خیال مجسم سراغ مجسمه سازان خودجوش رفت

به گزارش صبح مهریز، قدرت الله عاقلی مجسمه ساز و کیوریتور نمایشگاه مجسمه خیال مجسم درباره رویکرد این نمایشگاه که تا 25 مردادماه در گالری ایده برپاست به خبرنگاران گفت: این نمایشگاه در ادامه نمایشگاه های گروهی است که من جمع آوری می کنم و به عنصر خیال توجهی ویژه دارد و در استیتمنت نیز به آن اشاره گردیده است.

خیال مجسم سراغ مجسمه سازان خودجوش رفت

وی اضافه کرد: موضوع نمایشگاه خیال مجسم آزاد بود اما از مجسمه سازان خواستم عنصر خیال را در آثار خود به کار گیرند و 23 اثر از 21 هنرمند جوان و میانسال جمع آوری گردید.

عاقلی که نمایشگاه های متعددی را با موضوع آزاد کیوریتوری نموده است در ارزیابی آثار هنرمندان مجسمه ساز توضیح داد: آثار و ایده های هنرمندان مجسمه ساز رو به رگردید است، اما این روند به آهستگی پیش می رود چون طبیعت مجسمه سازی اینگونه ایجاب می نماید و پرزحمت و پرخرج است. تحول در آثار مجسمه سازان دیده می گردد و از این جهت به نظر من مهم نیست که روند رو به رگردید مجسمه در ایران آهسته است. همچنین هر سال بر تعداد هنرمندان خوب مجسمه سازی که نمایشگاه های انفرادی برگزار می نمایند، اضافه می گردد که مهمترین هدف من نیز رسیدن به این نقطه است.

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه های مجسمه در بازار هنری ایران بسیار کم برگزار می گردد، گفت: به دلیل کم بودن نمایشگاه های مجسمه در طول سال، سعی می کنم هر سال نمایشگاهی برای هنرمندان این عرصه برگزار کنم تا با دیدن یکدیگر و در کنار هم انگیزه هایشان بالا رود. تمام سعی من بر این است که از هنرمندان مجسمه سازی که به صورت خودجوش در آتلیه خودشان فعالیت دارند و از طریق فروش آثارشان زندگی می نمایند برای حضور در نمایشگاه دعوت کنم.

عاقلی درباره تکنیک آثار نمایشگاه خیال مجسم بیان نمود: آثار مفهومی هستند و در ساخت 80 درصد آنها از برنز استفاده گردیده است زیرا تجربه نشان داده آثار برنزی در بازار فروش بهتری دارند.

این مجسمه ساز در انتها به برگزاری نمایشگاه مجسمه ششمین جشنواره هنر برای صلح اشاره نمود و گفت: در جشنواره هنر برای صلح که 25 شهریورماه برگزار می گردد، من دبیر بخش مجسمه هستم که در نمایشگاه آثار جشنواره از هنرمندان پیشکسوت نیز دعوت به حضور کردم و 40 اثر با موضوع صلح به نمایش در می آید.

نمایشگاه گروهی مجسمه خیال مجسم که روز جمعه 12 مرداد افتتاح گردید تا 25 مردادماه در گالری ایده برپاست.

منبع: mehrnews.com
انتشار: 3 شهریور 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 49

به "خیال مجسم سراغ مجسمه سازان خودجوش رفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خیال مجسم سراغ مجسمه سازان خودجوش رفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید