استقبال تهران از نوروز و بهار با نمادهای شهری (بخش اول: حال و هوای بهاری پارک ملت)

به گزارش صبح مهریز، با فرا رسیدن بهار همه به فکر آغازی نو، چه در زندگی و چه در مسائل ظاهری هستند. هر سال هنگامی که ما مشغول خانه تکانی و نظافت محل زندگی خود هستیم، شهرداری شهر ما هم برنامه هایی برای زیباسازی شهر ما انجام می دهد. امسال شهرداری تهران در ابعادی گسترده تر از سالهای گذشته به این موضوع پرداخته و با همکاری هنرمندان، آثار هنری زیبایی را در شهر قرار داده و آذین بندی شهر بسیار زیباتر از گذشته صورت گرفته است.

استقبال تهران از نوروز و بهار با نمادهای شهری (بخش اول: حال و هوای بهاری پارک ملت)

فرصتی دست داد تا با یکی از بانیان این پروژه گفتگویی اختصاصی در خبرنگاران داشته باشیم. بهزاد آقاپور نهر طراح، نقاش ومجسمه ساز که به عنوان یکی از مجری های پروژه بهارستان با سازمان زیباسازی شهرداری تهران همکاری داشته است. در ادامه با توضیحات آقای بهزاد آقاپور نهر درباره پروژه اجرا شده در نوروز همراه باشید.

اثر هنری بهزاد آقاپور نهر با عنوان کارگران مشغول کارند

امسال سازمان زیباسازی شهر تهران برنامه استقبال از بهار در تهران را با عنوان (بهارستان) در چهار بخش نقاشی دیواری، تخم مرغ های نوروزی، مجسمه و هنرهای محیطی و بخش گرافیک شهری، با هدف تعامل هنرمندان با مردم در فراخوانی گفت و با استقبال هنرمندان در بخش های مختلف بر گزار شد ما هم در بخش هنرهای محیطی با اثر کارگران مشغول کار هستند شرکت کردیم و طرح ما مورد پذیرش قرار گرفت.

بر اساس قوانین فراخوان بخشی از اثر در محیط شهری و در تعامل با مردم باید انجام می شد که ما هم بخشی از اثر را در کارگاه و مابقی را در محیط محل نصب بصورت ورکشاپ (کارگاه محلی) انجام دادیم که با استقبال خاص و خوب مردم روبرو شد و با برنامه ریزی که سازمان زیباسازی شهر تهران داشت شهر تهران رنگ و رویی تازه گرفت و موج جدیدی از هنرهای شهری در تهران جاری شد که بسیار مورد توجه قرار گرفت و به نظر من امسال رویکرد سازمان زیباسازی به هنرهای شهری خاص و زیبا بود.

مفهوم اثر:

همیشه تمام زحمات و سختی های موجود در جامعه به دوش قشر کارگر است ولی کمتر به آنها توجه می شود و من در این اثر با استفاده از رنگ های فلورسنتی و شارپ تلاش کردم تا مردم و مسئولین به این قشر بیشتر توجه کنند و با استفاده از از فرم های شناخته شده انسانی تلاش کردم تا ارتباط نزدیکی با مخاطب ها ایجاد کنم.

در ادامه توجه شما را به تصاویر اختصاصی خبرنگاران از نمادهای شهری و همچنین طبیعت زیبای پارک ملت تهران جلب می کنیم.

قطعات تلقی که در هنگام ظهر و عبور آفتاب از آنها نمایی رنگارنگ در پیاده رو ایجاد می کند. پروفایل رسمی اینستاگرام هم در این پست تصویر گرفته شده از طریق یکی از هموطنانمان از این اثر هنری را به اشتراک گذاشت.

صنایع دستی نصب شده روی دیوار در پارک ملت
گلهای لاله، مهمان بهاری تهران

المانهای تزیین شده با کاموای رنگی در همه جای پارک و شهر دیده می شود.

حتی نیمکت های شهر هم به مناسبت بهار تزیین شده اند.

پیاده رو و چنارهای خیابان ولیعصر در فصل بهار زیبایی چشم نوازی دارند.

آینه کاری اجرا شده روی درختان چنار خیابان ولیعصر
باغ وحش پارک ملت

پارک ملت یکی از مقاصد اصلی گردشگری در تهران و به خصوص در فصل بهار است.

این روزها بازار عکاسی بهاری و گرفتن عکس یادگاری در کنار نمادهای پارک ملت بسیار داغ است.

مجسمه مادر
کافه رستوران پارک ملت
ورودی اصلی پارک ملت
سفره هفت سین در ورودی اصلی پارک ملت
نقش هایی بسیار زیبا بر روی سنگ
در نقاطی از شهر نشانگرهایی برای معرفی جاذبه های گردشگری تهران در منطقه ها دیگر شهر نصب شده است
مسجمه های طاووس
شازده کوچولو هم عید امسال در پارک ملت حضور دارد
شهربازی بچه ها در پارک ملت

هوای بهاری و تدارکات دیده شده برای نوروز باعث شده امسال شهر حال و هوای متفاوتی را سپری کند و مردم هم شور و اشتیاق بسیار زیادی برای دیدن جاذبه های شهری از خود نشان می دهند. اگر در تهران هستید و هنوز از جاذبه های گردشگری نوروزی در تهران دیدن نکرده اید، پیشنهاد می کنیم زمان را از دست ندهید و همین حالا دست به کار شوید و تجربه های خود از گردشگری در شهر را با ما و خوانندگان خبرنگاران در میان بگذارید.

منبع: کجارو
انتشار: 16 اسفند 1400 بروزرسانی: 16 اسفند 1400 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 1995

به "استقبال تهران از نوروز و بهار با نمادهای شهری (بخش اول: حال و هوای بهاری پارک ملت)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقبال تهران از نوروز و بهار با نمادهای شهری (بخش اول: حال و هوای بهاری پارک ملت)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید