باتری برقی که از آب دریا ساخته می گردد

به گزارش صبح مهریز، به گزارش خبرنگاران به نقل از انگجت، امروزه خودروهای برقی نقش مهمی در کاهش انتشار گازهای گلخانه ای دارند اما آنها نیز مشکلاتی دارند. خودروهای برقی با باتری های لیتیوم یونی کار می نمایند که از فلزات سنگین مانند کبالت تهیه می گردد. ذخایر این فلزات محدود است و شرایط استخراج آنها نیز چندان ساده نیست.

باتری برقی که از آب دریا ساخته می گردد

به همین دلیل آزمایشگاه تحقیقاتی شرکت IBM نوعی باتری طراحی نموده که هیچ فلز سنگینی در آن وجود ندارد. در عوض می توان باتری را از موادی ساخت که از آب دریا استخراج می گردد.

به گفته محققان این شرکت، فراوری باتری جدید حتی از باتری های فعلی کم هزینه تر خواهد بود و در مدت زمان کوتاه تری شارژ می گردد. باتری جدید در کمتر از 5 دقیقه 80 درصد شارژ می گردد.

علاوه بر این موارد تراکم انرژی آن بالاتر و کم مصرف تر از باتری لیتیوم یونی فعلی است. در کنار این موارد احتمال اشتعال باتری نیز کمتر است و می توان آن را در شبکه های هوشمند توزیع برق ، هواپیماها، خودروها و کامیون های برقی استفاده کرد.

در باتری جدید از سه ماده جدید از جمله کاتدی عاری از نیکل و کبالت و مایع الکترولیت استفاده می گردد. اکنون IBM با شرکت Central Glass (تهیه کننده الکترولیت باتری برای مرسدس بنز) و Sidus (فراوری کننده باتری) همکاری می نماید تا باتری جدید را فراوری کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 677

به "باتری برقی که از آب دریا ساخته می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باتری برقی که از آب دریا ساخته می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید