واکنش مونسان به بی انگیزگی دولت در تشکیل وزارت میراث فرهنگی ، کانون اتومبیلرانی فقط یک هتل دارد ؛ هتلداری نمی کند ، بدنه کارشناسی قوی تر از میراث فرهنگی نداریم

به گزارش صبح مهریز، علی اصغر مونسان درباره ارزیابی خود از رای نمایندگان مجلس به او گفت: مطمئن هستم هر رأیی که نمایندگان مجلس تشخیص بدهند آن رأی خیر و بهترین رأی برای کشور است. بنابراین من هم برای آن رأی احترام قائل هستم.

واکنش مونسان به بی انگیزگی دولت در تشکیل وزارت میراث فرهنگی ، کانون اتومبیلرانی فقط یک هتل دارد ؛ هتلداری نمی کند ، بدنه کارشناسی قوی تر از میراث فرهنگی نداریم

خبرنگاران: علی اصغر مونسان سرپرست وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فردا به عنوان وزیر پیشنهادی حسن روحانی رئیس جمهوری به بهارستان خواهد رفت تا جوابگوی سؤالات مجلسی ها باشد تا در صورت تایید کنندگان به عنوان اولین وزیر میراث فرهنگی کشور معرفی شود. علی اصغر مونسان در آستانه جلسه اعتماد گفتگویی با روزنامه ایران انجام داده که بخش های مهم آن در زیر آمده است:

* نرخ گذاری را به بخش خصوصی واگذار کردیم. آنها بررسی می کنند و نرخ را به وزارتخانه اعلام می کنند تا به تصویب برسد. البته حقوق مصرف کننده و گردشگر باید در این نرخ گذاری رعایت شود. نظارت و درجه بندی امکان گردشگری را نیز به بخش خصوصی واگذار کردیم. درجه بندی هتل ها به انجمن ها واگذار شد.

* {چرا باید کانون اتومبیلرانی کار هتلداری کند؟} کانون اتومبیلرانی از قدیم یک هتل داشته الان هم همان یک هتل را دارد. بنابراین دخالتی در فعالیت های بخش خصوصی ندارد. نقش کانون کاملاً حاکمیتی است. یک پروتکل دنیای وجود دارد و کانون این پروتکل را اجرا می کند. بنابراین فعالیت موازی با بخش خصوصی ندارد.

* ما بعد از تشکیل وزارتخانه، بلافاصله باید ساختار متناسب با وزارتخانه را تهیه کنیم و به تصویب و تأیید مراجع قانونی برسانیم. این گام از هر اقدامی مهمتر است. طبق مصوبه مجلس محترم یک سال فرصت داریم که شرح وظایف وزارتخانه جدید را تبیین کنیم و باز به تصویب کنندگان مردم برسانیم. این دو بخش مهم تر از تغییر آدم هاست.

* بودجه سازمان میراث فرهنگی بسیار کم است. در رده بندی بودجه ای وزارتخانه ها 50 درصد بودجه آخرین وزارتخانه می شود. علی القاعده با این تغییر ساختار و ارتقاء آن، ان شاءالله اگر حمایت های مجلس و دولت ادامه پیدا کند حتماً عملکرد ما بسیار افزایش پیدا خواهد کرد.

* ارتقاء ساختار و وزارتخانه شدن فقط بحث مالی و پولی نیست. در همه جای دنیا گردشگری کلاً موضوعی فرابخشی است اما در کشور ما بسکمک وظایف و مسئولیت های ما در دستگاه های دیگر بود و ما بابت هر کاری باید راستا سخت توافق ها را طی می کردیم تا کار را انجام بدهیم. بنابراین من امید دارم با تبیین شرح وظایف، مسئولیت ها و اختیارات این وزارتخانه، راستا حرکت ما بازتر شود و ما بتوانیم راحت تر اهداف وزارتخانه را محقق کنیم. این مسأله حتی از بحث های مالی هم مهمتر است.

* {ایرادی که کارشناسان به سازمان میراث فرهنگی وارد می کردند این بود که بدنه آن کارشناسی نیست} اگر فرض می کنیم چیزی که کارشناسان گفته اند درست باشد و بدنه کارشناسی میراث فرهنگی ضعیف باشد؛ خب راهکارش چیست؟ راهکارش ارتقای نیروی انسانی است. نامتوازن بودن پرداخت حقوق در بدنه دولت، امر خوبی نیست. موجب می شود کارشناس های خوب به سمت سازمان هایی که حقوق های بالاتری پرداخت می کنند، بروند و دیگر سازمان ها ضعیف باقی می مانند.

* البته ما به ویژه در حوزه میراث فرهنگی بدنه تخصصی قوی داریم. هیچ بدنه کارشناسی در کشور قوی تر از این بخش نیست. در بدنه صنایع دستی و گردشگری هم کارشناسان بسیار خوبی داریم. اما خب ارتقاء، امری مستمر است. در قالب آموزش مستمر وضعیت کیفی را بالاتر ببریم و در آینده بالاخره برخی از پرسنل به نقطه بازنشستگی می رسند که با جذب نیروهای نخبه می تواند این وضعیت ارتقاء پیدا کند.

* {دولت برخلاف مجلس علاقه ای به تشکیل وزارت میراث فرهنگی نداشت و اولویت دولت روحانی تشکیل وزارت بازرگانی بود} بالاخره این وزارتخانه طبق قانون تشکیل شده و من امیدوار هستم که دولت به ویژه شخص رئیس جمهوری که به بخش گردشگری توجه ویژه دارند کمک کنند. همچنین مجلس که خودش طرح تشکیل وزارتخانه را پیش برده است، حمایت کند تا وزارتخانه متناسب با مأموریت هایش منابع مالی داشته باشد.

* من مطمئن هستم هر رأیی که کنندگان مجلس تشخیص بدهند آن رأی خیر و بهترین رأی برای کشور است. بنابراین من هم برای آن رأی احترام قائل هستم.

منبع: چمدان
انتشار: 2 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 426

به "واکنش مونسان به بی انگیزگی دولت در تشکیل وزارت میراث فرهنگی ، کانون اتومبیلرانی فقط یک هتل دارد ؛ هتلداری نمی کند ، بدنه کارشناسی قوی تر از میراث فرهنگی نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش مونسان به بی انگیزگی دولت در تشکیل وزارت میراث فرهنگی ، کانون اتومبیلرانی فقط یک هتل دارد ؛ هتلداری نمی کند ، بدنه کارشناسی قوی تر از میراث فرهنگی نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید