دوچرخه ای که به جای لاستیک از روبات چهارپا استفاده می نماید

به گزارش صبح مهریز، وب سایت یک پزشک - میثاق محمدی زاده: اینکه چرا ما باید به جای لاستیک از طراحی و سازه های مکانیکی استفاده کنیم؛ هنوز کاملا معین نیست، ولی برای خودش یک ایده خلاقانه با پیاده سازی ماهرانه است.

دوچرخه ای که به جای لاستیک از روبات چهارپا استفاده می نماید

یک صنعت گر خلاق برای کانال علمی The Q science یک دوچرخه طراحی نموده است که باید بگوییم پیاده روی می نماید. این دوچرخه به جای لاستیک عقب از سازه های فلزی و مقوایی استفاده می نماید و به دوچرخه پیاده روی معروف است.

مبانی این طراحی به مجموعه طراحی های بادی معروف Strandbeest آقای تئو جانسون برمی گردد. طراحی هایی که با باد حرکت نموده و شبیه به انسان قدم برمی دارند.

این صنعت گر هم سعی نموده با دقت و مهارت تمام یک قطعه مکانیکی رونده مبتنی بر چهار پا طراحی کند. در این قطعه انواع جوشکاری ، برش و طراحی مهندسی ظریف را شاهد هستیم. علاوه بر قطعات فلزی، از پیچ و زنجیر چرخ و حلقه های دنده ای هم استفاده شده است.

خود این صنعت گر درباره ساخت این دوچرخه می گوید: من می خواهم به شما همزیستی دوچرخه و موجودات روباتیک پیاده روی Strandbeest را نشان دهم.

هنگامی که سوار دوچرخه می شوید و رکاب می زنید؛ این قطعه رباتیک همانند انسان آغاز به قدم برداشتن نموده و باعث حرکت دوچرخه می گردد. دقیقا انگار یک روبات عقب دوچرخه را گرفته و دارد پشت سر شما می آید.

نگران نباشید؛ آن طور که ویدیوی این طراحی نشان می دهد دوچرخه قادر به حرکت کردن است و شما را از نقطه ای به نقطه دیگری می برد، ولی شاید سروصدای زیاد ربات پشت سرتان کمی آزاردهنده باشد.

این طراحی را چندین بار دیگر در محصولات مختلف مانند خودرو، جایگاه ها و اشیا دیگر دیدیم و تازگی ندارد. کم کم داریم به دیدن ماشین پیاده روی، جایگاه پیاده روی، کالسکه پیاده روی و … عادت می کنیم.

منبع: برترین ها
انتشار: 21 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 690

به "دوچرخه ای که به جای لاستیک از روبات چهارپا استفاده می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دوچرخه ای که به جای لاستیک از روبات چهارپا استفاده می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید