10 پاک کننده طبیعی آرایش

به گزارش صبح مهریز، چه آرایشی غلیظ را ترجیح دهید و چه کمی رژ لب و ریمل استفاده کنید، در انتهای روز و قبل از خواب باید آرایش خود را پاک کنید. در ادامه با یک سری مواد طبیعی آشنا خواهید شد که می توانند کار پاک کردن مواد آرایشی را به خوبی انجام دهند.

10 پاک کننده طبیعی آرایش

بیشتر خانم ها برای پاک کردن مواد آرایشی از روی صورت، محصولات تجاری را ترجیح می دهند که به راحتی در دسترس هستند. با این حال، با یک سری مواد طبیعی نیز می توانید آرایش خود را پاک کنید که برخلاف محصولات تجاری نه تنها پوست را تحریک نمی کنند، بلکه مزایای بسیاری برای پوست دارند.

  1. روغن نارگیل خالص

کمی روغن نارگیل داخل دستان خود بریزید و کف دست ها را به هم بمالید. سپس آن را روی صورت خود بمالید و به آرامی ماساژ دهید. بعد با یک تکه پنبه یا دستمال کاغذی صورت خود را پاک کنید. در نهایت صورت خود را با آب ولرم بشویید تا روغن اضافی و مواد آرایشی را کامل پاک کنید.

افرادی که مستعد جوش هستند، از این روش استفاده نکنند.

  1. شیر

کمی شیر را داخل یک کاسه بریزید. سپس یک تکه پنبه را به شیر آغشته کنید. پنبه را فشار دهید تا شیر اضافی آن گرفته شود. بعد با پنبه صورت خود را تمیز کنید. در نهایت صورت خود را با آب بشویید.

  1. آلوئه ورا

کمی از ژل تازه گرفته شده آلوئه ورا را روی یک تکه پنبه بگذارید. پنبه را روی کل صورت خود بکشید تا مواد آرایشی پاک شوند. در نهایت صورت خود را با آب بشویید، بعد خشک کنید و یک کرم مرطوب کننده ملایم استفاده نمایید.

  1. روغن زیتون خالص

کمی روغن زیتون روی صورت خود بمالید و صورت خود را ماساژ دهید. پس از چند دقیقه، صورت خود را با یک تکه پنبه پاک کنید.

  1. ماست

یک تکه پنبه را به کمی ماست ساده آغشته کنید و آن را با حرکات دایره ای روی صورت خود بمالید. در صورت نیاز این کار را با یک تکه پنبه دیگر تکرار نمایید. در نهایت صورت خود را با آب سرد بشویید.

  1. گلاب

یک تکه پنبه را به کمی گلاب آغشته کرده و روی صورت خود بمالید تا مواد آرایشی را پاک کنید.

  1. روغن هوهوبا

یک تکه پنبه را به روغن هوهوبا آغشته کرده و صورت خود را با آن پاک کنید. در نهایت صورت خود را با یک دستمال مرطوب پاک کنید.

  1. خیار

آب چند خیار را بگیرید و آن را داخل یک بطری افشانه بریزید. آب خیار را روی صورت خود اسپری کنید و با استفاده از یک پارچه کتانی، پوست خود را تمیز کنید. در نهایت صورت خود را آب بکشید.

  1. موز

یک موز رسیده را له کنید تا خمیری شکل شود. کمی عسل به آن اضافه کنید. سپس خمیر را روی صورت خود مانند ماسک قرار دهید. 5 دقیقه منتظر بمانید. در نهایت با یک پارچه تمیز و آب آن را پاک کنید.

  1. آووکادو

آووکادو برای پاک کردن آرایش چشم بسیار مناسب است. یک قاشق غذاخوری آووکادوی رسیده را داخل یک کاسه بریزید و یک تکه پنبه را به آن آغشته کنید. به آرامی پنبه را روی چشم ها بکشید. در نهایت با استفاده از یک دستمال مرطوب، چشم های خود را تمیز کنید.

منبع: فوت و فن
انتشار: 16 مرداد 1401 بروزرسانی: 16 مرداد 1401 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 2128

به "10 پاک کننده طبیعی آرایش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 پاک کننده طبیعی آرایش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید