آنچه ما نمی بینیم را خفاش ها می بینند!

به گزارش صبح مهریز، بر اساس یک مطالعه تازه، خفاش های لب کوتاه دارای قطب نمای مغناطیسی هستند.

آنچه ما نمی بینیم را خفاش ها می بینند!

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران ، یک تیم بین المللی از محققان به رهبری دانشگاه اولدنبورگ از آزمایش های رفتاری استفاده نموده اند تا نشان دهند که دو جزء مختلف میدان مغناطیسی زمین بر جهت گیری خفاش ها تأثیر می گذارد. به نظر می رسد خفاش ها مانند پرندگان به میدان مغناطیسی حساس هستند.

خفاش های لب کوتاه تنها چند گرم وزن دارند، اما تخمین زده می گردد که اعضای این گونه خفاش کوچک هر سال هزاران کیلومتر را در مهاجرت های شبانه خود از شمال شرقی به جنوب غربی اروپا طی می نمایند. دقیقاً اینکه چگونه آنها راه خود را در چنین مسافت های طولانی در تاریکی پیدا می نمایند هنوز معین نیست.

با این حال، یک تیم بین المللی به رهبری زیست شناس دکتر الیور لیندک از دانشگاه اولدنبورگ شواهدی پیدا نموده اند که نشان می دهد حس مغناطیسی ممکن است در جهت یابی خفاش ها نقش داشته باشد. در آزمایش های رفتاری، این تیم کشف کردند که دو جزء مختلف از میدان مغناطیسی زمین بر جهت گیری حیوانات تأثیر می گذارند. این مطالعه اکنون در مجله Biology Letters منتشر شده است.

لیندک 10 سال است که رفتار مهاجرتی پستانداران کوچک را مطالعه می نماید. او شرح داد: بر خلاف پرندگان، تا به امروز تحقیقات بسیار کمی در خصوص دریافت مغناطیسی پستاندارانی که در فواصل طولانی مهاجرت می نمایند، اجرا شده است. همراه با یافته های قبلی، نتایج مطالعه حاضر نشان می دهد که خفاش های لب کوتاه دارای قطب نمای مغناطیسی هستند که در هنگام تاریکی راه را به آن ها نشان می دهد.

منبع: phys.org

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 23 آذر 1402 بروزرسانی: 23 آذر 1402 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 2317

به "آنچه ما نمی بینیم را خفاش ها می بینند!" امتیاز دهید

1 کاربر به "آنچه ما نمی بینیم را خفاش ها می بینند!" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنچه ما نمی بینیم را خفاش ها می بینند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید