واکسیناسیون از مرداد سرعت می گیرد

به گزارش صبح مهریز، به گزارش خبرنگاران، جلسه روسای کمیته های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا روز پنجشنبه در حسن روحانی برگزار گردید و در این جلسه کمیته بهداشت و درمان گزارش کاملی از شیوع سویه نو ویروس موسوم به دلتا ویروس یا ویروس هندی در بعضی از استان های جنوبی که موجب قرمز شدن شرایط تعداد از شهرهای کشور و احتمال روبرو شدن با موج پنجم درکشور شده است، ارائه کرد.

واکسیناسیون از مرداد سرعت می گیرد

براساس این گزارش با توجه به بالا بودن سرعت شیوع و توسعه دلتا ویروس، رعایت دستورالعمل های بهداشتی همچنان برترین راه برای مهار و مقابله با این بیماری و جلوگیری از توسعه آن در دیگر منطقه ها کشور است و در کنار افزایش رعایت پروتکل های بهداشتی، تسریع در واکسیناسیون هم می تواند در جلوگیری از روبرو شدن با موج پنجم بیماری در کشور موثر و مفید باشد.

رئیس جمهور در این رابطه با تاکید بر ضرورت رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی از سوی مردم و اعمال نظارت های جدی و دقیق در این زمینه از سوی دستگاه های مسئول و نظارتی بر استفاده از تجربیات گذشته در زمینه مهار موج های قبلی این بیماری تاکید و اظهار امیدواری کرد بدون اینکه وارد خیز بعدی شویم، توقف سیر نزولی را بهبود ببخشیم و بتوانیم با موج پنجم سریع تر مقابله کنیم که این در سایه رعایت پروتکل ها خواهد بود.

روحانی ادامه داد: با توجه به فضایی که در آن قرار داریم، برای اینکه دچار محدودیت های قبلی نشویم و شهرها دوباره تبدیل به شرایط قرمز نشوند نیازمند رعایت کامل پروتکل ها هستیم تا دوباره مجبور به اعمال محدودیت های شدید نباشیم.

در این جلسه، کمیته بهداشت و درمان با ارائه گزارشی از تسریع در فرایند واکسیناسیون با توجه به از سرگیری واردات واکسن خارجی و ورود محموله های واکسن خارجی به کشور با پیگیری وزارت امور خارجه و بانک مرکزی برای برطرف موانع و بعلاوه ورود واکسن داخلی به چرخه واکسیناسیون، اطلاع داد و بعلاوه فرایند فراوری چند نوع واکسن داخلی دیگر را تشریح کرد.

کمیته بهداشت و درمان با اشاره به بروز بعضی بی نظمی ها و ازدحام متقاضیان تزریق واکسن در بعضی از مراکز واکسیناسیون به علت مسائل ایجاد شده در زمینه تامین واکسن خارجی، تاکید نمود که با همکاری کمیته اطلاع رسانی با بخش های مختلف دیگر در کمیته بهداشت و درمان این معضل به سرعت برطرف شده بوده و عملیات واکسیناسیون با همان روال و نظم سابق ادامه خواهد یافت.

رییس جمهور در این رابطه گفت: با برطرف کمبود واکسن به وسیله واردات واکسن خارجی و استفاده از واکسن های فراوری داخل که مجوز تزریق عمومی را کسب نموده اند، عملیات واکسیناسیون براساس سند ملی و اولویت های مشخص شده تسریع یافته و وعده دولت برای واکسیناسیون گروه هدف تا خاتمه این دولت محقق خواهد شد.

روحانی بعلاوه به کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی مأموریت داد نسبت به آگاهی بخشی در این زمینه که واکسیناسیون نمی تواند علتی برای عدم رعایت پروتکل ها باشد و بعلاوه پرهیز از عادی انگاری در خصوص این بیماری اقدام، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی مؤثر را انجام دهد.

در این جلسه، قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا، در خصوص تمهیدات اندیشیده شده و محدودیت های ایجاد شده برای ورود اتباع خارجی از مرزهای کشور به ویژه مرزهایی که احتمال ورود مسافران با ویروس دلتای هندی داده می گردد، گزارشی را ارائه و تاکید نمود که با هماهنگی کمیته حمل و نقل ستاد ملی و وزارت راه و شهرسازی نظارت جدی و دقیق در زمینه رعایت کامل پروتکل ها اعمال می گردد.

رییس جمهور با تأکید بر اینکه باید با هماهنگی کامل بین دستگاه ها نسبت به این ماجرا با جدیت و قاطعیت برخورد گردد، توضیح داد: به هیچ اسم نباید اتباعی که آلوده به این ویروس هستند وارد کشور شوند و ضمن اطلاع رسانی شفاف و کامل در این زمینه، پروتکل ها و اقدامات نظارتی باید به طور دقیق رعایت گردد تا مبادا مسافران خارجی و ایرانی در این خصوص دچار مشکل شوند.

در این جلسه، گزارش کمیته بهداشت و درمان ستاد ملی کرونا درخصوص واکسیناسیون استادان دانشگاه و معلمان تا خاتمه مرداد ماه برای آماده سازی و بازگشایی دانشگاه ها و مدارس ارائه شد که این برنامه با هماهنگی کمیته آموزش تدوین شده و با جدیت اجرا و دنبال خواهد شد.

بر اساس این گزارش فرایند تامین و تزریق واکسیناسیون از مرداد ماه سرعت بیشتری خواهد گرفت و جای نگرانی نخواهد بود.

منبع: ایرنا

آخرین اخبار کرونا را در صفحه ویروس کرونا در خبرنگاران بخوانید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 25 تیر 1400 بروزرسانی: 25 تیر 1400 گردآورنده: sobhemehriz.ir شناسه مطلب: 1724

به "واکسیناسیون از مرداد سرعت می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسیناسیون از مرداد سرعت می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید