تویوتا با ارزش ترین برند خودروسازی جهان در سال 2021 شد

به گزارش صبح مهریز، دیجیاتو: اینتربرند (Interbrand) با ارزش ترین برندهای جهان در سال 2021 را منتشر کرد. در ارزیابی سال جاری سه غول بزرگ جهانی فناوری یعنی اپل، آمازون و مایکروسافت سه رتبه نخست را از آن خود نموده اند. اما از بین خودروسازان دو برند توانسته اند رتبه زیر ده را کسب نمایند که عبارتند از تویوتا و مرسدس بنز. با این حساب باید گفت تویوتا باز هم به عنوان باارزش ترین برند خودروساز جهان دست یافته است.

تویوتا با ارزش ترین برند خودروسازی جهان در سال 2021 شد

ارزش این برند پرطرفدار ژاپنی که در رتبه هفتم ایستاده، 54.1 میلیارد دلار برآورد شده است. این رقم در مقایسه با ارزیابی سال قبل 5 درصد رشد دارد. ارزش مرسدس بنز هم 50.8 میلیارد دلار برآورد شده که این رقم در مقایسه با ارزیابی سال قبل 3 درصد رشد نموده است. برند اشتوتگارتی پس از تویوتا در رتبه هشتم حضور دارد.

از میان سایر خودروسازان ب ام و با ارزش تقریبی 41.6 میلیارد دلار به رتبه سیزدهم رسیده؛ تسلا هم با ارزش 36.2 میلیارد دلاری درست پس از ب ام و در صندلی چهاردهم ایستاده است.

اما وقتی صحبت از رشد باشد، این تسلا است که همه را پشت سر گذاشته؛ این برند نوپا با 184 درصد، بیشترین رشد را در بین صد برند برتر داشته و از این نظر بسیار جلوتر از تمامی برندهای دیگر است. برای اینکه درک بهتری از مقدار رشد تسلا داشته باشید، باید گفت پی پل و ادوبی با 36 درصد بطور مشترک در رتبه دوم ایستاده اند!

بد نیست به این نکته نیز اشاره کنیم که مبنای ارزش گذاری برندها از سوی موسسات بعضا بسیار متفاوت از یکدیگر است. برای مثال در ارزیابی موسسه BrandZ تسلا با 42.6 میلیارد دلار، به عنوان باارزش ترین برند دنیا شناخته شده؛ بعلاوه این موسسه مقدار رشد ارزش تسلا را 275 درصد محاسبه نموده است. این موسسه تویوتا را با 26.9 میلیارد دلار ارزش، دومین برند خودروساز دنیا برگزیده، جالب اینکه بر اساس داده های این موسسه ارزش تویوتا در سال 2021 پنج درصد افت نموده است.

در هر حال آنچه واضح است اینست که تسلا رشدی انفجاری دارد و اگر به همین ترتیب ادامه دهد، آینده برای آن بسیار روشن خواهد بود.

دیجیاتو: اینتربرند (Interbrand) با ارزش ترین برندهای دنیا در سال 2021 را منتشر کرد. در ارزیابی سال جاری سه غول بزرگ دنیای فناوری یعنی اپل، آمازون و مایکروسافت سه رتبه نخست را از آن خود نموده اند. اما از بین خودروسازان دو برند توانسته اند رتبه زیر ده را کسب نمایند که عبارتند از تویوتا و مرسدس بنز. با این حساب باید گفت تویوتا باز هم به عنوان باارزش ترین برند خودروساز دنیا دست یافته است.

ارزش این برند پرطرفدار ژاپنی که در رتبه هفتم ایستاده، 54.1 میلیارد دلار برآورد شده است. این رقم در مقایسه با ارزیابی سال قبل 5 درصد رشد دارد. ارزش مرسدس بنز هم 50.8 میلیارد دلار برآورد شده که این رقم در مقایسه با ارزیابی سال قبل 3 درصد رشد نموده است. برند اشتوتگارتی پس از تویوتا در رتبه هشتم حضور دارد.

از میان سایر خودروسازان ب ام و با ارزش تقریبی 41.6 میلیارد دلار به رتبه سیزدهم رسیده؛ تسلا هم با ارزش 36.2 میلیارد دلاری درست پس از ب ام و در صندلی چهاردهم ایستاده است.

اما وقتی صحبت از رشد باشد، این تسلا است که همه را پشت سر گذاشته؛ این برند نوپا با 184 درصد، بیشترین رشد را در بین صد برند برتر داشته و از این نظر بسیار جلوتر از تمامی برندهای دیگر است. برای اینکه درک بهتری از مقدار رشد تسلا داشته باشید، باید گفت پی پل و ادوبی با 36 درصد بطور مشترک در رتبه دوم ایستاده اند!

بد نیست به این نکته نیز اشاره کنیم که مبنای ارزش گذاری برندها از سوی موسسات بعضا بسیار متفاوت از یکدیگر است. برای مثال در ارزیابی موسسه BrandZ تسلا با 42.6 میلیارد دلار، به عنوان باارزش ترین برند دنیا شناخته شده؛ بعلاوه این موسسه مقدار رشد ارزش تسلا را 275 درصد محاسبه نموده است. این موسسه تویوتا را با 26.9 میلیارد دلار ارزش، دومین برند خودروساز دنیا برگزیده، جالب اینکه بر اساس داده های این موسسه ارزش تویوتا در سال 2021 پنج درصد افت نموده است.

در هر حال آنچه واضح است اینست که تسلا رشدی انفجاری دارد و اگر به همین ترتیب ادامه دهد، آینده برای آن بسیار روشن خواهد بود.

منبع: انتخاب
انتشار: 25 آبان 1400 بروزرسانی: 25 آبان 1400 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 1880

به "تویوتا با ارزش ترین برند خودروسازی جهان در سال 2021 شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تویوتا با ارزش ترین برند خودروسازی جهان در سال 2021 شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید