گزارش و تصاویر آناتولی از افزایش چشمگیر سفر زمینی ایرانی ها به وان ترکیه ، تمام هتل های وان با ایرانی ها تکمیل می گردد

به گزارش صبح مهریز، تمایل شهروندان ایران برای سفر زمینی به شهر وان ترکیه جهت انجام خرید و تفریح در سال های اخیر افزایش چشمگیری یافته است.

گزارش و تصاویر آناتولی از افزایش چشمگیر سفر زمینی ایرانی ها به وان ترکیه ، تمام هتل های وان با ایرانی ها تکمیل می گردد

خبرنگاران: آناتولی نوشت: دو مرز کاپی کوی ترکیه و رازی ایران که سال 2011 توسط مسئولان طرفین افتتاح شد از مهم ترین گذرگاه های دو کشور و راستا سهل الوصول ایرانی ها برای سفر به شهر زیبای وان جهت انجام خرید و تفریح است.

ترمینال مسافربری خوی، اولین انتخاب ایرانی ها برای رفتن به وان ترکیه است. آنها به وسیله ون های شرکت های مسافربری مسافت 169 کیلومتری تا این شهر را طی می نمایند.

محمدامین تاج الدینی که از 3 سال پیش تاکنون در یکی از شرکت های مسافربری خوی کار نموده است در این زمینه به آناتولی می گوید: از زمان بازگشایی این مرز، مسافران خیلی بیشتر شده اند. مقصد اکثر آنان، وان است. آنها از شهرهای دور و نزدیک ایران به صورت زمینی راهی وان می شوند. حتی از شیراز و زاهدان نیز مسافر داریم. مسافران بیشتر برای خرید به وان می روند.

او می گوید: در تابستان و عید به دلیل هوای مناسب و تعطیلات مسافر بیشتری داریم. روزانه با 7 دستگاه ون آنها را به ترکیه می رسانیم. علی رغم بالا بودن عوارض خروج از ایران و تاثیر آن بر تعداد مسافران نوروزی، شاهد افزایش شمار آنها در تابستان هستیم.

تاج الدینی اضافه می نماید: وجود این گذرگاه مرزی باعث رونق مالی خوی شده است. بعضی مسافران شب در اینجا می مانند. این امر موجب ساخت هتل و مهمانسرا شده است. بعضی نیز خرید می نمایند و کالاهای مختلف را با خود به وان می برند.

محمد قره جانلو نیز که دارای 17 سال سابقه فعالیت در زمینه گردشگری است می گوید: مقصد مسافران پس از افزایش نرخ دلار تغییر یافت و وان به یکی از مهم ترین مقاصد گردشگران ایرانی تبدیل شد. وان شهری ارزان است و توانسته ارتباط خوبی بین مشتری و هتل ها برقرار و قیمت های خوبی ارائه کند. تا دو سال پیش تنها چند آژانس گردشگری در خوی بود. حال، 100 آژانس وجود دارد و تمام هتل های وان توسط ایرانی ها رزرو می شوند. مسئولان وان در تعطیلات عید اقامتگاه های دولتی و دانشجویی نیز در اختیار ایرانی ها قرار دادند.

این راهنمای گردشگری همچنین گفت: قطار تهران - وان مسافر زیادی جذب نموده است. تا انتها تابستان بسیاری بلیت خود را خریده اند. ظرفیت آژانس ما نیز برای خرید بلیت قطار پر شده است.

ناهید که صاحب یک مزون است نیز به آناتولی می گوید: همواره برای خرید کالا به استانبول و وان می روم. با توجه به گرانی بلیت هواپیما، از راه زمینی سفر می کنم. این راستا منظره زیبایی هم دارد. تصمیم گرفتیم برای خرید به وان برویم. هرچند نرخ ها مثل قبل هم نیست و باید برای یافتن کالای ارزان کوشش زیادی بکنیم.

عادل ویسی که از شهر اهواز در جنوب ایران به خوی در شمال غرب این کشور آمده است هم گفت: برای نخستین بار از ایران خارج می شوم. دوستانم وان را پیشنهاد دادند. در اینترنت هم جست وجو کردم. به نظرم در این شهر خوش می گذرد. به دلیل شرایط و هزینه های مناسب این سفر (قیمت بلیت خوی - وان حدود 10 دلار است) از مرز رازی به ترکیه می رویم.

منبع: چمدان
انتشار: 9 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 345

به "گزارش و تصاویر آناتولی از افزایش چشمگیر سفر زمینی ایرانی ها به وان ترکیه ، تمام هتل های وان با ایرانی ها تکمیل می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارش و تصاویر آناتولی از افزایش چشمگیر سفر زمینی ایرانی ها به وان ترکیه ، تمام هتل های وان با ایرانی ها تکمیل می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید