند. در این مقاله، خبرنگاران نگاهی اجمالی به چند مورد از شگفت انگیزترین عجایب طبیعی کره زمین خواهد داشت.

با 10 عجایب طبیعی زیبای دنیا از نزدیک آشنا شوید (قسمت دوم)

در ادامه مقاله عجایب طبیعی زیبای دنیا، به معرفی مکان های فوق العاده چشم نوازی خواهیم پرداخت که محو زیبایی آن ها خواهید شد.

گذرگاه ساحلی جاینت، ایرلند شمالی (Giants Causeway, Northern Ireland)

گذرگاه ساحلی جاینت، واقع در ایرلند شمالی متشکل از 40.000 ستون سنگی به هم پیوسته از جنس بازالت بر اثر فوران آتشفشان در دوران باستان است که بهشتی برای عکاسان و عاشقان طبیعت محسوب می گردد. طبق افسانه های محلی، بعضی از مردم بر این باورند که این گذرگاه به وسیله فین مک کول، غول بزرگ و باستانی ساخته شده که خانه خود را به قصد نبرد با دشمنان در دریای اسکاتلند ترک کرد. بسیاری دیگر از منطقه ها گردشگری این ناحیه از جمله The Wishing Chair، Giants Boot، The Camel و The Organ نیز دارای افسانه های خاص خود هستند. اگر به این مکان سفری داشتید، حتما به آن سوی stepping stones رفته و به بالای صخره ها بروید تا نمایی همه جانبه از منظره ها اطراف داشته باشید.

دیواره بزرگ مرجانی، استرالیا (Great Barrier Reef, Australia)

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که علاقه زیادی به دنیای زیر آب دارند، نباید دیواره بزرگ مرجانی را از دست دهید. این دیواره مرجانی، بزرگترین و قدیمی ترین دیواره مرجانی زنده روی زمین است که کاملا از موجودات زنده ساخته شده و دارای 240 کیلومتر طول است.

تنوع گونه های جانوری این مکان با وجود موجوداتی مانند لاک پشت دریایی، پرتوماهی، دلفین، صدف غول پیکر، ماهی استوایی و بسیاری دیگر در نوع خود بسیار بی نظیر است. اگر می خواهید از زیبایی های دیواره بزرگ مرجانی تماشا کنید، می توانید به سواحل استان کوئینزلند استرالیا رفته و سوار یکی از کشتی های آنجا شوید و سپس در این مکان به غواصی بپردازید. طبق تحقیقاتی که اجرا شده، اگر حرارت اقیانوس این منطقه تنها چند درجه بیشتر شده و آب آن مقداری اسیدی تر از قبل گردد، 97 درصد از گونه های جانوری دیواره بزرگ مرجانی از بین خواهند رفت؛ بنابراین بهتر است قبل از بروز هرگونه مسئله ای، حتما به اینجا سری بزنید.

ساحل ناپالی، کائوآئی، هاوایی (Na Pali Coast, Kauai, Hawaii)

بسیاری از منطقه ها زیبای دنیا قابل دسترسی با خودرو نیستند که ساحل ناپالی نیز یکی از آن ها است. رسیدن به این مکان آسان نخواهد بود، چرا که بایستی مسیری 17 کیلومتری را پیاده طی نموده و سپس با هلیکوپتر یا کشتی به آن بروید. ساحل ناپالی در منطقه ها شمالی کائوآئی واقع شده و دارای قله هایی سرسبز و فوق العاده زیبا به همراه ساحلی به طول 27 کیلومتر است که خود دارای صخره های پوشیده از گل و گیاه است. امروزه، ظاهر ساحل ناپالی شباهت زیادی به شکل و شمایلش در چندین قرن گذشته دارد، زیرا انسان های زیادی برای اقامت به این مکان نیامدند.

چشمه آب رنگارنگ، پارک ملی یلواستون، وایومینگ (Grand Prismatic Spring, Yellowstone National Park, Wyoming)

اولین پارک ملی آمریکا، قطعا یکی از چشم نوازترین و شگفت انگیزترین پارک های ملی این کشور و دنیا به شمار می رود. این پارک 8983 کیلومتر مربعی، بیش از هر نقطه دیگری از زمین دارای چشمه آب گرم، مرداب و آبفشان است. یکی از قدیمی ترین آبفشان های دنیا به نام Old Faithful در اینجا واقع شده است که از هر 90 دقیقه، آبی به ارتفاع 56 متر به سمت آسمان پرتاب می نماید. از دیگر شگفتی های این پارک ملی می توان به چشمه آب گرم رنگارنگ آن اشاره نمود که بزرگترین چشمه آب گرم آمریکا و نیز یکی از مجذوب کننده ترین عجایب طبیعی دنیا به شمار می رود. نام این چشمه، نشأت گرفته از رنگ های بسیار زیبای آن است که شباهت زیادی به رنگین کمان دارد.

جزایر گالاپاگوس (Galapagos Islands)

جزایر گالاپاگوس، یکی از مقاصد گردشگری بسیار تماشای دنیا است که در 926 کیلومتری غرب اکوادور واقع شده است. این جزایر دارای حیات وحشی فوق العاده هستند. از آنجایی که این جزایر جدا از هم هستند، موجودات گوناگون ساکن آن برای رفتن به جزایر دیگر بایستی شنا می کردند؛ بنابراین پستاندارانی که در صدر زنجیره غذایی این مکان حضور داشتند، قادر به رفت و آمد به وسیله شنا نبودند. به همین علت جان دیگر موجودات جزایر گالاپاگوس از شر جانوران شکارچی حفظ شد که خود به رشد حیات وحش این منطقه انجامید. بسیاری از حیوانات ساکن جزایر گالاپاگوس، ترس از انسان را نیاموخته اند و در مواجهه با آن ها، رفتاری اهلی از خودنشان می دهند. بنابراین می توانید به سادگی در کنار سوسمارهای ایگوانا بدوید و در میان شیرهای دریایی این جزایر قدم بزنید. در این مکان بعلاوه می توانید پرندگانی مانند بوبی های آبی پا، پنگوئن و قره غاز های بی پرواز را نیز مشاهده کنید.

منبع: کجارو / tripstodiscover.com
انتشار: 3 فروردین 1401 بروزرسانی: 3 فروردین 1401 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 2013

به "با 10 عجایب طبیعی زیبای دنیا از نزدیک آشنا شوید (قسمت دوم)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با 10 عجایب طبیعی زیبای دنیا از نزدیک آشنا شوید (قسمت دوم)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید