ضرورت پیش بینی اعتبارات کشتی و حمایت از قهرمانان المپیکی

به گزارش صبح مهریز، به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی فدراسیون کشتی، فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی در ملاقات با رئیس فدراسیون کشتی به آنالیز مسائل و دغدغه های ورزشکاران این رشته پرافتخار ایرانی پرداخت.

ضرورت پیش بینی اعتبارات کشتی و حمایت از قهرمانان المپیکی

محمدمهدی فروردین با اشاره به اینکه فراکسیون ورزش مجلس از هیچ تلاشی برای یاری به رشته های ورزشی خصوصاً کشتی دریغ نخواهد نمود، گفت: وقتی رشته ورزشی مانند کشتی بیشترین سهمیه حضور در المپیک را کسب می نماید، باید مورد حمایت مسئولان و نهادهای مختلف قرار بگیرد.

نماینده مردم فیروزآباد، قیر و کارزین در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: متأسفانه مسائل اقتصادی در ورزش آسیب زا محسوب می گردد و تأثیر این مهم در کشتی مشهود است.

وی با اشاره به اینکه عدم بهره مندی از ورزشکاران و متخصصان در عرصه مدیریت ورزش موجب بروز مسائل متعددی شده است، ادامه داد: برای دستیابی به پیشرفت و توسعه ورزش باید از صاحبنظران در این حوزه استفاده گردد.

رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امیدواریم با همدلی مسئولان وزارت ورزش و جوانان بتوانیم دغدغه ها و کمبودهای کنونی رشته کشتی را رفع کنیم.

سارا فلاحی، نایب رئیس اول فراکسیون ورزش مجلس در ادامه با اشاره به اینکه کشتی نماد هویت و فرهنگ ایران اسلامی است، گفت: بر این اساس باید از ورزشکاران و قهرمانان این رشته حمایت گردد.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: پرداخت به موقع پاداش قهرمانان، تضمین شرایط معیشتی مناسب و غیره از جمله موارد مهم برای حمایت از کشتی گیران بشمار می رود.

وی با اشاره به اینکه خروج قهرمانان از کشور به دلایل مختلف از جمله عدم حمایت مناسب مرتبط است، اضافه نمود: وزارت ورزش و جوانان به عنوان متولی اصلی این عرصه باید با تخصیص اعتبارات مناسب زمینه توجه بیشتر به ورزشکاران و قهرمانان را فراهم کند تا تهدیدها به فرصت تبدیل گردد.

همچنین هاجر چنارانی، دبیر اول فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی نبود زیرساخت مناسب و عدم حمایت از ورزشکاران را از جمله آسیب های کنونی حوزه ورزش دانست و گفت: متأسفانه موارد مذکور موجب آسیب دیدن روحیه ورزشکاران و سطح کیفی عملکرد این افراد شده است.

در ادامه اسماعیل حسین زهی، دبیر دوم فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی نیز بر ضرورت فعالیت مستقل فدراسیون ها تاکید نمود و گفت: باید اساسنامه فدراسیون ها هر چه سریع تر تغییر کند تا این مجموعه ها به صورت صددرصد مستقل فعالیت نمایند؛ این مهم زمینه نظارت بهتر بر عملکرد ورزش کشور را فراهم خواهد نمود.

علی رضایی، سخنگوی فراکسیون ورزش مجلس یازدهم نیز با اشاره به اینکه کشتی ایران دارای صندلی دنیای است، گفت: بر این اساس باید اعتبارات معین و مناسبی برای این رشته ورزشی پیش بینی گردد زیرا کمبود منابع زمینه بروز آسیب در این رشته را رقم زده است.

بر اساس این گزارش، مالکی نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی نیز برنامه ریزی مدون را امری ضروری برای پیشرفت کشتی دانست و گفت: فراکسیون ورزش مجلس به همه فدراسیون ها خصوصاً کشتی یاری خواهد نمود تا دغدغه هایشان کاهش یابد.

همچنین سید شمس الدین حسینی، رئیس کمیته کشتی فراکسیون ورزش مجلس یازدهم با اشاره به اینکه امروزه کسب صندلی در مجامع بین المللی کشتی برای کشورمان امری لازم است، گفت: خوشبختانه حضور دبیر به عنوان یک قهرمان بین المللی در رأس کشتی کشورمان فرصتی خوبی برای دستیابی به این امر است.

نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس آباد در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: بدون شک حضور افراد متخصص و آشنا به کشتی در عرصه مدیریتی این رشته ورزشی می تواند به تثبیت صندلی ایران در کشتی دنیا یاری شایانی کند.

وی در خاتمه اضافه نمود: برای کاهش آسیب ها در حوزه اعتبارات ورزشی احتیاج به بهره گیری از ظرفیت های بخش خصوصی است از این رو فدراسیون کشتی نیز باید به این سمت گام بردارد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 7 آذر 1399 بروزرسانی: 7 آذر 1399 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 1297

به "ضرورت پیش بینی اعتبارات کشتی و حمایت از قهرمانان المپیکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت پیش بینی اعتبارات کشتی و حمایت از قهرمانان المپیکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید