نخستین موش کاملا مهندسی شده دنیا در چین فراوری شد (تورهای چین)

به گزارش صبح مهریز، به گزارش خبرنگاران به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، محققان آموزشگاه علوم چین (CAS)روشی نوین برای همجوشی کروموزوم قابل برنامه ریزی ابداع نموده اند که موش هایی با تغییرات ژنتیکی خاصی که در مقیاس تکاملی چند میلیون ساله اتفاق می افتد را در محیط آزمایشگاهی فراوری می نماید.

نخستین موش کاملا مهندسی شده دنیا در چین فراوری شد (تورهای چین)

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

یافته های این پژوهش، اطلاعاتی درباره آرایش دوباره کروموزوم ها فراهم می نماید. آرایش کروموزوم ها در حقیقت بسته های مرتبی از ژن های سازمان یافته است که در تعداد مساوی در هریک از والدین وجود دارد و برای فراوری فرزند با یکدیگر ترکیب یا همخوان می شوند. این فرایند روی تکامل تاثیر می گذارد.

لی ژیکان محقق انستیتو حیوان شناسی آموزشگاه علوم چین در این باره می گوید: موش خانگی آزمایشگاهی پس از 100 سال فراوری مثل مصنوعی، یک کاریوتایپ استاندارد 40 کروموزومی (مجموعه خصوصیات کروموزمی موجودات) را حفظ نموده است. البته در بازه های زمانی طولانی تر، به علت باز آرایش کروموزوم ها کاریوتیپ نیز تغییر می نماید. خزندگان به ازای هر میلیون سال 3.2 تا 3.5 بار آرایش کروموزومی دارند. حال آنکه این رقم در پستانداران بزرگتر 1.6 است.

موشی که در این آزمایش شرکت نموده شیائو ژو یا بامبو کوچک نام دارد و نخستین پستاندار دنیا است که ژن های آن به طور کامل دوباره برنامه ریزی شده است.

در این تحقیق ادعا شده منظره مهمی به تاثیر باز آرایش کروموزومی روی تکامل فراهم شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 شهریور 1401 بروزرسانی: 8 شهریور 1401 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 2143

به "نخستین موش کاملا مهندسی شده دنیا در چین فراوری شد (تورهای چین)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین موش کاملا مهندسی شده دنیا در چین فراوری شد (تورهای چین)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید