پنتاگون:دنبال توافق با همسایگان افغانستان برای ایجاد پایگاه هستیم

به گزارش صبح مهریز، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، یک سخنگوی وزارت دفاع آمریکا می گوید دولت واشنگتن (در تعامل) با همسایگان افغانستان به دنبال گزینه هایی برای ایجاد پایگاه در دوره پس از خروج نظامی از این کشور است حال آنکه فعلاً موضوعی برای اعلام کردن وجود ندارد.

پنتاگون:دنبال توافق با همسایگان افغانستان برای ایجاد پایگاه هستیم

پیشتر خبرهایی منتشر شده بود مبنی بر اینکه مقامات دولت بایدن به دنبال مذاکره با پاکستان برای ایجاد و حفظ پایگاه های نظامی خود در مرزهای افغانستان در راستای انجام عملیات های آینده هستند.

این در حالی است که وزارت خارجه پاکستان گزارش ها درباره ساخت پایگاه نظامی آمریکا در خاک خود را تکذیب می نماید حال آنکه طالبان نیز به صراحت در این باره به کشورهای هم مرز با افغانستان هشدار داده است.

آمریکا پیشتر در پاکستان پایگاهی برای اجرای عملیات های پهپادی داشت که در سال 2011 بسته شد. علاوه بر این، بعضی کشورهای آسیای میانه نیز به طور دوره ای میزبان نظامیان آمریکایی بوده اند حال آنکه در حال حاضر، نفوذ چین و به ویژه روسیه در آسیای میانه، احتمال میزبانی کشورهای این منطقه از پایگاه های آمریکا را کاهش می دهد.

با این حال، سخنگوی پنتاگون مدعی شد: درحالی که فعلاً توافقی صورت نگرفته که بخواهیم درباره آن اطلاع رسانی کنیم؛ از تمایل هسایگان افغانستان برای مبارزه با تروریسم بین المللی آگاهی داریم. به دنبال گزینه هایی (در تعامل با) شرکا و متحدان منطقه ای هستیم.

وی در ادامه این اظهارات اضافه کرد: پنتاگون در همراهی با وزارت خارجه و جامعه اطلاعاتی آمریکا در حال ارزیابی گزینه هایی برای پایگاه های جدید است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 تیر 1400 بروزرسانی: 5 تیر 1400 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 1687

به "پنتاگون:دنبال توافق با همسایگان افغانستان برای ایجاد پایگاه هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنتاگون:دنبال توافق با همسایگان افغانستان برای ایجاد پایگاه هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید