تعلیق دو دفتر خدمات مسافرتی به دلیل تبلیغ اخذ ویزای تضمینی

به گزارش صبح مهریز، مهدی عنبر سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان تهران به خبرنگاران گفت: سه پرونده دفاتر خدمات مسافرتی در روزهای آینده در کمیسیون مطرح خواهد شد که احتمالاً آنها هم تعلیق می شوند این آژانس های مسافرتی در فضای مجازی از عنوان اخذ ویزای تضمینی شینگن و کانادا استفاده نموده بودند.

تعلیق دو دفتر خدمات مسافرتی به دلیل تبلیغ اخذ ویزای تضمینی

وی گفت: طبق دستورالعملی که اداره کل میراث فرهنگی استان تهران مدتی پیش اظهار داشت، آژانس ها نمی توانند از این تبلیغ استفاده نمایند چون درواقع اخذ ویزای تضمینی زمانی که آژانس دخالتی در آن ندارد، بی معنی است. حتی اگر ما هم دستورالعملی در این باره ندهیم بازهم اگر کسی اطلاعات کمی درباره سفر داشته باشد متوجه می گردد که ویزا را تنها سفارت خانه ها صادر می نمایند و آژانس ها نمی توانند در اخذ و یا رد آن دخالتی داشته باشند.

معاون گردشگری تهران گفت: با بیان اینکه به همه فعالان گردشگری اعلام نموده ایم که اگر چنین تبلیغاتی را مشاهده کردند حتماً به ما گزارش دهند تا برخورد کنیم اکنون در روزنامه ها تبلیغ گردشگری و سفر کمتر دیده می شوند و همه به فضای مجازی و پیامک روی آورده اند همچنین اقبال سفر به جایی مانند کشورهای تحت پوشش شینگن و یا کانادا بالاست و به رغم اینکه مسافران ما شرایط اخذ ویزا را ندارند این نوع تبلیغ ها آنها را اغوا می نماید و مجبور به پرداخت هزینه زیادی می شوند و در نهایت با وجود اینکه گفته شده بود ویزا تضمینی گرفته می گردد اما مسافر ریجکت خواهد شد و هزینه ای که نموده نیز هدر می رود. بنابراین توجیه آژانس ها در این موارد پذیرفتنی نیست.

وی اضافه نمود: طبق دستورالعمل اداره کل میراث فرهنگی استان تهران، آژانس مسافرتی از یک تا سه ماه در مرحله اول تعلیق می گردد اما اگر این تبلیغات توسط آژانس تعلیق شده تکرار گردد مجوزش را لغو خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 587

به "تعلیق دو دفتر خدمات مسافرتی به دلیل تبلیغ اخذ ویزای تضمینی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعلیق دو دفتر خدمات مسافرتی به دلیل تبلیغ اخذ ویزای تضمینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید