استقرار سامانه ضد موشکی آگیس در ژاپن

به گزارش صبح مهریز، خبرگزاری خبرنگاران- وزیر دفاع ژاپن چهارشنبه خاطرنشان کرد این کشور میخواهد دو فروند ناو مجهز به سامانه دفاع ضد موشکی آمریکایی آگیس بسازد.

استقرار سامانه ضد موشکی آگیس در ژاپن

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ وزیر دفاع ژاپن چهارشنبه اعلام نمود این کشور میخواهد دو فروند ناو مجهز به سامانه دفاع ضد موشکی آمریکایی آگیس بسازد.

این در حالی است که پیش از این قرار بود طرح زمینی این سامانه ضد موشکی در خاک ژاپن نیز مستقر گردد اما به علت مخالفت مخالفان، مسائل فنی، هزینه های سنگین و نصب پرهزینه آن کنار گذاشته شد.

نوبو کیشی وزیر دفاع این کشور در نشست مسائل دفاعی حزب لیبرال دموکرات گفت وزارت دفاع قرار است در آینده امکان ساخت دو ناو مجهز به سامانه ضد موشکی آگیس را به عنوان جایگزین طرح رها شده آنالیز کند.

بنابر اعلام شبکه دولتی ان اچ کی دولت امیدوار است طرح جدید از هفته آینده تصویب گردد.

کاتسونوبو کاتو سخنگوی دولت ژاپن اعلام نمود هدف این طرح ایجاد یک سیستم دفاعی دائمی برای سراسر ژاپن با یک سامانه دفاعی بالستیک است.

سامانه دفاع ضد موشکی آگیس در سال 2017 میلادی از سوی دولت ژاپن همزمان با تشدید آزمایش های بالستیکی کره شمالی در نزدیکی ژاپن تایید شد. این دستاورد همچنین به عنوان اقدامی برای نزدیکی به دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در نظر گرفته می گردد که متحدان واشنگتن را وادار می کرد تسلیحات آمریکایی خریداری نمایند.

هزینه خرید و نگهداری دو سامانه آگیس به مدت 30 سال حدود چهار میلیارد و 200 میلیون دلار برآورد شده است. هیچ ارزیابی از هزینه های احتمالی سامانه جدید ارائه نشده است.

کیشی همچنین روز چهارشنبه اعلام نمود وزارت دفاع میخواهد برد موشک های راهنمایی شونده زمین- دریا را افزایش دهد تا بتواند تهدیدات در فواصل دورتر را هم هدف قرار دهد.

کاتو گفت این تغییرات به منظور تقویت توان دفاع ژاپن است و ژاپن قصد ندارد ظرفیت حمله به سرزمین های دشمن را به دست آورد.

ژاپن از زمان جنگ دوم جهانی طبق قانون اساسی صلح آمیز خود که استفاده از زور را به عنوان ابزار حل و فصل اختلافات بین المللی ممنوع می نماید، سیاست دفاعی در پیش گرفته است. توکیو در حوزه دفاعی به شدت به آمریکا وابسته است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 28 دی 1399 بروزرسانی: 28 دی 1399 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 1394

به "استقرار سامانه ضد موشکی آگیس در ژاپن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقرار سامانه ضد موشکی آگیس در ژاپن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید