اگر نظامیان آمریکایی در افغانستان باقی بمانند ما حق واکنش داریم

به گزارش صبح مهریز، به گزارش خبرنگاران به نقل از الجزیره، طالبان در واکنش به انتشار خبرهایی درباره باقی ماندن 650 نیروی آمریکایی در افغانستان به بهانه تامین امنیت دیپلمات ها، اعلام نمود که اگر ایالات متحده همچنان به حضور نظامی خود ادامه بدهد این گروه حق واکنش را برای خود مسلم می داند.

اگر نظامیان آمریکایی در افغانستان باقی بمانند ما حق واکنش داریم

سهیل شاهین سخنگوی طالبان با اعلام این مطلب به الجزیره، در ادامه گفت: اگر بعد از تاریخ 11 سپتامبر نیروهای آمریکایی همچنان در افغانستان حضور داشته باشند ما حق واکنش خواهیم داشت.

مقامات ایالات متحده می گویند خروج بیشتر نیروهای ایالات متحده از افغانستان تا دو هفته دیگر تکمیل خواهد شد و در حدود 650 نیروی نظامی آمریکایی برای تامین امنیت دیپلمات های این کشور در افغانستان باقی خواهند ماند.

بر اساس این گزارش، چند صد نیروی دیگر آمریکایی احتمالاً تا ماه سپتامبر برای محافظت از فرودگاه کابل و بعلاوه یاری به نیروهای ترکیه در این فرودگاه باقی خواهند ماند.

قرار است این نیروها تا زمانی که نیروهای ترکیه به طور کامل کنترل عملیاتی فرودگاه کابل را در دست بگیرند در این فرودگاه باقی بمانند.

این مقام های آمریکایی که خواستند نامشان فاش نشود، پیش بینی می نمایند که بیشتر نیروهای آمریکایی و نیروهای ائتلاف و بعلاوه فرماندهی آنها تا چهارم ژوئیه یا کمی بعد از آن از افغانستان خارج شوند.

در حالی خبر تکمیل خروج نیروهای آمریکایی منتشر شده است که جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در فروردین بیان کرد که نیروهای آمریکا پیش از 11 سپتامبر امسال از افغانستان خارج می شوند.

در همین حال در پی خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان پیشروی نیروهای طالبان در بخش های مختلف این کشور سرعت گرفته است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 مرداد 1400 بروزرسانی: 2 مرداد 1400 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 1740

به "اگر نظامیان آمریکایی در افغانستان باقی بمانند ما حق واکنش داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر نظامیان آمریکایی در افغانستان باقی بمانند ما حق واکنش داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید