واکنش عضو انصارالله از سیاست برنامه جهانی غذا در یمن

به گزارش صبح مهریز، محمدعلی الحوثی عضو شورای عالی سیاسی یمن روز جمعه مدیر برنامه جهانی غذا را متهم کرد که مانع ارسال کمک های بشردوستانه به پایتخت و برخی دیگر از استان های این کشور می شود.

واکنش عضو انصارالله از سیاست برنامه جهانی غذا در یمن

دیوید بیزلی مدیر برنامه جهانی غذا را متهم کرد که از ورود کمک ها به صنعاء و استان های تحت کنترل انصارالله و همچنین از ورود فرآورده های نفتی به این استان ها به بهانه نبود توافقی در این زمینه جلوگیری می کند.

وی گفت: اظهارات بیزلی درخصوص اینکه کمک ها به مناطق تحت کنترل انصارالله کاهش یافته است، واقعیت ندارد و پشت پرده انگیزه های سیاسی دخیل است.

الحوثی از کمک کنندگان و مقام های سازمان برنامه جهانی غذا خواست تا ضوابط شدیدی برای جلوگیری از استمرار اقدامات غیرانسانی در پیش گیرند.

پیش تر مارک لوکاک مسؤول کمک رسانی سازمان ملل متحد، هشدار داده بود که یمن با بزرگترین قحطی با میلیون ها قربانی روبرو می شود.

عربستان با همراهی امارات متحده عربی، بحرین، سودان و آمریکا در ششم فروردین سال 1394 با تشکیل به اصطلاح ائتلاف عربی- آمریکایی، تجاوز به کشور یمن را آغاز کرد اما در حدود 6 سال گذشته به استثنای امارات و آمریکا، سایر همپیمانان سعودی از این ائتلاف خارج شدند و ابوظبی نیز هم اکنون از یک همپیمان قدیمی به یک رقیب رو در روی ریاض در جنوب یمن تبدیل شده است.

براثر تجاوز عربستان به یمن، تا به امروز هزاران یمنی به شهادت رسیده اند و براساس گزارش سازمان ملل متحد، قحطی در این کشور به بزرگ ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده است.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 23 آذر 1399 بروزرسانی: 23 آذر 1399 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 1330

به "واکنش عضو انصارالله از سیاست برنامه جهانی غذا در یمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش عضو انصارالله از سیاست برنامه جهانی غذا در یمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید