فراوری جوهرهای نانویی برای ایجاد طرح های موکت

به گزارش صبح مهریز، به گزارش خبرنگاران به نقل از ستاد توسعه فناوری نانو، یک شرکت دانش بنیان؛ جوهر تصعیدی چاپگر جوهرافشان حاوی ذرات نانومتری را به فراوری صنعتی رسانده و در حال حاضر در صنعت نساجی داخل کشور از این جوهرها استفاده می گردد.

فراوری جوهرهای نانویی برای ایجاد طرح های موکت

سید محمد موسوی فرد، عضو هیئت مدیره این شرکت درباره جوهر تصعیدی چاپگر جوهرافشان حاوی جز نانومتری، گفت: این محصول در حال حاضر با ظرفیت 80 کیلوگرم در ماه فراوری و به فروش می رسد هرچند که با ماشین آلاتی که خریداری نموده ایم و احتمالاً تا دو ماه آینده وارد کارخانه شوند، ظرفیت فراوری ما دو برابر خواهد شد.

مهندس موسوی فرد درباره کاربردهای این نانوجوهر تصعیدی گفت: این جوهرها در حوزه های مختلف کاربرد دارد که ما در حال حاضر روی صنعت منسوجات متمرکز شده ایم و این نانوجوهرها به دو شرکت فراورینماینده موکت عرضه شده و این دو شرکت از نانوجوهرهای این شرکت در فراوری موکت استفاده می نمایند.

وی ادامه داد: از آنجایی که این نانوجوهرها داخل بافت موکت نفوذ می نمایند، طرح های ایجاد شده با این نانوجوهرها دوام بسیار زیادی داشته و تا سالیان طولانی طرح روی موکت باقی می ماند.

به گفته وی، جوهرهای معمولی روی سطح موکت قرار می گیرند که به مرور از سطح جدا شده و طرح از روی موکت پاک می گردد. با چند شرکت فراورینماینده دیگر موکت نیز در حال مذاکره هستیم تا از این جوهرها در محصولات آنها نیز استفاده گردد. همچنین چند شرکت فراوری نماینده روسری نیز به دنبال استفاده از این نانوجوهرها هستند که در فاز مذاکره با آنها قرار داریم و امیدواریم به زودی با این شرکت ها به توافق برسیم.

عضو هیئت مدیره شرکت درباره بازار صادراتی این نانوجوهرها خاطر نشان کرد: فعلاً احتیاج زیادی در بازار داخل وجود دارد و به دنبال تأمین آن هستیم. به محض افزایش ظرفیت فراوری می توانیم وارد بازار صادراتی نیز شویم. از آنجایی که کیفیت محصولات ما از نانوجوهرهای چینی بسیار بهتر است و در منطقه نیز فراورینماینده ای برای این نانوجوهرها نداریم، بازار منطقه برای این محصول مهیا است و امیدواریم بتوانیم به سرعت وارد این بازارها شویم.

وی اضافه نمود: این جوهر از دو بخش اصلی حلال و ماده رنگ زا تشکیل شده است، که حلال آن آب بوده که این موضوع موجب شده تا این رنگ زیست سازگار باشد و ماهیت نانویی این محصول نیز در بخش مواد رنگ زا است. این نانوجوهر در چاپگرها و پلاترهای عظیم صنعتی نیز قابل استفاده بوده و عملکرد آن به گونه ای است که می توان این جوهر را روی کاغذ و همچنین به صورت مستقیم روی محصول موردنظر چاپ کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 3 اردیبهشت 1400 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 1587

به "فراوری جوهرهای نانویی برای ایجاد طرح های موکت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری جوهرهای نانویی برای ایجاد طرح های موکت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید