گفت وگوی پامپئو و لاوروف درباره معاهده کنترل تسلیحاتی جدید

به گزارش صبح مهریز، وزیر امور خارجه آمریکا در گفت وگو با وزیر امور خارجه روسیه تاکید نمود که هرگونه معاهده کنترل تسلیحاتی جدید باید چین را نیز شامل گردد.

گفت وگوی پامپئو و لاوروف درباره معاهده کنترل تسلیحاتی جدید

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا در گفت وگو با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت که هرگونه مذاکرات آینده درباره کنترل تسلیحات باید شامل چین نیز باشد.

روسیه و آمریکا هر دو عضو پیمان کاهش تسلیحات راهبردی (استارت جدید) هستند که در سال 2021 به سرانجام خواهد رسید. پس از اقدام آمریکا در خروج از پیمان موشک های میان برد هسته ای، این آخرین پیمان کنترل تسلیحاتی میان واشنگتن و مسکو به شمار می آید.

مورگان اورتاگوس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت که در گفت وگوی تلفنی روز آدینه میان پامپئو و لاوروف، وزیر امور خارجه آمریکا تاکید نمود که هرگونه مذاکرات آینده درباره کنترل تسلیحات میان روسیه و آمریکا باید شامل چین نیز باشد.

بر اساس گفته اورتاگوس، دو طرف همچنین درباره روابط دوجانبه از جمله بازداشت شهروندان آمریکایی صحبت کردند.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا هیچ اشاره ای به این موضوع که منظور وی کدام یک از شهروندان آمریکایی است، نکرد.

چند روز پیش نیز یکی دیگر از سخنگویان وزارت امور خارجه آمریکا نیز گفته واشنگتن پیشتر از پکن دعوت رسمی نموده تا وارد مذاکرات راهبردی درباره موضوعات امنیتی گردد این در حالی است که دور اخیر رایزنی ها با روسیه درباره این موضوع در ماه ژانویه (دی ماه) برگزار شده بود. (جزئیات بیشتر)

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا افزود: آمریکا آخرین دور ملاقات خود درباره گفت وگوی امنیتی راهبردی را در ماه ژانویه 2020 با روسیه برگزار کرد. ما به چین نیز چنین پیشنهادی دادیم اما هنوز نپذیرفته است.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 22 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 959

به "گفت وگوی پامپئو و لاوروف درباره معاهده کنترل تسلیحاتی جدید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفت وگوی پامپئو و لاوروف درباره معاهده کنترل تسلیحاتی جدید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید