اف بی آی: یک گروه مرتبط با روسیه عامل اصلی هک شرکت گوشت آمریکا است

به گزارش صبح مهریز، اف بی آی تایید نموده است که یک گروه مرتبط با روسیه عامل اصلی حمله سایبری و هکری به شرکت گوشت جی بی اس آمریکا است.

اف بی آی: یک گروه مرتبط با روسیه عامل اصلی هک شرکت گوشت آمریکا است

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، اف بی آی رسما اعلام نموده است که یک گروه مرتبط با روسیه مسئول اصلی حمله سایبری اخیر به شرکت جی بی اس یکی از بزرگترین فراوریکنندگان گوشت آمریکا بوده است.

اف بی آی اضافه کرد: ما گروه REvil and Sodinokibi را عامل اصلی این حمله سایبری می دانیم و برای اجرای عدالت علیه عاملان اصلی این حمله، همکاری نزدیکی را با شرکای خود شروع نموده ایم. ما به کوشش های خود برای جوابگو کردن عاملان اصلی این حمله سایبری ادامه خواهیم داد.

کارشناسان امنیت سایبری پیش از این اعلام نموده اند که گروه هکری موسوم به REvil and Sodinokibi با روسیه در ارتباط است.

کاخ سفید نیز پیش از این ادعا نموده است که حمله سایبری اخیر به شرکت جی بی اس بزرگترین فراوریکننده گوشت آمریکا، توسط هکرهای روسیه اجرا شده و در حال تعامل با مسکو برای جوابگو کردن و مجازات هکرهایی است که مسئول این حمله بوده اند.

کارین ژان پیر معاون سخنگوی کاخ سفید در این باره گفت: جی بی اس به دولت اطلاع داده است که درخواست باج از سوی یک سازمان تبهکار که احتمالا در روسیه مستقر است، مطرح شده است.

وی اضافه کرد: کاخ سفید در حال تعامل مستقیم با دولت روسیه درباره این مساله است. شرکت جی بی اس روز یکشنبه به کاخ سفید اطلاع داده است که هدف یک حمله سایبری و باج گیری قرار گرفته است، دقیقا مشابه حمله ای که اخیرا توسط یک گروه هکری روسی علیه شرکت خط لوله کلونیال انجام شد و این شرکت را مجبور به قطع سامانه های انتقال سوخت کرد.

شرکت آمریکایی جی.بی.اس پیش از این طی بیانیه ای اعلام نمود، بلافاصله تمامی سیستم های که هدف حمله سایبری قرار گرفتند را به حالت تعلیق در آورده و تمام کوشش خود را برای برطرف این مشکل به کار گرفته است.

این شرکت آمریکایی گفته، سعی نموده سرورهای پشتیبان را به کار بگیرد و اطلاعات آسیب دیده را بازیابی کند.

شرکت آمریکایی جی.بی.اس بزرگترین فراوری کننده فرآورده های گوشتی در آمریکا و سایر نقاط دنیا محسوب می گردد و این حمله باعث اختلال سایر شرکت ها و زیرمجموعه ها شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 10 تیر 1400 بروزرسانی: 10 تیر 1400 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 1697

به "اف بی آی: یک گروه مرتبط با روسیه عامل اصلی هک شرکت گوشت آمریکا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اف بی آی: یک گروه مرتبط با روسیه عامل اصلی هک شرکت گوشت آمریکا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید