کمیسیون حقوق بشر افغانستان: دولت در تامین امنیت خبرنگاران سهل انگاری می نماید

به گزارش صبح مهریز، کمیسیون حقوق بشر افغانستان با انتقاد از سهل انگاری دولت این کشور در تامین امنیت خبرنگاران گفت که افزایش حملات هدفمند سبب افزایش خودسانسوری رسانه ها شده است.

کمیسیون حقوق بشر افغانستان: دولت در تامین امنیت خبرنگاران سهل انگاری می نماید

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، کمیسیون حقوق بشر افغانستان با انتشار بیانیه ای درباره تداوم ترورهای هدفمند خبرنگاران و محدودیت دسترسی به اطلاعات اظهارداشت که آزادی بیان از مهمترین دستاوردهای این کشور در دو دهه اخیر است اما افزایش ناامنی ها و ترورهای هدفمند بر کار رسانه ها برای اطلاع رسانی تاثیر منفی گذاشته است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

بیانیه با انتقاد از عدم تامین امنیت جامعه رسانه ای افغانستان توسط دولت این کشور نیز گفت: برخی از خبرنگاران و نهادهای رسانه ای در ولایت ها با تهدید روبرو هستند و هنگامی که در این باره به نهادهای مسئول دولتی گزارش دادند، با سهل انگاری این نهادها روبرو شدند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

کمیسیون حقوق بشر افغانستان با اشاره به افزایش ترور کارمندان رسانه ای اضافه کرد: دولت افغانستان هنوز از کارکرد خود درباره جلوگیری از قتل های زنجیره ای خبرنگاران، پیگرد مظنونان و رسیدگی قضایی به چنین رویدادها به جامعه رسانه ای افغانستان اطلاعاتی قابل قبولی ارائه ننموده است.

این کمیسیون ادامه داد که فرمان رئیس جمهور افغانستان برای لغو پُست سخنگویان والی ها فرایند گردش آزاد اطلاعات را مختل نموده است بنابراین خبرنگاران از دولت می خواهند که برای تامین حق آزادی بیان و رسانه ها و رعایت حق مردم در دسترسی به اطلاعات، در خصوص این اقدام تجدیدنظر کند.

این کمیسیون همچنین از دولت افغانستان خواست تا از حملات هدفمند جلوگیری کند، امنیت خبرنگاران تأمین گردد و پفراینده های کشتار، تهدید و بدرفتاری با خبرنگاران را نیز به منظور اجرای عدالت آنالیز کند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 بهمن 1399 بروزرسانی: 17 بهمن 1399 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 1435

به "کمیسیون حقوق بشر افغانستان: دولت در تامین امنیت خبرنگاران سهل انگاری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمیسیون حقوق بشر افغانستان: دولت در تامین امنیت خبرنگاران سهل انگاری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید