کرنش آمریکایی ها مقابل هکر های شبکه سوخت، باج 90 میلیون دلاری!

به گزارش صبح مهریز، گزارشات حاکی از آن است که هکر هایی که به شبکه خط لوله توزیع سوخت در آمریکا حمله نموده اند از محل حملات سایبری 90 میلیون دلار درآمد داشتند.

کرنش آمریکایی ها مقابل هکر های شبکه سوخت، باج 90 میلیون دلاری!

به گزارش گروه مالی خبرنگاران به نقل از CNBC، موسسه الیپ تیک که در حوزه فناوری بلاک چین فعالیت می نماید بیان کرد که توانسته کیف پول الکترونیکی گروه هکر هایی که به شبکه توزیع سوخت آمریکا حمله نموده بودند را شناسایی نمایند.

این موسسه مدعی شده که طرف آمریکایی 5.3 میلیون دلار بیت کوین به هکر ها پرداخت نموده تا بتواند دوباره به سامانه های مدیریت خط لوله کلونیال دسترسی پیدا کند.

موسسه الیپ تیک می گوید: گروه هکر ها از محل حملات سایبری خود از 47 قربانی 90 میلیون دلار به بیت کوین باج گرفته اند. شبکه خط لوله کلونیال آدینه دو هفته پیش از سوی گروهی از هکر ها که اف بی آی می گوید نامشان دارک ساید بوده مورد حمله نهاده شد و توزیع سوخت در شرق و جنوب شرق آمریکا حدود یک هفته مختل شد.

شبکه خط لوله کلونیال حدود 8800 کیلومتر طول داشته و نیمی از بنزین، گازوئیل، نفت سفید و سوخت هواپیمای مردم شرق آمریکا را تامین می نماید.

یک مقام آمریکایی هم چند روز پیش گفته بود که 5 میلیون دلار به عنوان باج به هکر ها پرداخت شده است.

گفتنی است هنوز و علی رغم ازسرگیری فعالیت خط لوله کلونیال، اما توزیع سوخت به خصوص در ایالت های واشنگتن و کارولینای شمالی و جنوبی به حالت طبیعی برنگشته و حدود 60 درصد پمپ بنزین ها در واشنگتن بدون بنزین باقی مانده اند. از طرف دیگر قیمت بنزین هم اکنون در آمریکا به بالاترین میزان در 7 سال گذشته رسیده و فعلا خبری از بازگشت اوضاع به شرایط نرمال نیست.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 29 خرداد 1400 بروزرسانی: 29 خرداد 1400 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 1677

به "کرنش آمریکایی ها مقابل هکر های شبکه سوخت، باج 90 میلیون دلاری!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرنش آمریکایی ها مقابل هکر های شبکه سوخت، باج 90 میلیون دلاری!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید