پناهگاه های مطمئن برای ویروس کرونا روی کدام سطوح است؟

به گزارش صبح مهریز، ویروس کرونا موذی تر از چیزی است که تصور می کنیم. این ویروس می تواند تا مدت زمانی طولانی روی سطوح باقی بماند.

پناهگاه های مطمئن برای ویروس کرونا روی کدام سطوح است؟

به گزارش خبرنگاران ، ذراتی که حاوی ویروس کرونا هستند می توانند روی سطوح مختلف به مدت چند روز زنده بمانند.

اکنون نتایج آزمایشات و نمونه سازی های مختلف نشان می دهد که ویروس کرونا بر روی سطوح پلی پروپیلن بیش از 150 ساعت زنده می ماند و یک نمونه سازی دیگر نشان داده است که این ویروس در لیوان نیز تا 80 ساعت به حیات خود ادامه داده است.

عواملی همچون گرمای هوا می توان این میزان طول عمر را افزایش یا کاهش دهد.

آنها قبلاً دریافته بودند که استفاده از ماسک صورت ، اندازه ابرهای ویروس کرونا ویروس عفونی ایجاد شده در اثر سرفه را تا 23 برابر کاهش می دهد.

یک مطالعه جدید هشدار می دهد کاربران تلفن های هوشمند باید یک کوشش مداوم برای تمیز کردن منظم صفحه نمایش خود داشته باشند تا از کووید 19 محافظت شوند.

دانشمندان می گویند علاوه بر صفحه نمایش تلفن ، لباس و چوب موادی هستند که می توانند پناهگاه مطمئنی برای ویروس باشند و آنها نیز باید کاملاً تمیز شوند. دانشمندان می گویند این مواد پر خطر هستند زیرا قطرات مسری حاوی ویروس کرونا به سرعت از این سطوح تبخیر نمی شوند.

شیشه و فولاد ضد زنگ هر دو آب دوست هستند ، به این معنی که آب را به خود جذب می نمایند. این امر باعث پخش شدن آب روی سطح و تسریع عملکرد تبخیر می گردد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 9 دی 1399 بروزرسانی: 9 دی 1399 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 1365

به "پناهگاه های مطمئن برای ویروس کرونا روی کدام سطوح است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پناهگاه های مطمئن برای ویروس کرونا روی کدام سطوح است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید