الخزعلی: آتش بس با آمریکا خاتمه یافت

به گزارش صبح مهریز، به گزارش خبرنگاران، دبیرکل عصائب اهل الحق عراق از خاتمه آتش بس با آمریکا اطلاع داد.

الخزعلی: آتش بس با آمریکا خاتمه یافت

بر اساس این گزارش، قیس الخزعلی روز پنج شنبه در مصاحبه با شبکه العراقیه گفت که آتش بس با آمریکایی ها به دلیل محقق نشدن شروط آن انتها یافت.

وی همچنین اضافه نمود که هدف گروه های مقاومت عراق از به دست گیری سلاح اخراج اشغالگران است و در صورت تحقق هدف، این سلاح نیز کنار گذاشته خواهد شد.

الخزعلی با بیان اینکه موافق حمله راکتی به سفارت آمریکا نیست چرا که سفارت آمریکا عنوان دیپلماتیک دارد و بسیاری از گروه ها نیز این امر را تایید نمی نمایند، اضافه نمود که گروه های مقاومت بر مقابله با اشغاگری تاکید دارند و ما مخالف حمله راکتی به مراکز دیپلماتیک هستیم.

دبیرکل عصائب اهل الحق عراق همچنین تاکید نمود که قانون اساسی این کشور اجازه ایجاد هرگونه پایگاه نظامی در عراق مگر با موافقت مجلس را نمی دهد.

الخزعلی ادامه داد که آتش بس با آمریکایی ها به دلیل عدم تحقق شروط آن انتها یافته و گروه های مقاومت اصلی را که مقابله نظامی با نیروهای اجنبی را حق می داند، تثبیت خواهند کرد.

وی در عین حال از کنترل عراق بر حریم هوایی خود و معین جدول زمانی برای خروج نظامیان اشغالگر آمریکایی از عراق به عنوان دو شرطی یاد کرد که محقق نشده است.

الخزعلی با اشاره به این موضوع گفت: حقیقت امر این است که آسمان و حریم هوایی عراق از سوی آمریکا و ترکیه نقض می گردد.

وی اضافه نمود: تهدید آینده ترکیه شدیدتر، عظیم تر و خطرناک تر از تهدید نظامی آمریکا خواهد بود و در برهه اخیر حضور نظامی ترکیه در مناطق عدیدی گسترش یافته است.

الخزعلی در اشاره به انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا، پیش بینی کرد که پیروزی احتمالی جو بایدن در این انتخابات تنش بین تهران و واشنگتن را کاهش دهد.

دبیرکل عصائب اهل الحق در بخشی دیگر از سخنانش سرمایه گذاری سعودی ها در عراق را به زیان این کشور دانست و خواهان اعلام اقدامات عملی از سوی دولت برای اجرای توافقنامه مالی با چین شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 آذر 1399 بروزرسانی: 30 آذر 1399 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 1345

به "الخزعلی: آتش بس با آمریکا خاتمه یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الخزعلی: آتش بس با آمریکا خاتمه یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید