ام وی ام X22 پرو را بشناسید؛ آنالیز مشخصات فنی و ظاهری خودرو

به گزارش صبح مهریز، با مشخصات فنی و ظاهری ام وی ام X22 پرو محصولی با طراحی کپی شده از سانتافه و موتور سه سیلندر توربو آشنا شوید.

ام وی ام X22 پرو را بشناسید؛ آنالیز مشخصات فنی و ظاهری خودرو

خبرنگاران - چری تیگو 3X یک کراس اوور کوچک شهری است که از سال 2016 روی خط فراوری قرار گرفته است. این خودرو در بازارهای مختلف با نام های متفاوتی به فروش می رسد، طوری که در ایران مشتریان آن را با نام ام وی ام X22 می شناسند؛ در آمریکای لاتین و ایتالیا هم این محصول چینی ها به ترتیب با نام های تیگو 2 و DR3 عرضه می گردد.

اما این مطلب در مورد ام وی ام X22 فیس لیفت است که احتمالا در آینده نه چندان دور راهی بازار ایران هم خواهد شد.

ام وی ام ایکس 22 پرو با چه تغییراتی می آید؟ [به روز رسانی ] - شهریور 1400

در بخش طراحی نمای جلو خودرو به طور کلی عوض شده که شامل چراغ ها، جلوپنجره و سپر جلو است. از سوی دیگر نمای داخل کاملا عوض شده که کاملا مدرن و تازه است.

اما نقطه قوت داشبورد تازه و مانیتور 9 اینچی لمسی آن است. بعلاوه به لحاظ رفاهی ترمز پارک برقی اتوهلد در کنار فرمان برقی به این خودرو اضافه شده است.

ایکس 22 پرو به موتور 1 لیتری توربو مجهز است که توانایی فراوری قدرت 107 اسب بخار را دارد که قابل قیاس با موتور 1.5 لیتری و فاقد توربویی است که در مدل اولیه این خودرو نصب شده است.

بعلاوه گیربکس این خودرو 9 سرعته CVT است که پیش از این هم در چری آریزو 6 و آریزو 5 توربو فیس لیفت هم مورد استفاده قرار گرفته است.

دیگر ام وی ام ها را بشناسید:

ام وی ام X22 پرو به زودی در ایران، چهره تازه [به روز رسانی] - خرداد 1400

براساس اخبار منتشر شده به وسیله منابع آگاه٬ مدیران خودرو در حال اجرا تست های ام وی ام X22 پلاس یا X22 پرو است و این خودرو به زودی در بازار ایران عرضه خواهد شد.

چهره این نسخه از ام وی ام نسب به گذشته کاملاً تغییر کرده و نمای جلویی آن خشن تر و به روزتر شده است. چراغ های جلویی ام وی ام X22 کشیده و باریک است و در کناره های سپر چراغ های مه شکن دیده می گردد.

هچنین یک جلوپنجره 6 ضلعی بزرگ در جلو قرار داده شده که در وسط آن لوگوی MVM قرار داده می گردد.

البته این خودرو در بازارهای جهانی به نام چری تیگو 3X (یا چری تیگو 2) عرضه می گردد که در بازار ایران با نام ام وی ام X22 سال ها به وسیله مدیران خودرو مونتاژ و فروش رفته است.

در نمای عقب تغییرات کمتری دیده می گردد و از همان چراغ های قبلی استفاده شده اما زیر سپر از یک دیفیوزر نمایشی استفاده شده که بسیار شبیه به چری تیگو 5 است.

هنوز تعیین نیست که نمای داخلی و کابین این خودرو تغییری کرده یا نه، اما اگر مدیران خودرو قصد ارایه همان چری تیگو 3X پلاس را در ایران داشته باشد، قاعدتاً باید با طراحی داشبورد کاملاً تازهی هم سر و کار داشته باشیم که نسبت به کابین کنونی تغییراتی زیادی کرده است.

اما مهم ترین تغییرات در بخش فنی این خودرو دیده شده است.

موتور بکار رفته روی ام وی ام X22 پلاس یک لیتری 3 سیلندر توربوشارژ است که نیروی خود را به وسیله یک گیربکس CVT به چرخ های جلو تحویل می دهد.

مروری بر ام وی ام X22 فیس لیفت؛ تقلید سنگین چری از هیوندای [به روز رسانی] - مرداد 99

با گذشت حدود چهار سال از زمان معرفی این خودرو، چری در حال آماده سازی نسخه فیس لیفت 3X یا همان ام وی ام X22 فیس لیفت است.

در روزهای گذشته تصاویری مبهم و نسبتا بی کیفیت از این نسخه انتشار پیدا کرده بود، اما اینک یکی از سایت های چینی تصاویر باکیفیت تری را در اختیار مخاطبین خود قرار داده است.

آنطور که این سایت ادعا می نماید نسخه تازه با نام 3X پلاس راهی بازار خواهد شد.

تصاویر موجود نشان می دهند در طراحی این نسخه چری نگاهی دقیق به محصولات اخیر هیوندای به ویژه مدل های کونا و سانتافه داشته است، چرا که دماغه خودرو به وضوح کراس اوورهای مذکور را در فکر تداعی می نماید.

هیوندای سانتافه قبل از فیس لیفت

چری 3x

چری 3x پلاس

تغییرات ام وی ام X22 فیس لیفت نسبت به مدل اصلی

در نمای جانبی تغییر خاصی رخ نداده و فرم کلی خودرو مثل سابق است.

در نمای عقب طراحان در شکل سپر بازنگری کرده و خروجی اگزوز را اکنون با آن یکپارچه کرده اند.

جالب آنکه در این بخش دو خروجی اگزوز دیده می گردد که به احتمال قریب به یقین هر دوی آنها نقشی صرفا تزئینی دارند.

چری 3x

چری 3x پلاس

دامنه تغییرات در داخل کابین چری 3X پلاس (ام وی ام X22 فیس لیفت) محدودتر احساس می گردد.

اما با کمی دقت بیشتر می توان مواردی مثل جایگزینی فرمان D شکل با فرمان استاندارد و استفاده از نشان دهنده های تازه، بزرگ تر شدن نمایشگر سیستم اینفوتینمنت، بازنگری در چیدمان دکمه های کنترلی و تغییر شکل جزئی داشبورد و بعلاوه دریچه های سیستم تهویه را کشف کرد.

چری 3x

چری 3x پلاس

درباره تعیینات فنی و پیشرانه های احتمالی ام وی ام X22 فیس لیفت فعلا اطلاعاتی در دست نیست، ولی به احتمال زیاد شاهد تغییرات خاصی در این بخش ها نخواهیم بود.

در این صورت چری 3X پلاس نیروی خود را از موتور 1.5 لیتری سابق دریافت خواهد نمود. بعضی نشریات مدعی هستند خروجی این موتور در 3X پلاس از 105 به 116 اسب بخار افزایش یافته است.

چری 3x

چری 3x پلاس

با توجه به کوشش طرف ایرانی برای عرضه تازهترین محصولات چری، دور از انتظار نیست که در آینده نه چندان دور 3X پلاس هم با نام ام وی ام X22 فیس لیفت راهی خیابان های کشور ما گردد.

منبع: دیجیاتو

منبع: بیت ران
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 1828

به "ام وی ام X22 پرو را بشناسید؛ آنالیز مشخصات فنی و ظاهری خودرو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ام وی ام X22 پرو را بشناسید؛ آنالیز مشخصات فنی و ظاهری خودرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید