آلمان، کشوری مناسب برای تحصیل

به گزارش صبح مهریز، آلمان هفتمین کشور عظیم در اتحادیه اروپا محسوب می گردد، کشوری سبز در قلب اروپا.

آلمان، کشوری مناسب برای تحصیل

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

مهاجرت به آلمان به وسیله تحصیل، از پرطرفدارترین روش های مهاجرتی برای اخذ ویزای این کشور است. تحصیل به زبان آلمانی در مقاطع مختلف در آلمان رایگان است.

کشور آلمان در تمامی مقاطع تحصیلی از دبیرستان تا مقطع دیپلم، کارشناسی و کارشناسی ارشد و مقطع دکترا محصل می پذیرد و ویزای تحصیلی صادر می نماید. اگر که شما قصد دارید در مورد مهاجرت تحصیلی به آلمان اطلاعات بیشتری داشته باشید می توانید با ادامه این مقاله همراه ما باشید.

شرایط تحصیل در آلمان

کشور آلمان شرایط تحصیل رایگان را برای محصلان در تمامی مقاطع فراهم نموده است، همین امر سبب شده است که متقاضیان زیادی در فکر اخذ ویزای تحصیلی آلمان باشند.

مقطع ابتدایی تا دیپلم

بیشتر مدارس در آلمان توسط ایالت ها اداره می شوند و شما هیچ هزینه ای بابت تحصیل در مدارس دولتی آلمان پرداخت نمی کنید. مدارس خصوصی و بین المللی در آلمان وجود دارند که برای تحصیل در آن ها باید شهریه پرداخت کنید. سیستم مدرسه تا حدی به منطقه زندگی شما بستگی دارد. شرط معدل برای تحصیل در آلمان اهمیت ویژه ای دارد. تحصیل در مدارس خصوصی آلمان به دو زبان است. هزینه تحصیل به طور میانگین از 15000 یورو تا 20000 یورو در سال است.

مقطع لیسانس

اولین مدرک تحصیلات عالی در آلمان مدرک لیسانس است. یکی از اصلی ترین شرط ها برای تحصیل در مقطع لیسانس در دانشگاه های دولتی آلمان شرط معدل است. معدل باید بالای 15 باشد. تحصیل در آلمان با معدل کمتر از 15 مشکل است. با توجه به شرایط تحصیل در آلمان زمان استاندارد تحصیل دوره کارشناسی 6 ترم یا 3 سال است.

در دانشکده های علوم کاربردی، تحصیلات لیسانس 6 یا 7 ترم طول خواهد کشید، که شامل کار عملی هم است. در دانشکده هنر و موسیقی آلمان این زمان حدود 8 ترم یعنی 4 سال خواهد بود. همچنین در آموزشگاه های حرفه ای طول دوره 3 سال است.

مقطع ارشد

تحصیل در آلمان در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های دولتی و خصوصی امکان پذیر است. دانشگاه های دولتی توسط دولت اداره می شوند و دانشگاه های خصوصی توسط شرکت ها و یا موسسات خیریه مستقل اداره می شوند. پس از گذراندن 2 سال تحصیلی در آلمان می توان مدرک فوق لیسانس را اخذ کرد.

مقطع دکترا

مدرک دکترا در آلمان سومین مدرک از تحصیلات عالی است. برای پذیرش در مقطع دکترا دانشجو باید رزومه بسیار قوی داشته باشد. مدرک زبان در سطح بالا، داشتن مقالات ISI و معدل بالای 17 بسیار اهمیت بالایی دارند. شما در آلمان دو راستا را برای اخذ مدرک دکترا دارید.

مطالعات دکترا به صورت فردی

در این راستا باید یک استاد دانشگاه داشته باشید که بر روی خاتمه نامه شما نظارت کند. امکان دارد شما تصمیم گرفته باشید که خاتمه نامه خود را به تنهایی بنویسید و یا با سایر محققان همکاری کنید. این موضوع به شما بستگی دارد. مدت زمان دوره دکترای فردی معمولا بین 3 تا 5 سال به طول می انجامد.

برنامه دکترا به صورت ساختاری

در این دوره دانشجویانی که شرایط مناسب را دارند زیر نظر اساتید حرفه ای تحصیل می نمایند. در این روش دانشجو حق انتخاب و آزادی عمل ندارد و تمام کارهای مربوطه توسط دانشگاه به دانشجو ابلاغ می گردد.

بورسیه تحصیلی

معمولاً دانشجویانی که نخبه هستند از این روش خاص نسبت به دریافت ویزای تحصیل در آلمان اقدام می نمایند. رزومه تحصیلی این افراد باید بسیار قوی باشد، چندین مقاله ISI داشته باشند و نمره زبان آن ها در حد ایلس 7 به بالا باشد. در آلمان تحصیل به همراه بورسیه در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد سخت تر از دوره دکتری است.

رشته های مناسب برای تحصیل در آلمان

رشته های پرطرفدار در آلمان عبارتند از: رشته های مهندسی، مدیریت و کامپیوتر. در هر سال بسیاری از متقاضیان ایرانی برای تحصیل در این رشته ها به آلمان مهاجرت می نمایند. مهندسی عمران، مهندسی الکترونیک، مهندسی شیمی، مهندسی سخت افزار و نرم افزار، مهندسی صنایع و خودرو، فناوری اطلاعات، رشته های مدیریت و MBA از بهترین رشته های تحصیلی در آلمان هستند.

آلمان در زمینه پزشکی از برترین کشورهای دنیا است. دانشگاه های پزشکی این کشور جزو معتبرترین دانشگاه دنیا هستند. مدرک پزشکی این کشور همیشه مورد تأیید همه کشورهای دنیا است.

رشته های حوزه علوم انسانی مانند: ارتباطات، خبرنگاری، اقتصاد و علوم اجتماعی از بهترین رشته ها برای مهاجرت به آلمان به شمار می فرایند. برای فارغ التحصیلان این رشته ها در آلمان بازار کار خوبی وجود دارد. از رشته های هنری هم که در آلمان صندلی ویژه ای دارند می توان به نقاشی، طراحی، موسیقی، سینما و تئاتر اشاره نمود.

7 مزیت تحصیل در آلمان

1-داشتن دانشگاه های بسیار معتبر و همراه با امکانات پیشرفته

2- داشتن شرایط تحصیل رایگان در بهترین دانشگاه های دولتی

3-امکان تمدید یک سال و نیمه ویزای دانشجویی آلمان پس از خاتمه دوران تحصیلی

4-امکان تحصیل به زبان انگلیسی با توجه به رشته و دانشگاه

5-امکان کار دانشجویی پاره وقت در حین انجام تحصیلات با درآمد ساعتی بین هشت تا ده یورو

6-امکان اخذ بورسیه تحصیلی آلمان با توجه به شرایط، مدارک و امتیازات دانشجویان

7-امکان اخذ ویزای همراه آلمان برای همسر و فرزندان زیر 18 سال

صباپلن، تا انتهای راستا مهاجرت به آلمان در کنار شماست

اخذ مهاجرت تحصیلی از اصلی ترین روش های مهاجرت به آلمان است. افراد در سنین مختلف و با اهداف و سلیقه های متفاوت برای مهاجرت تحصیلی اقدام می نمایند. نکته مهمی که نباید آن را فراموش کنید این است که کار خود را به افراد مجرب این حوزه بسپارید تا به موفقیت برسید. توجه داشته باشید که رشته های تحصیلی مناسب برای مهاجرت را با توجه به سن، مقطع تحصیلی و رزومه تحصیلی خود انتخاب کنید. بهترین روش این است که با توجه به علاقه خود و آنالیز بازار کار در کشور هدف نسبت به انتخاب رشته تحصیلی مناسب برای مهاجرت اقدام کنید.

به یاد داشته باشید که کارشناسان و وکلای موسسه حقوقی مهاجرتی صباپلن در کنار شما هستند تا این راستا سخت را برای شما به راستای هموار تبدیل نمایند. همین حالا با ما تماس بگیرید.

منبع: چمدان
انتشار: 18 تیر 1400 بروزرسانی: 18 تیر 1400 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 1711

به "آلمان، کشوری مناسب برای تحصیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلمان، کشوری مناسب برای تحصیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید